2014-12-16, 01:32
Avslutad
Tycker det är beklämmande hur lättvindigt damen får ut nya recept trots att det är väl känt att hon ofta skarvar med sanningen. Tror faktiskt B. hade varit i mycket bättre skick om soc. och vården bara skitit i henne, istället för att hålla henne under armarna med droger och uppmärksamhet.
Citera
2014-12-16, 02:10
Medlem
Systersot33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Jag tror faktiskt inte det är så. Jag har trott det däremot, flertalet gånger. Men efter att ha läst dokumentet (som då alltså, jag upprepar, BERNY SJÄLV har valt ut till omvärlden) så har jag nog ändå landat i slutsatsen att hon helt enkelt har fastnat. Hon är inte så smart som vi tillskriver henne. Hon är bara 13-14 år i huvudet fortfarande. Hon beter sig exakt likadant nu som då. Lögner, fantasier, draman, uppmärksamhet. När bluffarna synas viftar hon bara bort allt och vänder blad, påbörjar en ny pseudoverklighet. Och kan inte för sitt liv förstå varför folk inte bara kan vara med på det, varför vi är så jävla krångliga och snokiga och envisas med att ta upp hennes gamla handlingar som argument för att hon inte ska begå dem igen. Så fungerar ju inte hennes värld, vi fattar ju liksom inte att det faktiskt är HELT annorlunda den här gången. Klart hon ska ha tusen collies, cockerpoodles, katter, pitbulls, bröllop och hormonbehandlade barn. Jobbiga idioter som påpekar saker som att "tre hundar flyttat in och ut ur den där lägenheten under loppet av ett några veckor" ska bara hålla käften och sluta pocka på hennes lycka. Snart har hon och Andreas faktiskt varit tillsammans i flera år, så det så.

Nej. Det största problemet med Berny är och har alltid varit att hon vid behov kan uttrycka sig i tal och skrift som en vuxen person. Och därför tar man henne för det. Och blir besviken på henne som om hon vore en vuxen. Det är verkligen speciellt, och jag har aldrig sett något liknande förut. Men om man inte läser hennes ord utan bara tar in hennes handlingar och bilder, blir det väldigt tydligt. Om man skiter i alla hennes märkliga rättfärdiganden och bara tar i beaktande hur människan faktiskt har betett sig de senaste åren. Om man tänker bort alla hennes försköningar och faktiskt tittar på verkligheten på bilderna hon lägger upp (min favorit hittills är "förlovningshänderna" komplett med skabbiga naglar, usb-kabel och tubsockor på skitigt golv), alla dåligt retuscherade selfies och allt ohämmat skryt om prylar (att handla och köpa grejer hela tiden verkar för övrigt vara Bernys bild av att vara lyckad). Har hon inte fastnat i puberteten så saknas iallafall vitala delar av hennes frontallob.
Tror du satte huvudet på spiken här! Hon verkar ju faktiskt inte förstå bättre; varför i helskotta skulle hon annars bli så fruktansvärt upprörd och förbannad när folk ifrågasätter henne när hon gör sig av med två hundar för att skaffa ny hund, katt och planera bebis inom loppet av 2 1/2 månad, att hon faktiskt rensar bort större delen av sina fb-kontakter. Hon förstår helt enkelt inte varför människor blir upprörda och gör därmed sig själv till "det ständiga offret"som alla bara är dumma mot och avundsjuka på!
Citera
2014-12-16, 02:37
Medlem
Zebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Men jag tror inte sanningen är så enkel som att hon bara är "ond".

Berny har aldrig blivit ifrågasatt ordentligt och konsekvent av de som har haft makten att göra så, läkare, vårdpersonal, soc m.m. De hade faktiskt kunnat stoppa detta efter hennes typ 20e våldtäktshistoria.

Jag har börjat tro på de som snackar om utvecklingsstörning, förståndshandikapp på någon nivå. Kanske inte så som vi är vana vid att uppfatta dessa tillstånd, men att hon har stannat kvar i tonåren, rent mentalt, kan ju ses som en utvecklingsstörning. Inte psykopati som hon gärna vill hävda. Att hon inte lär sig eller kan sätta gränser kan lika gärna bero på att hon inte förstår vad dessa begrepp inneär. Rent intellektuellt.

Sinfon, har du träffat B någon gång, förresten, i något sammanhang? Eller gått förbi henne på gatan/sett henne på avstånd? (ni bodde ju i samma stad under iaf en period).

Ja jag tror iallafall att hon är lätt utvecklingsstörd. Har haft kontakt med personer med det handikappet som påminner starkt om B. Det är en skruv som saknas, som inte kan förklaras med personlighetsstörning eller drogmissbruk. Sedan har hon väl massor med psykiska pålagringar efter alla år, men i grunden är hon utvecklingsstörd.
Citera
2014-12-16, 02:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zebel
Ja jag tror iallafall att hon är lätt utvecklingsstörd. Har haft kontakt med personer med det handikappet som påminner starkt om B. Det är en skruv som saknas, som inte kan förklaras med personlighetsstörning eller drogmissbruk. Sedan har hon väl massor med psykiska pålagringar efter alla år, men i grunden är hon utvecklingsstörd.

Precis.

Därför som det alltid är stundens ingivelse med henne i allt. Rent mentalt är hon inte "där". Jag har gjort misstaget att tro att hon ändå förstod, men sket i det. Men nåt annat saknas, nåt fundamentalt.

Kanske bra att hon bor där hon bor när allt kommer omkring...
Citera
2014-12-16, 05:13
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebel
Ja jag tror iallafall att hon är lätt utvecklingsstörd.

Ja, ingen normalbegåvad varken sminkar sig, poserar eller postar bilden i den omfattning hon för närvarande sysslar med utan att vara just lätt utvecklingsstörd. Hennes kompletterande textrader som får Linda Rosing att framstå som nobelpristagare i litteratur gör mig inte mindre övertygad. Tycker nästan det lyser utvecklingsstörning i hennes ögon.

För övrigt undrar jag vart ni på senare dar fått material till att underhålla denna diskussion? Går man in på bloggen har hon ju varit ute och köpt ny bil med mannen i flera veckor.
Citera
2014-12-16, 05:36
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
För övrigt undrar jag vart ni på senare dar fått material till att underhålla denna diskussion? Går man in på bloggen har hon ju varit ute och köpt ny bil med mannen i flera veckor.

sinfon postade ju dokumenten som Berny (i sina ögon) anser bevisa "R" (=att hon har varit utsatt för bajsätandemördarkulten Opus Dei):

https://infotomb.com/8ce1x.pdf

God spis!
Citera
2014-12-16, 06:08
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
sinfon postade ju dokumenten som Berny (i sina ögon) anser bevisa "R" (=att hon har varit utsatt för bajsätandemördarkulten Opus Dei):

https://infotomb.com/8ce1x.pdf

God spis!

Jag vet inte om du citerade fel nu. Vem/vad är sinfon?
Citera
2014-12-16, 06:12
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Jag vet inte om du citerade fel nu. Vem/vad är sinfon?

sinfon, en Flashbackanvändare.

Hursom - s. 36:

Citat:
Det är svårt att få några exakta uppgifter från Berny som kunde klargöra hur omfattande hennes missbruk var. Men enligt vad hon sade så hade hon provat hasch, amfetamin, kokain, ecstacy, LSD och heroin i ångestlindade och/eller självstraffande syfte.

= Vi tror inte riktigt på vad hon säger.

Ja, jag läser det hela med takten av en sköldpadda, men min skvallertantshjärna skulle nog explodera i en raskare takt.
Citera
2014-12-16, 08:34
Medlem
William Hainess avatar
Alltså. Alltså? Alltså!

Förlåt, men min hysteriska livmoder dundrar runt inne i kroppen varje gång jag läser en sida av detta dokument men jag finner det intressant att de använder uttrycket "upplevt sexuella övergrepp" istället för att skriva ut det i klartext. Antagligen nyansskillnader som Berny inte riktigt fattar.
Citera
2014-12-16, 09:03
Medlem
Bara jag som tycker läsningen är vidrig? Jag tycker det är fruktansvärt att en flicka i hennes unga ålder exempelvis prostituerat sej. Kan inte låta bli att tro att något "hänt". Ingen kan väll för fan födas till att ljuga och manipulera? Även om hon nu brett på i sin bok så är det ju tydligt att hon inte har mått bra.
Citera
2014-12-16, 09:07
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraeksjuk
Även om hon nu brett på i sin bok så är det ju tydligt att hon inte har mått bra.

Jag tror förvisso att Berny definitivt inte mått bra och kanske inte alltid sett sig sedd och hörd (som det näst yngsta barnet i en stor syskonskara i kombination med föräldrarnas egna livskriser), men att hon helt enkelt lärt sig att ljuga för att få uppmärksamhet. Detta beteende urartade och ingen verkar ha satt ned foten.

Nu så har hon helt flippat och har noll kontroll över detta beteende.

Edit: är nu på dom sista sidorna. Fascinerande hur mannen från Haninge som våldfört sig sexuellt på henne konstant förändras i dokumenten - jag tolkade det först som att denne var "äcklet", sedan så går det över till att han attackerat henne som barn och "nyligen" flyttat till Haninge 2005 (vilket är anledningen till att Berny måste ha en lägenhet i innerstaden vid det tillfället).
Senast redigerad av William Haines 2014-12-16 kl. 09:23.
Citera
2014-12-16, 10:54
Medlem
Antitrinitarians avatar
Har hon gjort sin Facebook privat nu eller rensade hon bara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in