[quote=goran744|51501571]
Citat:
Nej! Jag vet helt enkelt inte om Gud är nöjd med mig
Antagligen kommer du behöva vänja dig med att aldrig få veta, ligga vid livets slut lika obesvarad som i denna stund.
Citat:
.Skulle jag vara Gud så skulle jag tycka att detta "jag" var en otroligt envis, hopplös och jobbig person.
Under tiden lever jag ett roligt liv med allt jag vill göra
.Ett löjligt rollspel du har för dig, kan jag tycka.
Citat:
Men jag avundas ingen något, eller är högmodig, eller ljuger om saker( vita lögner kan jag).
Då är vi mkt olika, har jag inte lön för mödan medan annan blåser förbi utan attlyfta ett finger, då gnäller jag och blir tjatig.
det får vara lite balans , jag är ingen samarit, men jag har inte heller min ledargestalt i himlen.
skulle få nackspärr att ständig fråga luften, jag är sådan som tar tag i det jag undrar över och skäms inte att sätta ner foten heller.
ser jag förtrycket inpå mig, går jag inte hem och ber till luften och kallar syret för gud. skillnaden mellan dig och mig/andra, för dig med gloria-sned
så är det stumpan, man kan be och sp kan man leva.
man väljer kanske, men ska till lite ryggrad... med flöde däri som orkar köfta också, där det gäller inte där det är dövstumt.. men vill du prata med molekylerna, för du det, jag pratar helst! med människor alla dar i veckan och må jag inte sluta med det!
har ägnat mig åt zen så det räcker så koaner är icke vad jag ser som särskilt charmigt längre, men nu vet jag i alla fall

så det räcker och nu vet jag att det är HELT ÖVERFLÖDIGT , för min del.
Citat:
Ja jag snackar och skäller och suckar och skäller på Gud och har till och med suttit uppe en hel natt och sagt: Ja kom nu då! men, men det blev inget besök.
prova att prata med växter istället, så gör du mer nytta.
ta reda på rotverk i levande liv, det kan tänkas stimulera mer så du slipper skälla, som du berättat om att du gör rätt mycket mer än nödvändigt.. så illa ställt med levande riket tycker du? eller vad har du för fundamentalister omkring dig? mågra du behöver smyga inför... och gå hem å skälla på molekyler istället?
Citat:
Jag pratar om de som påstår sig vara RIKTIGA troende som dessutom dömde Jesus till döden.
Sådana finns det idag också.
och vad betyder det närmare bestämt?