2014-12-10, 08:16
Medlem
dinmammmas avatar
Grafisk illustration på komvux

Någon som gått kursen?
Skulle vilka veta vilka uppgifter man får göra osv!
Citera
2014-12-10, 10:17
Medlem
dinmammmas avatar
Ingen? :-(
Citera
2014-12-10, 11:15
Medlem
Jo, Jag har läst den. Försöker minnas. Den var fruktansvärt simpel, lärde mig ingenting. Sista uppgiften gick ut på att göra en bild till en barnbok. Ganska kul.
Citera
2014-12-10, 11:16
Medlem
Jag läste den på NTI.
Citera
2014-12-10, 20:12
Medlem
Dimaks avatar
Ska söka komvuyx nu till Januari men hon som håller i det undviker mig, jag har redan skickat in papper och grejer kommer jag blir accepterad ändå fast att de "undviker mig"?
Citera
2014-12-10, 20:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Ska söka komvuyx nu till Januari men hon som håller i det undviker mig, jag har redan skickat in papper och grejer kommer jag blir accepterad ändå fast att de "undviker mig"?

Vadå undviker? Allt sker ju via webbsidan?
Citera
2014-12-11, 12:30
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zdrastuitye
Vadå undviker? Allt sker ju via webbsidan?
Men möte och sånt där, Vill vara säker på att jag kommer in osv, jag har redan skickat ansökan till skolan ju
Citera
2014-12-14, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Du får en kallelse en vecka innan. Lugna ned dig.
Citera
2014-12-15, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StorJohn
Hej,

Jag undrar hur det går till när man vill få ett samlat betygsdokument?

I gymnasiet va inte jag världens smartaste och hade en del IGn, gick ut 2004.
Jag har under åren pluggat upp dessa och, ytterligare några gymnasie kurser som inte ingick i mitt program då.

I dag när jag behöver visa mina betyg vid olika tillfällen måste jag först visa mina "katastrof" betyg för att sedan ta upp andra enstaka papper med betyg som kompletterar dessa och förklara mig, skit jobbigt.

Till frågan då, kan man få ett samlat betyg, där alla mina IGn är borta och ersatta med mina uppluggade betyg?

Skulle göra mitt liv lättare då, då slipper man förklara sina IG varje gång man ska på intervju, köra snacket att man va ung och dum men att allt är löst nu.
Har du ett slutbetyg nu? Är du nära 2350 poäng, eller t.o.m har det så kan du ju bara utfärda ett slutbetyg. Då plockas alla dina IG bort. Annars kan du ju läsa några enkla kurser på komvux och sätta ett bra betyg i dem, och sedan be om att få ett slutbetyg utfärdat. Du måste fixa det före dock 1 juni 2015. Men hur vanligt är att arbetsgivare kollar gymnasiebetygen?
Citera
2014-12-17, 15:57
Medlem
Läst ämnen på komvux motsvarar gymnasieutbildning?

Hej!

Kanske är en helt idiotisk fråga detta men jag lär ställa den ändå.

Jag gick aldrig gymnasiet!
Nu några år senare så har jag dock läst in matte, svenska, engelska o några till ämnen på komvux och har fler att läsa.
Vilka ämnen krävs att jag har läst upp för att jag ska kunna säga att jag har gymnasieutbildning?
Eller har jag ens en gymnasieutbildning om jag endast läst dem "klassiska" ämnena och aldrig haft någon inriktning såsom bygg , fordon, hotell restaurang osv?
Citera
2014-12-17, 16:00
Medlem
Du måste ha en viss mängd godkända poäng från kurser (2200~?) för att kunna ta ut ett godkänt slutbetyg
Citera
2014-12-17, 16:20
Medlem
http://gymnasieinfo.se/artikel/gymnasieexamen kan nog svara på frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in