2014-12-15, 21:57
Medlem
Dimaks avatar
Klart som fan han har blivit vinklat igen, precis som alla andra Sverigedemokrater blir, När fan ska Svenska journalistkåren ta sig i kragen egentligen?
Citera
2014-12-15, 21:57
Medlem
Vedklyvens avatar
Pretto-organet DNs reporter Niklas Orrenius vrider intervjun med Björn Söder så att Söder kan tillskrivas åsikter han inte har och som kan framställas som nazistiska.

Hela vidriga, hycklande, PK-Media inklusive SVT hänger på och skriker hysteriskt.

PK-Medias gulleparti Mp:s representant ges fördelaktigt utrymme i SVT Aktuellt. Aktuellts Cecilia Gralde blänger hatiskt på Söder och är halvt hysterisk för att Söder klarar av att svara på hennes angrepp.

Exempel på hur PK-Media ljuger o hycklar. Fy Faan!
Citera
2014-12-15, 21:59
Medlem
ArneIIIs avatar
100% hit, 100% dit. Kan ingen definiera kriterierna innan man kan avgöra hur många procent man är.
Citera
2014-12-15, 21:59
Medlem
Storalfs avatar
Det är väl ingen högoddsare att Björn Söder inte kommer vara kvar som vice talman efter extravalet, men jag tycker alla borde stödja honom med ett personkryss.
Citera
2014-12-15, 22:00
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellcrime
Men snälla nån, måste vara bra paranoid för att tro att det finns någon lömsk konspiration bakom detta. Om du tittar på bilden så är även svartpunkt, hudton och vinjettering annorlunda. Det är en del av arbetet med ett fotografi, man ställer färger för att kompensera för mindre gynnsamma ljusförhållanden. Kameran ger aldrig en sann bild av verkligheten.

Man måste vara bra paranoid om man tror på DN:s artikel.

Photoshop ger inte heller en sann bild av verkligheten, speciellt inte när det kommer till Söders ögon.
Citera
2014-12-15, 22:01
Medlem
Knivur-273s avatar
Visst kan man vara Svensk som jude. Dock kräver det en psykologisk process och assimilering till den Svenska Nationen. I USA talar man om naturaliserade Svenskar eller Judar osv.

Man kan ha blandad identitet, men om man skall vara Svensk, skall det Svenska överväga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Helt korrekt.

Förövrigt är det ganska talande att media aldrig frågar invandrare i denna diskussion om svenskhetens vara eller icke vara. Eventuellt hittar de någon avtrubbad husneger som stämmer in i kören. Men faktum är att denne inte ens representerar 0,1% av alla invandrare. Är det svenska etablissemanget månne rädda för svaret de skulle få om de vågade fråga mig exempelvis? För innerst inne lär även Löfven och Reinfeldt veta att vi invandrare har våra egna nationaliteter, kulturer och rötter som för all framtid kommer vara överordnat ett eventuellt svenskt medborgarskap. Att inte kunna särskilja nationell tillhörighet och medborgarskap är direkt pinsamt och visar vilken sandlådenivå diskussionen håller.

Håller inte med. De flesta med invandrarbakgrund som jag känner - framförallt de som är födda här - känner sig som svenskar. Deras hjärta klappar för Sverige. Detta utan att de vill avsäga sig sin egen bakgrund. Man kan vara svensk och något annat, precis som att man kan prata flera språk.
Citera
Medlem
AuJjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pagamama
Björn Söder är väl inte svensk, han är väl Dansk?
Jag hör ett omisskänsligt danskt urgelgurgel ur munnen så fort han öppnar munnen.

Skratta lagom. Har för mig att danskarna härjade friskt i dina trakter på medeltiden, så det finns nog en liten dansk-gen i dig också!
Citera
2014-12-15, 22:02
Medlem
Public-Detectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Garanterat kommer SD gå stärkt ur detta speciellt på reportens sätt att inte lyssna vad han sagt och låta Ferm ljuga om vad Söder sagt. SVTs förtroende kommer också sjunka.

Den kvinna som nyss intervjuade Söder i SVT kokade av upprördhet. Hon kunde inte hålla sig lugn.
Citera
2014-12-15, 22:02
Medlem
Singapore Slims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish

Kan inte någon släpa upp mig dit för att debattera istället för SD:s alla stolpskottar?

Jo du skulle ju kunna börja med att berätta hur amerikaner har liknande utseende och historia. Pajas.
Citera
2014-12-15, 22:03
Medlem
Kom att tänka på när jag var och hälsade på min morfar för ett tag sen. Vi sitter och kollar på TV och så när SVT visar sportnyheter och meddelar att Sverige har vunnit en match i basket, och en svart "svensk" landslagsspelare syns i bild utbrister han:

- Sverige? Det där är ju en massa negrer.
Citera
2014-12-15, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AuJja
Skratta lagom. Har för mig att danskarna härjade friskt i dina trakter på medeltiden, så det finns nog en liten dansk-gen i dig också!

Exakt det jag menar.
Sverigedemokraterna drar stora vinklar av Sverige och svenskhet.
Genetiskt och historiemässigt existerar den inte förrän i modern tid, om ens då.

Så vad är egentligen en svensk, min vän?

Tittar man i det lite större perspektivet är det slående vad höga likheter den grova kriminella brottsligheten har med Sverigedemorkaternas framfart och den bristande respekten för lag och ordning. Alla kommer söderifrån.

Jag menar att den riktiga gränsen för den som kan kallas Sverige går vid Göta Kanal. Skjut av resten, det är fähundar, motorcykelgäng, pundare och grisar. Använd gärna Försvarsmakten som operativ enhet för vi pratar om invasion och fara för rikets säkerhet.
Senast redigerad av pagamama 2014-12-15 kl. 22:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in