Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-11, 14:29
Medlem
Tetrodotoxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Är jag ensam om att tycka att det är något som är riktigt jävla sexigt med Jonna?
Intressant men absolut ej sexig.
Hon känns sunkig deluxe, bara att titta på hur hon bodde..
Citera
2018-10-11, 15:19
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Är jag ensam om att tycka att det är något som är riktigt jävla sexigt med Jonna?
I normala fall skulle jag svarat ja, eftersom Jonna inte är det minsta vacker eller sexig på något sätt. Däremot är dålig smak i största allmänhet mycket inne idag, så det finns säkert relativt många killar som håller med dig i den frågan. Men bara så att du förstår så har du dålig smak på riktigt här, och detta hade varit fallet även om Jonna inte var en styckmördare.

Tråkigt att Lovisa blev styckmördad hur som helst. Beklagar verkligen till hennes nära och kära. Styckmord är alltid extra brutalt, känslokallt och hänsynslöst mord och det är inget någon förälder eller syskon vill vara med om kring sina nära och kära. I en seriös och sund värld, hade Jonna fått dödsstraff, men nu lever vi ju i Sverige så...
Citera
2018-10-12, 09:12
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuvhedern
Du fungerar med andra ord som de kvinnor som börjar tråna efter och skriva brev till manliga dömda mördare. Prova att skriva brev till henne så kanske du får komma på besök. Varför inte slå till på ett litet giftermål i besöksrummet på anstalten?
Haha, ja, lite kanske. Vilken anstalt sitter hon på? Jag ska fan skicka brev till henne.
Citat:
Ursprungligen postat av Tetrodotoxin
Intressant men absolut ej sexig.
Hon känns sunkig deluxe, bara att titta på hur hon bodde..
Äsch, nu överdriver du
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
I normala fall skulle jag svarat ja, eftersom Jonna inte är det minsta vacker eller sexig på något sätt. Däremot är dålig smak i största allmänhet mycket inne idag, så det finns säkert relativt många killar som håller med dig i den frågan. Men bara så att du förstår så har du dålig smak på riktigt här, och detta hade varit fallet även om Jonna inte var en styckmördare.

Tråkigt att Lovisa blev styckmördad hur som helst. Beklagar verkligen till hennes nära och kära. Styckmord är alltid extra brutalt, känslokallt och hänsynslöst mord och det är inget någon förälder eller syskon vill vara med om kring sina nära och kära. I en seriös och sund värld, hade Jonna fått dödsstraff, men nu lever vi ju i Sverige så...
På vilket sätt är dålig smak inne idag? Jag menade kanske inte just hennes utseende. Jag menar bara själva grejen. Att en liten hästintresserad tjej går bananas och styckmördar en annan brud känns sexigt på något sätt. Nu låter jag säkert väldigt respektlös mot Lovisas anhöriga, men det är absolut inte min avsikt. Det är hemskt det Jonna gjorde.
Citera
2018-10-12, 12:22
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Haha, ja, lite kanske. Vilken anstalt sitter hon på? Jag ska fan skicka brev till henne.

Hon sitter väl på Hinseberg?

Citat:

Jag menade kanske inte just hennes utseende. Jag menar bara själva grejen. Att en liten hästintresserad tjej går bananas och styckmördar en annan brud känns sexigt på något sätt. Nu låter jag säkert väldigt respektlös mot Lovisas anhöriga, men det är absolut inte min avsikt. Det är hemskt det Jonna gjorde.

Hon är ju fascinerande i sin psykiska störning, det kan jag hålla med om.

Sen undrar man ju vad den där Jonas hade för problem också, men det har väl avhandlats på tusen ställen i tråden redan förstås. Men Liksom, orka hålla på och bete sig totalt bipolärt - gulligull en vecka här med ena tjejen och sen gulligull nästa vecka med den andra.

Tragiskt att hon Jonna accepterade att behandlas på det sättet av honom.
Citera
2018-10-12, 20:35
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuvhedern
Hon sitter väl på Hinseberg?

Hon är ju fascinerande i sin psykiska störning, det kan jag hålla med om.

Sen undrar man ju vad den där Jonas hade för problem också, men det har väl avhandlats på tusen ställen i tråden redan förstås. Men Liksom, orka hålla på och bete sig totalt bipolärt - gulligull en vecka här med ena tjejen och sen gulligull nästa vecka med den andra.

Tragiskt att hon Jonna accepterade att behandlas på det sättet av honom.
Jag fick bipolär sjukdom som diagnos för 10 år sedan så jag och Jonna kanske är en match made in heaven

Om det var henne du syftade på. Eller var det Jonas du menade?
Citera
2018-10-12, 22:11
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
På vilket sätt är dålig smak inne idag?
Har du rört dig bland vanligt folk den senaste tiden? Tatueringar och piercings överallt (inklusive på ansiktet), fula frisyrer med alla möjliga onaturliga färger, lyssnar på tondöv skitmusik med hjärndöda texter och kollar på skitfilmer, spelar helt värdelösa TV-spel, killarna blir kåta på anorexiabenrangel som väger max 45 kg, osv.

Att någon blir kåt på en styckmörderska, hör väl till den liberala trenden av dålig smak / psykisk sjukdom. Det är liksom vad liberalism är: normaliseringen av psykiska sjukdomar.

Citat:
Jag menade kanske inte just hennes utseende.
Okej, men det är ju just det man brukar mena med sexigt: utseende, och kropp. Jonna har varken eller.

Citat:
Jag menar bara själva grejen. Att en liten hästintresserad tjej går bananas och styckmördar en annan brud känns sexigt på något sätt.
Okej, du är väl psykisk sjuk med andra ord.

Citat:
Nu låter jag säkert väldigt respektlös mot Lovisas anhöriga, men det är absolut inte min avsikt. Det är hemskt det Jonna gjorde.
Som sagt, du är sjuk i huvudet, om du nu är seriös och inte trollar.

Styckmord i sig är förresten inte nödvändigtvis fel, beroende på om offret förtjänar det. Till exempel hade det varit helt i sin ordning att styckmörda pedofiler och våldtäktsmän, och sedan mata dem till grisar, osv. Att däremot gå och styckmörda en helt oskyldig tjej som inte har gjort en fluga förnär, bara för att man är svartsjuk, ja då förtjänar man dödsstraff.

Sedan hade det ju varit önskvärt om vi kunde sålla ut er omoraliska psykfall ur genpoolen som tänder på alla möjliga sinnessjuka seriemördare osv. Detta fenomen är ju som bekant vanligare bland kvinnor, men det finns säkert lite män också som går igång på mörderskor osv.
Citera
2018-10-13, 00:42
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Har du rört dig bland vanligt folk den senaste tiden? Tatueringar och piercings överallt (inklusive på ansiktet), fula frisyrer med alla möjliga onaturliga färger, lyssnar på tondöv skitmusik med hjärndöda texter och kollar på skitfilmer, spelar helt värdelösa TV-spel, killarna blir kåta på anorexiabenrangel som väger max 45 kg, osv.

Att någon blir kåt på en styckmörderska, hör väl till den liberala trenden av dålig smak / psykisk sjukdom. Det är liksom vad liberalism är: normaliseringen av psykiska sjukdomar.

Okej, men det är ju just det man brukar mena med sexigt: utseende, och kropp. Jonna har varken eller.

Okej, du är väl psykisk sjuk med andra ord.

Som sagt, du är sjuk i huvudet, om du nu är seriös och inte trollar.

Styckmord i sig är förresten inte nödvändigtvis fel, beroende på om offret förtjänar det. Till exempel hade det varit helt i sin ordning att styckmörda pedofiler och våldtäktsmän, och sedan mata dem till grisar, osv. Att däremot gå och styckmörda en helt oskyldig tjej som inte har gjort en fluga förnär, bara för att man är svartsjuk, ja då förtjänar man dödsstraff.

Sedan hade det ju varit önskvärt om vi kunde sålla ut er omoraliska psykfall ur genpoolen som tänder på alla möjliga sinnessjuka seriemördare osv. Detta fenomen är ju som bekant vanligare bland kvinnor, men det finns säkert lite män också som går igång på mörderskor osv.
Ja, det har jag.
Nej, jag har två tatueringar, inga piercings.
Kortklippt hår.
Vet inte vilken musik eller vilka filmer du refererar till, kan du ge något exempel?
Vad är ett värdelöst TV-spel?

Ja, om man är ytlig så kan det vara de attributen som du nämner. Men intelligens kan också vara sexigt. Nu påstår jag inte att Jonna är intelligent eller nåt. Men säger bara att det finns andra saker som i min värld, kan göra en kvinna sexig mer än bara hennes utseende.

Ja, jag är psykiskt sjuk, några fler frågor på det?

Men hejsan hoppsan, vilka förolämpningar du kör med. Känner mig nästan tagen av dina ord.

Du tycker alltså att det borde vara praxis att styckmörda sexualförbrytare och pedofiler, och du kallar mig sjuk i huvudet. Du vet om att pedofili är en parafili precis som t.ex koprofili är en parafili. Dessutom begår inte pedofiler något brott genom att ha den sexuella läggningen. Det är först när de utövar den som brott begås. Majoriteten av alla pedofiler begår heller inga brott vilket gör ditt resonemang ännu mer korkat.

Och hur exakt hade den här rättsprocessen sett ut om du fick din vilja igenom?

Över till Jonna: jag sa aldrig att jag blir kåt av henne. Jag sa att jag tyckte det fanns något sexigt kring hur en liten tjej kan go bananas på en rival och inte bara sticka en kniv i henne, utan även stycka henne.
Citera
2018-10-13, 00:46
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Är du tjej så tycker jag du skall skriva till henne:

"Svartsjuka drev hästtjejen Jonna Henningsson, 28, till att styckmörda sin kärleksrival.

På kvinnoanstalten Hinseberg har hon åter anklagats – och polisanmälts – för förföljelse och svartsjukt beteende.

En 22-årig kvinna berättar att Henningsson försökte tvinga henne in i ett giftermål – med hot om våld om hon vägrade.

– Man känner en slags rädsla. Jag vet ju vad hon är kapabel till, säger kvinnan."

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/styckmordarens-hotfulla-svartsjuka-fran-fangelset/
Citera
2018-10-13, 00:53
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

"Svartsjuka drev hästtjejen Jonna Henningsson, 28, till att styckmörda sin kärleksrival.

På kvinnoanstalten Hinseberg har hon åter anklagats – och polisanmälts – för förföljelse och svartsjukt beteende.

En 22-årig kvinna berättar att Henningsson försökte tvinga henne in i ett giftermål – med hot om våld om hon vägrade.

– Man känner en slags rädsla. Jag vet ju vad hon är kapabel till, säger kvinnan."

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/styckmordarens-hotfulla-svartsjuka-fran-fangelset/
Är kille, så hon kanske skulle vara mer ödmjuk mot mig
Citera
2018-10-13, 01:07
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Är kille, så hon kanske skulle vara mer ödmjuk mot mig
Kanske det haha, ödmjukhet är kanske inte det första man förknippar styck-Jonna med men försöka duger!
Citera
2018-10-13, 16:43
Medlem
Tetrodotoxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

Haha!
Nytt för mig!
Intressant!
Citera
2018-10-13, 21:06
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tetrodotoxin
Haha!
Nytt för mig!
Intressant!

Ja, man får en känsla av att terapin inte funkar så bra på Jonna. Att det där med självrannsakan bara är som
krumelurer på ett papper för henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in