Jag håller inte med dig riktigt där.
Skuld tycker jag inte att han har till brottet, däremot är han kanske anledningen till det.
Det behöver dock inte vara den utlösande orsaken, det kan vara flera.
Givetvis klandrar JA sig själv för det som hänt och mår som en skit.
Det skulle nog de flesta göra.
Jag tor inte att han spelade dem medvetet, han tyckte säkert om båda men ville kanske inte binda sig med någon av dem.
Han är ung och kan nog vilja hänga med polarna några år till, innan han binder sig och skaffar familj.
Om ni vill döma honom kan jag tala om att han redan har fått sitt straff, tro mig.
Och det är livslångt.
Ja naturligtvis menar jag JA. Ursäkta det blev lite baklänges.
Skönt att veta men samtidigt tror jag allt kunde undvikits. Många offer här
Jag håller inte med dig riktigt där.
Skuld tycker jag inte att han har till brottet, däremot är han kanske anledningen till det.
Det behöver dock inte vara den utlösande orsaken, det kan vara flera.
Givetvis klandrar JA sig själv för det som hänt och mår som en skit.
Det skulle nog de flesta göra.
Jag tor inte att han spelade dem medvetet, han tyckte säkert om båda men ville kanske inte binda sig med någon av dem.
Han är ung och kan nog vilja hänga med polarna några år till, innan han binder sig och skaffar familj.
Om ni vill döma honom kan jag tala om att han redan har fått sitt straff, tro mig.
Och det är livslångt.
Han har lovat BÄGGE både barn,hus och giftermål. Och LL hade han lekt med sedan högstadieåldern (och varit notoriskt otrogen mot henne med)
Så nog var han väldigt väl medveten om vad han höll på med. Tom JA's vänner hade sagt åt både LL och JH att hålla sig borta, LL's bror avskyr JA osv.
Och av vilken anledning hade JA:s vänner sagt till dem att hålla sig borta, tror du?
För att han var ett notoriskt otroget svin. Det framgår rätt tydligt om man läser FUP då det är oerhört svårt att finna speciellt många alls i hela undersökningen som haft något direkt positivt att säga om honom utanför hans direkta familj.
För att han var ett notoriskt otroget svin. Det framgår rätt tydligt om man läser FUP då det är oerhört svårt att finna speciellt många alls i hela undersökningen som haft något direkt positivt att säga om honom utanför hans direkta familj.
JA gråter i alla fall i delar av förhöret, enligt protokollet, som dåvarande misstänkt (förhör inlett kl 16:54, 140619).
Gråt säger i och för sig inte mycket. Detta är ett videoförhör, så textversionen som jag tagit del av missar en del potentiell info (men det är min uppfattning att inte ens fullödig info är någon garant, eftersom kontexten, i vidaste bemärkelse, också är viktig för tolkningen av informationens valör).
Så här säger en av hans vänner:
Citat:
Han har känt BO sedan barnsben och varit kär i henne under lång tid.
Ungkarlslivet har dock lockat lite för mycket för att slå sig till ro.
Killen har aldrig gjort en fluga förnär och har blivit misshandlad av människor på fyllan som han sedan förlåtit dagen efter och är polare med än idag. Väldigt lång stubin och rofylld människa.
Har umgåtts med honom sedan 10 år tillbaka.
Nu hoppas man bara på att folk i Askersund kan släppa teorier om hans inblandning så han slipper flytta och byta namn. Småstadsmentaliteten florerar djupt i dessa trakter.
Man kan beskriva honom som den vän man önskar finns nära om man själv satt i hans sits.
Många andra säger helt annorlunda. Och är du ''kär'' i någon så är du inte notoriskt otrogen med människor du knappt känner mot din partner. Så komplicerat är det inte att hålla gylfen stängd förutsatt du ej är ett sinnessvagt svin.
Jag har inte uppmärksammat detta brottsfall förrän tidigare i veckan och fann det oerhört oförståeligt hur en helt vanlig tjej, JH, kunde utföra detta. Men när man läst allt tillgängligt som finns dokumenterat så förefaller det inte längre lika konstigt.
Jag är mycket intresserad av att höra senare delen av förhöret, finns den tillgänglig för allmänheten?