Citat:
Men ärligt talat Bernard, du har blivit motbevisad på i stort sett alla punkter du någonsin tagit upp i den här tråden. Dags att rannsaka dig själv kanske?
Hade det inte varit för din moderatortitel hade du ju blvit avstängd för längesedan med tanke på alla de falsarier du försökt lura på oss under de senaste åren.
Dina FSA/IS kommer förlora i slutändan hur som helst, så börja kanalisera ditt engagemang åt något annat håll.
Med vänlig hälsning
Hade det inte varit för din moderatortitel hade du ju blvit avstängd för längesedan med tanke på alla de falsarier du försökt lura på oss under de senaste åren.
Dina FSA/IS kommer förlora i slutändan hur som helst, så börja kanalisera ditt engagemang åt något annat håll.
Med vänlig hälsning
Det verkar ju tvärtom som jag har rätt när jag påstår att IS och SAA inte slåss med varandra i samma utsträckning som med de andra krigförande grupperna. Nu tror jag inte detta beror på att man har något avtal, även om Syrien bevisligen hjälpte AQ-grupper under kriget i Irak, utan snarare på grund av att det ligger i bådas intresse.
När det gäller diktatorn Assad så är naturligtvis de grupper som på ett realistiskt sätt kan utmana honom om att leda landet framöver mycket mera farliga än dårarna i IS, och därför lägger han mer kraft på att bekämpa dessa. Han har hela tiden haft som målsättning att ALLA de som kämpat mot honom skulle ses som terrorister, när upproret från början snarare var startat av vanligt folk. I och med att motståndet inte fått hjälp av demokratierna i Väst har han i mångt och mycket tyvärr lyckats med att radikalisera motståndsrörelsen, och Obamas svaghet efter att regimen använt kemiska vapen var troligen den slutgiltiga spiken i kistan för de mer sekulära krafterna.
Att Assad kommer vinna kriget snart har vi hört hur länge som helst nu, och ingenting verkar vara längre från sanningen. Motståndarsidan får utrustning i sådan omfattning att de kan fortsätta striden, och Syrien har slutat fungera som ett enhetligt land.