Citat:
Ursprungligen postat av
jelans
Jag sätter aldrig min fot i den där skolan igen. Har pratat med rektorn och han skiter i sina elever. Svälja stoltheten? Jag berättade ärligt för henne om hur jobbigt det varit och växt upp med hennes man (som misshandlas och kränkt mig från 6 års ålder) så jag tycker inte att jag har något att be om ursäkt om.
Vad kommer till pengar så nej jag är inte ute efter pengar och nej jag tar inte emot pengar.
Visste att de skulle komma massa personer som vet allt om alla men visst Varsågoda och ha eran egen åsikt om mig men det är såhär det ser ut.
tycker inte det är fel att ge upp när man levt med psykiskt dåligt mående sedan barnsben. Ser inget fel att inte tro att saker förbättras för det gör det inte. Tack för mig.
Skulle vilja råda dig till att gå till skolans kurator istället för till rektorn.
Jag kom till kuratorn i gymnasiet efter att min klassföreståndare förstod att jag hade problem hemma och jag kan säga att kuratorn var det bästa som hände mig då. Tyckte det var pinsamt att gå dit i början men hon var hur bra som helst. Hon var mer som en kompis än en tant liksom.
Den kuratorn hjälpte mig mycket. Förutom att vara en samtalskontakt så tog hon hand om att ordna tid för mig hos vården så jag fick papper på att jag inte mådde bra och borde sjukskrivas på halvtid.
Sen ordnade kuratorn ett möte med flera personer på skolan där vi satt och pratade om att jag borde gå ett fjärde år på gymnasiet pga sjukskrivning, vilket jag fick beviljat.
Hon tog kontakt med socialen åt mig och ordnade möte med dem och hon följde också med mig dit på första mötet då vi ansökte om att ja skulle få egen lägenhet. Hon ringde flera gånger under utredningens gång till soc för att pusha på dem om utredningen och när jag väl fick min första lägenhet så körde hon mig till ikea (som låg 10 mil bort) så att jag kunde köpa möbler.
Hon hjälpte också till med att skriva en ansökan till folkhögskola som jag ville börja på efter gymnasiet och hon hjälpte mig med andra saker också. Hon var verkligen min räddning på den tiden. Kanske kan din skolas kurator bli din räddning också? Det kan vara värt chansen! Jag hoppas att det går bra för dig!