2014-12-12, 00:55
Medlem
Desplats avatar
Trist att läsa om sånt här och samtidigt läsa om muhammed m. familj som får allt serverat på silverfat. Hoppas det löser sig för dig.
Citera
2014-12-12, 01:01
Medlem
Jag vet inte om det är en lösning på dina problem just nu, men i det långa loppet... Varför inte börja plugga? Fixa till dina betyg på komvux. Det är enkelt att läsa upp de flesta ämnena du saknar, särskilt på distans där du kan googla fram alla svaren. Som student kan du ta CSN lån och därmed även klara dig ekonomiskt, tills du hittar ett extra jobb vid sidan av studierna.

När du sedan fixat till dina gymnasiebetyg, läs vidare till programmerare på universitetet! Det är en bransch för framtiden, där antalet programmerare inte ökar i samma takt som efterfrågan på personal.
Citera
2014-12-12, 01:11
Medlem
Ptolemaioss avatar
Kan ha missat något svar från dig, men om din mor står på hyreskontraktet är det hon som åker på förseningsavgifter, ränta mm.

Men som någon som inte tillhör curling generationen, har du inte råd med hyran ska du nog flytta hem till dina föräldrar igen, tills du har råd med uppehållet ditt. Det är ingen rättighet att få bo i egen lägenhet, trivs du inte hos dina föräldrar så är det en spark i arslet att leta arbete alternativt börja plugga.

Socialen hjälper dig med grundbiståndet (levnadskostnader förutom hyran och det som hör till lägenheten, el, vatten mm.). Så försök inte att du inte får hjälp därifrån.
Citera
2014-12-12, 01:25
Bannlyst
Jag befann mig i samma sits som TS för ett år sen. Vi är typ i samma ålder också, och jag trodde inte heller att soc skulle hjälpa mig då jag trodde att jag hade ett svartkontrakt och därefter inte kunde få pengar ifrån soc.

Det finns ett sätt att få soc att börja betala ut pengar. Det kan låta idiotiskt, men det är ett självmordsförsök. När man är så ung som TS är och visar vad man e kapabel till så kommer soc att reagera, och då kommer man göra undantag ifrån dom tradionella reglerna. Man får tycka vad man vill om detta förslag, men det är såhär det faktiskt fungerar!
Citera
2014-12-12, 02:03
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jelans
Skönt! Då är vi överens då!
Lyssna absolut inte på det sjuka fanskapet! Den lösningen det sämsta av allt, livet går upp och ner, och nu när det gått ner så är ju inte lösningen att bara ge upp sådär. Du har så mycket kvar att göra, så mycket kul att se fram emot, hela livet är fullt av möjligheter, gå inte miste om dom för där verkligen inte klar här på Jorden!
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Jag befann mig i samma sits som TS för ett år sen. Vi är typ i samma ålder också, och jag trodde inte heller att soc skulle hjälpa mig då jag trodde att jag hade ett svartkontrakt och därefter inte kunde få pengar ifrån soc.

Det finns ett sätt att få soc att börja betala ut pengar. Det kan låta idiotiskt, men det är ett självmordsförsök. När man är så ung som TS är och visar vad man e kapabel till så kommer soc att reagera, och då kommer man göra undantag ifrån dom tradionella reglerna. Man får tycka vad man vill om detta förslag, men det är såhär det faktiskt fungerar!
Är det värt att riskera livet för att soc ska betala ut lite pengar? Snälla håll såna idiotförslag för dig själv.
Citera
2014-12-12, 02:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Är det värt att riskera livet för att soc ska betala ut lite pengar? Snälla håll såna idiotförslag för dig själv.
Jag, från skillnad från dig har kommit med ett förslag. Jag tillför något i diskussionen, och vad har du att komma med? Ingenting!
Citera
2014-12-12, 02:11
Bannlyst
Varför inte börja skolan igen (byt om den gamla sög) samt flytta hem? Mitt förslag.

Om du tvunget ska ta livet av dig (råder dig att låta bli) föreslår jag suicide by cop efter att ha dödat så många sossar, miljö- eller vänsterpartister som möjligt vid lämplig demonstration. Då gör du landet en sista god gärning iaf (istället för tvärt om genom att försena tågresenärer, belasta vårdpersonal och tvinga andra människor att torka upp vad som blir kvar.
Citera
2014-12-12, 02:24
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Jag har ingen aning om vad jag ska ta mig till.

Jag är 18 år gammal och har hoppat av skolan pga. mobbning och för att jag mår så extremt psykiskt dåligt och får ingen hjälp från varken socialen eller psyket.
Jag bor i en lägenhet som föräldrarna betalat men de slutade betala för någon månad sen och alla sparpengar fick gå till hyra men nu ska jag alltså skrapa fram 5000 till hyra och mer därtill till den 25 December för att ens kunna leva ett värdigt liv.

Har ingenting att sälja och har sökt jobb överallt men inget napp.

Livet känns bara så grymt jäkla meningslöst och jag vill bara hoppa framför nått tåg.
Kommer alltså bli hemlös och pank UNDER JULEN.

Vafan ska jag göra?

Alla som hänvisar till sociala är väldigt oupplysta. Soc kör sina egna regler. Och jag vet att dom har regler att följa igentligen, men hur går det med det? . Dom bryter regler dagligen , och kommer undan med det då det är statligt. Är så less på människor som säger " Ja men dom måste göra så", och då välkomnar jag dom till verkligheten som är anarki, då det gäller staten.
Citera
2014-12-12, 02:34
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Soldier_
Alla som hänvisar till sociala är väldigt oupplysta. Soc kör sina egna regler. Och jag vet att dom har regler att följa igentligen, men hur går det med det? . Dom bryter regler dagligen , och kommer undan med det då det är statligt. Är så less på människor som säger " Ja men dom måste göra så", och då välkomnar jag dom till verkligheten som är anarki, då det gäller staten.

Jag kan gå så långt så jag erbjuder boende till dig. Har ett uthus på tomten. Där kan du få bo och få tid för att tänka igenom vad du vill göra med ditt liv. Jag är inte känslokall, så du kan rådfråga mig , då jag jobbar med ungdomar som är lost i framtidsvisioner. Och jag vet att det är efterblivet att fråga en 16 åring om framtiden, då man inte har samma tankesätt. Är bevisat, men men...
Senast redigerad av _Soldier_ 2014-12-12 kl. 02:37.
Citera
2014-12-12, 02:40
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:

Jag är 18 år gammal och har hoppat av skolan pga. mobbning och för att jag mår så extremt psykiskt dåligt och får ingen hjälp från varken socialen eller psyket.
Jag bor i en lägenhet som föräldrarna betalat men de slutade betala för någon månad sen och alla sparpengar fick gå till hyra men nu ska jag alltså skrapa fram 5000 till hyra och mer därtill till den 25 December för att ens kunna leva ett värdigt liv.

Livet känns bara så grymt jäkla meningslöst och jag vill bara hoppa framför nått tåg.

Vafan ska jag göra?

Jag fortsätter med mitt inlägg. Vem mobbar dig, och varför? . Och varför slutade dina föräldrar betala din lägenhet åt dig? . Finns ingen anledning att hoppa framför ett tåg. Hemlös kommer du inte bli , då jag kommer guida dig igenom allt det här. Och i värsta fall får du ett husrum hos mig, så allt är inte så illa trots allt.
Citera
2014-12-12, 02:46
Medlem
Citat:

Vafan ska jag göra?

Tjena, jag vet precis hur det är, jag hade de väldigt kärvt för en 5-6 år sedan när jag var arbetslös och inte hade pengar till hyran , allting uppdagades när kronofogden plingade på hemma hos mina föräldrar och frågade efter mig för dom skulle lämna över delgivningen, jag fick heller ingen hjälp av sov, detta på grund av att jag ägde min lägenhet och dom tyckte de var bättre att jag sålde den , för då skulle jag ju få lös pengar till att betala räkningarna, men jag skulle fortfarande inte ha någonstans att bo, det gick så pass långt att jag gick ner och ställde mig på kajkanten med tyngder i mina kläder och jag kan säga att vattnet nere i hamnen har aldrig sett mee lockande ut, men hade de inte varit för att min mamma ringde precis då och undrade varför de stod en delgivningsman i dörröppningen och frågade efter mig så hade jag nog inte skrivit detta idag, för då när hon fick reda på hur det låg till så brast det för mig och det var som ett berg som hade lyfts ifrån mina axlar.

Jag vet precis vad du går igenom och tro mig , det blir bättre, det blir alltid bättre , en dag kommer du se tillbaka på de här och undra vad du egentligen oroade dig över.

Men berätta vilken del av Sverige du bor i, jag har idag ett väldigt bra jobb och tjänar mer pengar en jag gör av med, och jag vet verkligen vad du går igenom och jag är villig att hjälpa dig.

Glöm det där tåget du pratar om, jag har spenderat många nätter till att fundera på vart någonstans tåget kör som fortast, och det ska gärna vara lite skog runt omkring så man inte syns när man springer och lägger sig på rälsen, kanske man ska supa sig redlös och sedan bara lägga sig på rälsen och somna, men glöm allt de där, jag lovar dig, det blir bättre.

Peace.
Citera
2014-12-12, 02:52
Bannlyst
Citat:
Nej jag vägrar inte pissprov men min mamma står på hyreskontraktet och de ger mig alltså inte pengar då.
tråkigt, dock kommer väl din mamma betala din hyra om hon inte vill ha massa skulder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in