2014-12-11, 22:26
Medlem
Scraps avatar
Kan du inte flytta hem igen då? Och varför slutade din mamma att betala hyran?
Citera
2014-12-11, 22:30
Medlem
Gillar du barn och saknar helt en pervers läggning till dem?
Om nej ; skit i vad jag skriver
Om ja : skriv in dig på din kommuns vikariesamordningsgrejsimojs vikariepoolen

Jag var arbetslös i 4 månader sen gick jag dit och fick jobb dagen efter nu har jag nästan ett riktigt speciallärarejobb på heltid. Utan utbildning och mindre lön.

Ring alla skolor o dagis du har möjlighet att ta dig till.
Om du är man så ökar dina chanser drastiskt. Vi är efterfrågade.
Citera
2014-12-11, 22:38
Medlem
speedcolas avatar
Du var alltså 18, och hoppade av skolan nyligen (den 3/12 gick du fortf i skolan stod det i ett tidigare inlägg). Du bor ihop med din asylsökande, våldsbenägne pojkvän i en 5k-lägenhet och ingen av er har jobb eller inkomst.

Ta nu en sak i taget.
Bryt med killen och hör aldrig av dig till honom igen - behöver jag ens förklara varför?
Svälj stoltheten och lös konflikten med morsan, be om att få flytta hem tills du löst din bostadssituation.

Sen går du raka spåret till rektorn och berättar om din depression/svåra hemförhållanden/mobbing osv och ber om att börja om gymnasiet (kanske på ett annat program?) så att du kan få godkända betyg.

Skolan är en paradistillvaro jämfört med den uppsjö av skitjobb som finns tillgängliga därute. De flesta är både fysiskt och psykiskt nedbrytande

Du måste bara sluta vela så mycket. Ditt liv har bara börjat, ska du ge upp så lätt? Alla mår dåligt stundtals. Tro mig, du är långt ifrån själv om att vilja ta den lätta vägen ut ibland, men vad ska det vara bra för om man inte ens gett livet en chans?

Edit: Se till att få behandling för din depression om det är allvarligt. Går du in på BUP och säger att du har självmordstankar får du ett recept på antidepressiva på direkten.
Senast redigerad av speedcola 2014-12-11 kl. 22:41.
Citera
2014-12-11, 22:38
Medlem
Du är 18år och arbetslös. Flytta hem till dina föräldrar, sälj lägenheten, börja plugga och fira jul med din familj.

SKICKA INTE PENGAR TILL TS. DET ÄR DE SOM HEN VILL!
Citera
2014-12-11, 22:44
Medlem
ALZIRs avatar
Bullshit. En vän till mig bor i en lägenhet som hans mamma hyr och han får hjälp av socialen med att få lägenheten betald.

Så klart borde det fungera för dig med, du "hyr lägenheten av din mamma".

Lycka till
Citera
2014-12-11, 22:44
Medlem
Jag sätter aldrig min fot i den där skolan igen. Har pratat med rektorn och han skiter i sina elever. Svälja stoltheten? Jag berättade ärligt för henne om hur jobbigt det varit och växt upp med hennes man (som misshandlas och kränkt mig från 6 års ålder) så jag tycker inte att jag har något att be om ursäkt om.

Vad kommer till pengar så nej jag är inte ute efter pengar och nej jag tar inte emot pengar.

Visste att de skulle komma massa personer som vet allt om alla men visst Varsågoda och ha eran egen åsikt om mig men det är såhär det ser ut.

tycker inte det är fel att ge upp när man levt med psykiskt dåligt mående sedan barnsben. Ser inget fel att inte tro att saker förbättras för det gör det inte. Tack för mig.
Citera
2014-12-11, 22:47
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jelans
Jag sätter aldrig min fot i den där skolan igen. Har pratat med rektorn och han skiter i sina elever. Svälja stoltheten? Jag berättade ärligt för henne om hur jobbigt det varit och växt upp med hennes man (som misshandlas och kränkt mig från 6 års ålder) så jag tycker inte att jag har något att be om ursäkt om.

Vad kommer till pengar så nej jag är inte ute efter pengar och nej jag tar inte emot pengar.

Visste att de skulle komma massa personer som vet allt om alla men visst Varsågoda och ha eran egen åsikt om mig men det är såhär det ser ut.

tycker inte det är fel att ge upp när man levt med psykiskt dåligt mående sedan barnsben. Ser inget fel att inte tro att saker förbättras för det gör det inte. Tack för mig.

Din sambo då, blev han nekad asyl? Annars borde han kunna hjälpa till.

(FB) Trubbel i relationen med min asylsökande sambo
Citera
2014-12-11, 22:49
Medlem
Snides avatar
Är inte föräldrarna försörjningsskyldiga tills man fyllt 20? Rätta mig om jag har fel.
Citera
2014-12-11, 22:52
Medlem
speedcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus

Sambon som varken har jobb eller medborgarskap, och slår henne när han inte får krypa till? Mhm han kan nog hjälpa till....
Citera
2014-12-11, 22:52
Bannlyst
Citat:

Asylsökande är ju kända för att hjälpa andra eller hur?

TS får växa upp oavsett hur ont det gör. Fuck soc och be din s.k. sambo fara och ta hand om dig själv. Det är enda vägen.
Citera
2014-12-11, 22:55
Medlem
speedcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snide
Är inte föräldrarna försörjningsskyldiga tills man fyllt 20? Rätta mig om jag har fel.

Så länge man går i skolan tror jag regeln lyder. Upp till 19 annars.
Så ja, jag är ganska säker på att hon kan kräva att få bostad/mat (inom rimliga gränser) påkostade åtminstone till dess hon fyller 19.
Citera
2014-12-11, 23:00
Medlem
arakas avatar
Citat:

det är mycket nu!
TS borde snacka lite bidrag med sin sambo, han borde ju vara expert på området.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in