2014-12-11, 21:29
Medlem
Jag har ingen aning om vad jag ska ta mig till.

Jag är 18 år gammal och har hoppat av skolan pga. mobbning och för att jag mår så extremt psykiskt dåligt och får ingen hjälp från varken socialen eller psyket.
Jag bor i en lägenhet som föräldrarna betalat men de slutade betala för någon månad sen och alla sparpengar fick gå till hyra men nu ska jag alltså skrapa fram 5000 till hyra och mer därtill till den 25 December för att ens kunna leva ett värdigt liv.

Har ingenting att sälja och har sökt jobb överallt men inget napp.

Livet känns bara så grymt jäkla meningslöst och jag vill bara hoppa framför nått tåg.
Kommer alltså bli hemlös och pank UNDER JULEN.

Vafan ska jag göra?
Citera
2014-12-11, 21:32
Medlem
Gå till soc.
Citera
2014-12-11, 21:34
Medlem
är väl bara o gå till soc?
Citera
Medlem
sasos avatar
många som är arbetslösa och i din sits
Citera
Medlem
Ingen hjälp därifrån
Citera
2014-12-11, 21:35
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jelans
Jag har ingen aning om vad jag ska ta mig till.

Jag är 18 år gammal och har hoppat av skolan pga. mobbning och för att jag mår så extremt psykiskt dåligt och får ingen hjälp från varken socialen eller psyket.
Jag bor i en lägenhet som föräldrarna betalat men de slutade betala för någon månad sen och alla sparpengar fick gå till hyra men nu ska jag alltså skrapa fram 5000 till hyra och mer därtill till den 25 December för att ens kunna leva ett värdigt liv.

Har ingenting att sälja och har sökt jobb överallt men inget napp.

Livet känns bara så grymt jäkla meningslöst och jag vill bara hoppa framför nått tåg.
Kommer alltså bli hemlös och pank UNDER JULEN.

Vafan ska jag göra?
Du gör något fel om du inte får hjälp av soc. Det verkar som varenda jävel får hjälp av soc, så då borde du med kunna få det.
Citera
2014-12-11, 21:36
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ingen hjälp därifrån
Varför inte? Vägrar du pissprov?
Citera
2014-12-11, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Du gör något fel om du inte får hjälp av soc. Det verkar som varenda jävel får hjälp av soc, så då borde du med kunna få det.

Vilket Sverige lever du i? Har du inte förstått att svenskar är diskriminerad av soc och de flesta andra myndigheterna?
Citera
2014-12-11, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Varför inte? Vägrar du pissprov?

Nej jag vägrar inte pissprov men min mamma står på hyreskontraktet och de ger mig alltså inte pengar då.
Citera
2014-12-11, 21:39
Medlem
Hur kan du inte få hjälp från soc?
är du inte inskriven på af har du massa cash i fonder m.m. du kan ta ifrån eller vad?

när jag satt i skiten var soc min stora hjälp.. är man medgörlig brukar det gå bra.. vad är det som hindrar???
Citera
2014-12-11, 21:40
Medlem
Citat:
Nej jag vägrar inte pissprov men min mamma står på hyreskontraktet och de ger mig alltså inte pengar då.

ah i see!

har det skurit sig helt med famijen?
Citera
2014-12-11, 21:41
Medlem
Jag har hoppat av skolan men de ser föräldrarna som försörjningsskyldiga ändå och jag står inte på hyreskontraktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in