Resultat: .
0%
röster
2014-12-10, 22:19
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Får väl flika in att jag älskar cyberkalles stora hjärta och kompromisslösa stil. Kan dessutom tillägga att jag suckar tyst inombords då man börjar dilla om den gula väggen eller ännu värre St Pauli...
.
Varför hatar alla St. Pauli i den här tråden? Är det pga av de politiska åsikter som klubben förknippas med? Jag skulle själv inte klassa mig som ett fan av St. Pauli men däremot sympatserar jag med klubben. Brukar hänga med en polare till Millerntor någon gång per säsong och det är alltid trevligt. Skön arena och skön stämning även om deras Ultras till stor del består av drägg. De flesta "vanliga" fans är dock trevliga. Dessutom är St. Pauli/Sternchanzenviertel ett kul område att gå och dricka öl i efter matchen.

edit: Ser bra ut för Schalke. Håller man detta så är samtliga fyra tyska lag vidare.
Senast redigerad av Germanofil 2014-12-10 kl. 22:22.
Citera
2014-12-10, 22:25
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Varför hatar alla St. Pauli i den här tråden? Är det pga av de politiska åsikter som klubben förknippas med? Jag skulle själv inte klassa mig som ett fan av St. Pauli men däremot sympatserar jag med klubben. Brukar hänga med en polare till Millerntor någon gång per säsong och det är alltid trevligt. Skön arena och skön stämning även om deras Ultras till stor del består av drägg. De flesta "vanliga" fans är dock trevliga. Dessutom är St. Pauli/Sternchanzenviertel ett kul område att gå och dricka öl i efter matchen.
Om jag inte minns fel så har det funnits någon eller några som sympatiserar med Pauli här på flashback jag ogillar dom för deras politiska läggning ja.

Fan vad jag bossar och beter mig här.
Dags för en liten paus så jag kommer ner på jorden.
Citera
2014-12-11, 06:31
Medlem
svulles avatar
Seg match av Bayern igår. Man bränner mer eller mindre allt och har tämligen bräckligt försvarsspel vid ett antal tillfällen som kan (borde?) leda till baklängesmål. Lewandovski är uppenbarligen helt ur form, även om han har en god portion otur också.

Gaudino är intressant och kan säkert bli något på sikt, men det kändes väl kanske lite ogenomtänkt att slänga in honom i en CL-match. Han är fruktansvärt valpig och faller som en fura varenda gång han får bollen. Kan dock inte bestämma mig för om det var för att han blev hårt tagen eller om han helt enkelt tog ett svandyk med sina 50 pannor.

Rolo är frejdig och rolig att se på med den energi han har. Kul att han fick hänga en balja. Men han måste vässa på inläggen. Mediokra, milt sagt.
Citera
2014-12-11, 08:26
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Om jag inte minns fel så har det funnits någon eller några som sympatiserar med Pauli här på flashback jag ogillar dom för deras politiska läggning ja.

Fan vad jag bossar och beter mig här.
Dags för en liten paus så jag kommer ner på jorden.

Inte heller jag har nåt till övers för St Pauli på något vis. Ett av de lagen man letar efter i resultatlistorna för att se om de förlorat. Ett lag som Hammarby-hipsters i Södra Stockholm "måste" hålla på vid sidan om (Ja, nästan alla mina Hammarby-kompisar vurmar för St Pauli).
Citera
2014-12-11, 08:29
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Seg match av Bayern igår. Man bränner mer eller mindre allt och har tämligen bräckligt försvarsspel vid ett antal tillfällen som kan (borde?) leda till baklängesmål. Lewandovski är uppenbarligen helt ur form, även om han har en god portion otur också.

Gaudino är intressant och kan säkert bli något på sikt, men det kändes väl kanske lite ogenomtänkt att slänga in honom i en CL-match. Han är fruktansvärt valpig och faller som en fura varenda gång han får bollen. Kan dock inte bestämma mig för om det var för att han blev hårt tagen eller om han helt enkelt tog ett svandyk med sina 50 pannor.

Rolo är frejdig och rolig att se på med den energi han har. Kul att han fick hänga en balja. Men han måste vässa på inläggen. Mediokra, milt sagt.

Såg bara målen igår, men det är väl också ett resultat av Peps rotación? FCB har varit gruppsegrare sedan fjärde omgången och han brukar prova många olika saker när matchen inte betyder så mycket.

Rode är kul att se, var en injektion i BL i helgen och idag. Schweinsteiger var tydligen en ljuspunkt igår och vid intervjun så var reportern förvånad över hans engagemang i en betydelselös match - "Jag har inte spelat CL sedan i maj, så jag tyckte det skulle bli kul..."

Edit: Har för mig att jag sett en sjal med fanvänskap mellan TSV 1860 och S:t Pauli för ett tag sedan, men tror inte det var någon vidare succé, starkaste banden är med Kaiserslautern sedan länge.
Senast redigerad av Grus-Kalle 2014-12-11 kl. 08:41.
Citera
2014-12-11, 11:09
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Tagit knark?
Hur många är det nu som skriver här nu?
Det var fyra fem minst förra säsongen bland annat är inte det en jävla skillnad med tanke på oss få idioter som orkar vara kvar här och traggla inför tomma lador.

Vem hade trott att Wolfsborg/Stuttgart skulle vinna ligan.

Hur mycket skiljde deras spel från Bayerns under Jupp?

Mata på bara med mer klychor om drömlaget.

Hur många visste speciellt mycket om dom i sverige före deras senaste framgångar.

Edit : till Motvall
Surgubbe.
Min inställning måste du väl känna till? Den har varit lika konsekvent som din till BVB under ”storhetsperioden” de senaste åren. Du har hatat dem generellt och jag har gillat fotbollen de spelat men ogillat själva klubben.

Det jag berömmer är Klopps lagbygge och fotboll inte skitklubben Dortmund, två helt olika saker. Precis som din inställning till dem är något som har rötter långt tillbaka så har min detta, dvs ogillandet. I mitt fall grundas detta på hur man agerade efter CL-vinsten 1997, så den är inte direkt ny. Inte fan har jag gått på myterna om den ”lilla” gulliga klubben med sina fantastiska fans som spridits de senaste åren.

Har alltid ansett att just BVB:s supportar är bland de jobbigaste i hela fotbolls-Tyskland, t o m i världen. Större samling självsäkra, knissliga, gnälliga och störiga anhängare får man leta efter, för att inte tala om klubbledning.

Men laget har spelat en väldigt fin fotboll under Klopp. Man måste skilja på lag och klubb, t o m i Dortmunds fall.
Citera
2014-12-11, 11:22
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Surgubbe.
Min inställning måste du väl känna till? Den har varit lika konsekvent som din till BVB under ”storhetsperioden” de senaste åren. Du har hatat dem generellt och jag har gillat fotbollen de spelat men ogillat själva klubben.

Det jag berömmer är Klopps lagbygge och fotboll inte skitklubben Dortmund, två helt olika saker. Precis som din inställning till dem är något som har rötter långt tillbaka så har min detta, dvs ogillandet. I mitt fall grundas detta på hur man agerade efter CL-vinsten 1997, så den är inte direkt ny. Inte fan har jag gått på myterna om den ”lilla” gulliga klubben med sina fantastiska fans som spridits de senaste åren.

Har alltid ansett att just BVB:s supportar är bland de jobbigaste i hela fotbolls-Tyskland, t o m i världen. Större samling självsäkra, knissliga, gnälliga och störiga anhängare får man leta efter, för att inte tala om klubbledning.

Men laget har spelat en väldigt fin fotboll under Klopp. Man måste skilja på lag och klubb, t o m i Dortmunds fall.

Det var väldigt träffsäkert och bra skrivet, håller med till fullo. Utan Klopp så hade BVB säkert maximalt varit en kandidat till tiondeplatsen i 1. BL efter det finansiella fiasko de själva producerat.

Edit: Watzke är verkligen 1. BL:s största gnällspik, otroligt pinsamt att han inte hade koll på att BVB lånade pengar nästan räntefritt och gick ut och gnällde om 8% ränta (2004, före finanskrisen). 1,5 MEUR var räntefritt, bara 0,5 MEUR bar ränta på 5% för att de betalades tillbaka senare än överenskommet.
Senast redigerad av Grus-Kalle 2014-12-11 kl. 11:30.
Citera
2014-12-11, 14:00
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Såg bara målen igår, men det är väl också ett resultat av Peps rotación? FCB har varit gruppsegrare sedan fjärde omgången och han brukar prova många olika saker när matchen inte betyder så mycket.

Ja, naturligtvis. Samtidigt tycker jag inte man gör honom rätt att slänga in honom i en match där det blir så uppenbart att det är David och Goliat. Visst kan han trilla boll, men det blev uppenbart att han saknar spelförståelsen och framförallt fysiken för att te sig på den här nivån redan nu. Jag får dock för mig att han (tyvärr) filmade mycket igår. När han rättmätigt blev av med bollen så valde han att simhoppa. Såg rätt risigt ut.

Bättre då att ge honom chansen i BL. Visst får man erfarenhet att starta i en match på den internationella scenen, men det kan ju slå tillbaka också när han märker att han inte håller måttet. Han var anledningen till mer eller mindre alla omställningslägen som ryssen fick. Men som sagt, det känns onödigt att haka upp sig på detta. Det var bara någonting jag reagerade på.
Citera
2014-12-11, 16:37
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Ja, naturligtvis. Samtidigt tycker jag inte man gör honom rätt att slänga in honom i en match där det blir så uppenbart att det är David och Goliat. Visst kan han trilla boll, men det blev uppenbart att han saknar spelförståelsen och framförallt fysiken för att te sig på den här nivån redan nu. Jag får dock för mig att han (tyvärr) filmade mycket igår. När han rättmätigt blev av med bollen så valde han att simhoppa. Såg rätt risigt ut.

Bättre då att ge honom chansen i BL. Visst får man erfarenhet att starta i en match på den internationella scenen, men det kan ju slå tillbaka också när han märker att han inte håller måttet. Han var anledningen till mer eller mindre alla omställningslägen som ryssen fick. Men som sagt, det känns onödigt att haka upp sig på detta. Det var bara någonting jag reagerade på.

Jag har sett honom av och till som pojklagsspelare tidigare och han har alltid varit en av de fysiskt svagare som levt på sin teknik. Jag vet inte om han filmar, kan också vara att han är både lättare och ovan vid det fysiska spelet hos vuxna män. Även om jag tycker att träning varje dag i en halv säsong borde ha lärt honom det.

Jag såg bara en situation när ryssen lätt fipplade av honom bollen närmare hörnflaggan och det blev direkt en situation framför mål. Annars ett typiskt FCB-resultat som uppenbarligen inte speglade matchbilden med två snabba mål på slutet när ryssen var trött.
Citera
2014-12-11, 21:24
Bannlyst
Förövrigt är väl Bundesliga de enda som fick med sig alla 4 lagen till slutspel? Tror det iaf, sedan att Schalke och Leverkusen nog åker direkt i åttondelen spelar mindre roll..

Förövrigt extremt viktigt ekonomiskt för Schalke att man gick vidare och att det går bra ligan igen, man kan hoppas på CL plats igen nästa år
Citera
2014-12-11, 21:45
Medlem
G-spottornados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Förövrigt extremt viktigt ekonomiskt för Schalke att man gick vidare och att det går bra ligan igen, man kan hoppas på CL plats igen nästa år

Känns som att Schalke slutar tvåa i sin CL-grupp varje år och åker sen ut tidigt i slutspelet, mot bättre lag. Logiskt, så klart. Men har de inga ambitioner att gå längre? Stor klubb med enorm fanbase, bra lag blandat med unga talanger och äldre spelare av världsklass.
Ändå vinner de aldrig något...

Okej, de kan inte utmana Bayern i BL över en hel säsong just nu, dfb-pokal är lite lättare att utmana i, CL-vinst är önsketänkande.

Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med detta förutom; hur kan de ta klubben ett steg längre? (Detta gäller väl egentligen många likvärdiga klubbar)

Fattas det en bra tränare med ett utpräglat spelsätt som även kan utveckla talangerna(typ Klopp)? Behövs bättre styrelse osv?
Saknas det spelare av världsklass? Om ja, ska de värva som aldrig förr och hoppas det tar dem någonstans?

Förespråkar inte storspenderande, men säg att Schalke säljer av Draxler och Meyer för 50m£, adderar sin värvningsbudget på runt 20m£ och bestämmer sig för att värva äldre, rutinerade spelare i världsklass i varje lagdel. Skulle de kunna lyfta klubben till en ny nivå, eller är det för riskabelt?

Bara lite funderingar och frågeställningar som jag tycker är intressanta. Känns som många klubbar som Schalke är så låsta och lämnade åt sitt öde att deras enda chans är att hoppas på en gyllene generation i kombination med att allt annat runtom klaffar för att de ska nå någon framgång...

Men vad vet jag. Spelar antagligen för mycket Fifa
Citera
2014-12-11, 21:45
Bannlyst
Är det inte dags för Hrgota att börja röra sig? Får visserligen speltid i EL och har gjort 2 mål i skrivande stund men läser att han står på 0 mål i ligaspelet den här säsongen och endast 5 mål på 51 matcher. Tydligen får han bara sporadiska inhopp då och då. Dessutom hög konkurrens i Gladbach om anfallsplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in