Citat:
Ursprungligen postat av
borjeboy
Förövrigt extremt viktigt ekonomiskt för Schalke att man gick vidare och att det går bra ligan igen, man kan hoppas på CL plats igen nästa år
Känns som att Schalke slutar tvåa i sin CL-grupp varje år och åker sen ut tidigt i slutspelet, mot bättre lag. Logiskt, så klart. Men har de inga ambitioner att gå längre? Stor klubb med enorm fanbase, bra lag blandat med unga talanger och äldre spelare av världsklass.
Ändå vinner de aldrig något...
Okej, de kan inte utmana Bayern i BL över en hel säsong just nu, dfb-pokal är lite lättare att utmana i, CL-vinst är önsketänkande.
Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med detta förutom; hur kan de ta klubben ett steg längre? (Detta gäller väl egentligen många likvärdiga klubbar)
Fattas det en bra tränare med ett utpräglat spelsätt som även kan utveckla talangerna(typ Klopp)? Behövs bättre styrelse osv?
Saknas det spelare av världsklass? Om ja, ska de värva som aldrig förr och hoppas det tar dem någonstans?
Förespråkar inte storspenderande, men säg att Schalke säljer av Draxler och Meyer för 50m£, adderar sin värvningsbudget på runt 20m£ och bestämmer sig för att värva äldre, rutinerade spelare i världsklass i varje lagdel. Skulle de kunna lyfta klubben till en ny nivå, eller är det för riskabelt?
Bara lite funderingar och frågeställningar som jag tycker är intressanta. Känns som många klubbar som Schalke är så låsta och lämnade åt sitt öde att deras enda chans är att hoppas på en gyllene generation i kombination med att allt annat runtom klaffar för att de ska nå någon framgång...
Men vad vet jag. Spelar antagligen för mycket Fifa