Resultat: .
0%
röster
2014-12-12, 12:44
Medlem
Grus-Kalles avatar
Hrgota fick högst betyg av alla Gladbacher av Rheinische Post och berömdes för sitt förbättrade passningspel. Han har gjort 8 mål i Europaspelet, men är inte första val i anfallet, har inte heller övertygat när han fått chansen.

Han kan spekulera i att Max Kruse blir bortköpt eller att han förbättrar sig själv och tar den platsen i konkurrens med Kruse. Men om han går nu, så får han säkert gå till ett sämre lag med en sämre tränare än Favre (som jag tycker är en av de bättre i den situation laget är).
Citera
2014-12-12, 13:04
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-spottornado
...Lång text om Schalke...

Schalke är en klubb med nästan lika mycket klantskallar och otålighet i ledningen som HSV. Men de har haft lite mer pengar och förvaltat dem bättre och har därför spelat högre upp i 1. BL och internationellt.

De har en av Tysklands bästa ungdomssektioner, så där ligger det inte och de har släppt fram en del egna spelare. Jag tror att Schalke skulle behöva en ledning som får möjlighet att ha ett femårsperspektiv och bygga ett lag från grunden.

Istället har de haft 15 tränare sedan början av 2004, låt vara att två av dem bara var det ett par dagar, men kontinuitet ser annorlunda ut. Man skall heller inte glömma att de hade rekordhöga skulder 2009 (250 MEUR!) och då fick in Felix Magath för två år...inte direkt känd som sparkungen...

Horst Heldt har därefter gjort ett bra arbete som sportchef med de möjligheter han haft och har, liksom ledningen, men det är i tränarpositionen som Schalke behöver kontinuitet och jag önskar verkligen di Matteo all sportslig lycka så han får stanna ett längre tag.

Keller har varit kvar rekordlänge om man betänker hur Schalke normalt fungerar och han är en bra tränare. Dessutom har han nästan hela tiden varit omdiskuterad, men fått stöd från ledningen.

Så jag tror att det finns en chans till bättring, då tålamodet har ökat, men det är en lång process.
Citera
2014-12-12, 17:38
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Schalke är en klubb med nästan lika mycket klantskallar och otålighet i ledningen som HSV....

Horst Heldt har därefter gjort ett bra arbete som sportchef med de möjligheter han haft och har, liksom ledningen, men det är i tränarpositionen som Schalke behöver kontinuitet och jag önskar verkligen di Matteo all sportslig lycka så han får stanna ett längre tag.
Schalke är min önskevinnare av CL den här säsongen. Vore verkligen sjukt kul om de kunde skrälla och ta titeln. Chansen är naturligtvis extremt liten men hoppas kan man ju trots det.

Fredag och BL igen. Ser fram emot kvällens möte. Bör kunna bli en målrik historia!
Citera
2014-12-12, 23:39
Bannlyst
Måste dock undra om man inte har en gyllene generation på gång. Draxler, Meyer, Fährman, Goretzka, Ayhan mfl som alla är mer eller mindre med i tyska U21/knakar på dörren till landslaget... Sane finns ju också, 18åriga diamanten om man ska tro tysk media.

Så ge dem lite tålamod, köp det som ev fattas framförallt skulle ju nån back av högklass vara bra och behåll dessa talangerna så kommer nog framgångarna
Citera
2014-12-13, 11:17
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Måste dock undra om man inte har en gyllene generation på gång. Draxler, Meyer, Fährman, Goretzka, Ayhan mfl som alla är mer eller mindre med i tyska U21/knakar på dörren till landslaget... Sane finns ju också, 18åriga diamanten om man ska tro tysk media.

Så ge dem lite tålamod, köp det som ev fattas framförallt skulle ju nån back av högklass vara bra och behåll dessa talangerna så kommer nog framgångarna
Kul att se dig här i tråden igen borjeboy. Och jag håller med. Schalke kan mycket väl ha något stort på gång. De senaste matcherna har de ju spelat strålande offensivfotboll, inte minst E.-M. Choupo-Moting som nu verkligen hittat sin plats i Gelsenkirchen.

Två lag som det däremot går sämre för just nu är Werder Bremen och mitt Hannover 96 som ju möts i Bremen i eftermiddag. Werder har gått knackigt hela säsongen medan H96 började fint men har nu en kraftligt dalande formkurva med tre raka förluster. Målskyttet fungerar inte alls för tillfället. Hoppas på att det kanske lossnar mot Bremen som ju inte har den starkaste defensiven och nu även saknar försvarsbjässen Prödl.

Bjuder på en bild på några tappra H96-fans som besökte Bremen säsongen 74-75, alltså för exakt 40 år sedan. Skön stil på supportrarna på den tiden.
http://i60.tinypic.com/2ppeibn.jpg
Citera
2014-12-13, 14:00
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Två lag som det däremot går sämre för just nu är Werder Bremen och mitt Hannover 96 som ju möts i Bremen i eftermiddag. Werder har gått knackigt hela säsongen medan H96 började fint men har nu en kraftligt dalande formkurva med tre raka förluster. Målskyttet fungerar inte alls för tillfället. Hoppas på att det kanske lossnar mot Bremen som ju inte har den starkaste defensiven och nu även saknar försvarsbjässen Prödl.
Dessutom är Wolf skadad efter förra veckan överfall... Prödl, Wolf, Di Santo. Petersen och Elia platsar inte i truppen, blire ett ungt Bremen. Galvez är dock tillbaka. Vinner inte Bremen är det katastrofalt och det kommer bli svårt att få ihop tillräckligt med poäng denna säsong. Hoppas man värvar klokt i vinter, finns inte mycket pengar, enligt uppgifter bara 4 miljoner €, dock verkar det mer eller mindre klart att Elia säljs i vinter.
Citera
2014-12-13, 16:56
Medlem
anteri17s avatar
Undrar om Dortmund ens når Europaspel till nästa år... Om man nu förlorar mot Hertha (underläge med 30 kvar), så tror jag det är kört. Det krävs annars en streak med typ matcher utan förlust för att klättra sig upp till sjätte/sjundeplats.
Citera
2014-12-13, 17:20
Bannlyst
Sane gjorde mål i dag även om Schalke04 förlorade... menmen vidare för att besvara inlägget ovan så tror jag väl på europa spel. Men Champions league ser ju hopplöst långtbort ut för Dortmund i år.
Citera
2014-12-13, 17:32
Medlem
När t.o.m. Schieber (!!!) lyckades runda två kallade världstjärnor till backar, då vet man att botten är nådd

Väldigt märkligt att exempelvis Brendan Rodgers får oerhört mycket skit medan medierna knappast skriver i lika stor utsträckning om Jurgen Klopp som befinner sig på en betydligt värre situation? Hur kommer det sig?
Senast redigerad av Hagoromo 2014-12-13 kl. 17:39.
Citera
2014-12-13, 17:38
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
När t.o.m. Schieber (!!!) lyckades runda två kallade världstjärnor till backar, då vet man att botten är nådd

Väldigt märkligt att exempelvis Brendan Rodgers får oerhört mycket skit medan medierna knappast skriver i lika stor utsträckning om Klopp som befinner sig på en betydligt värre situation? Hur kommer det sig?
Är väl ingen i media som bryr sig om tyska ligan enkelt förklarat?
Citera
2014-12-13, 19:40
Medlem
Det borde finnas någon Tysk journalist som har skrivit en detaljerad artikel om Dortmunds problem. Klopp har ju uppenbarligen tappat omklädningsrummet, har de varit någon tvist mellan honom och spelarna?

Vanligaste förklaringarna

Skador
Lewandowski
Klopps taktiska brister

Men det borde ligga djupare än så.
Senast redigerad av xeezer 2014-12-13 kl. 19:43.
Citera
2014-12-13, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Det borde finnas någon Tysk journalist som har skrivit en detaljerad artikel om Dortmunds problem. Klopp har ju uppenbarligen tappat omklädningsrummet, har de varit någon tvist mellan honom och spelarna?

Vanligaste förklaringarna

Skador
Lewandowski
Klopps taktiska brister

Men det borde ligga djupare än så.

en stor anledning är absolut att killen som skulle ersätta Lewandovski, Immobile bränner 99/100 lägen i ligan, i CL däremot verkar han sätta bollen vilket är konstigt.. Sedan skador är också en del förklaring, men också att tyska lagen blivit allt bättre på att komma åt klopps taktik. Precis det som hände Pep sista året i Barcelona i spanien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in