Resultat: .
0%
röster
2014-12-10, 17:27
Medlem
NoTruces avatar
I januarifönstret får vi se vilket virke Reus är gjord av. Har han äkta BVB-hjärta drar han inte. Det är nu som hjältarna prövas ...
Citera
2014-12-10, 18:21
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
I januarifönstret får vi se vilket virke Reus är gjord av. Har han äkta BVB-hjärta drar han inte. Det är nu som hjältarna prövas ...

Hur många i bvb är sugna på att spela CL nästa säsong? Blir knappt EL :/
Citera
2014-12-10, 20:19
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Meh självklart så stannar han vi snackar jue echte liebe hörru.
Alla vi svenska fans som började digga Dortmund runt 2011 har ju den sloganen i våra avatarer på fejjan och liknande pläjs.
Citera
2014-12-10, 20:23
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Hur många i bvb är sugna på att spela CL nästa säsong? Blir knappt EL :/

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Meh självklart så stannar han vi snackar jue echte liebe hörru.
Alla vi svenska fans som började digga Dortmund runt 2011 har ju den sloganen i våra avatarer på fejjan och liknande pläjs.

Klart man vill lira CL, men av någon anledning känns Dortmund som en av de sista toppklubbarna som faktiskt har lite hjärta. OBS, är inte själv någon hängiven supporter. Men att det går skytteltrafik med spelare mellan Barcelona-City-Chelsea-Bayern-Juventus m.fl. är inget man höjer på ögonbrynen åt längre.
Citera
2014-12-10, 20:40
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Klart man vill lira CL, men av någon anledning känns Dortmund som en av de sista toppklubbarna som faktiskt har lite hjärta. OBS, är inte själv någon hängiven supporter. Men att det går skytteltrafik med spelare mellan Barcelona-City-Chelsea-Bayern-Juventus m.fl. är inget man höjer på ögonbrynen åt längre.
Hjärta my ass finns mer hjärta i Bayern för fan.
Fattar bara inte varifrån alla i Sverige har satt en gullig rosa gullegull stämpel på det laget varför inte Schalke eller Freiburg till exempel.

Var är alla fans nu och stöttar när det går uselt i ligan?
Citera
2014-12-10, 21:24
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ett är här, Dortmund behövs som en motbild/förebild. Inte haglade det BVB-fans här då deras framgångar glödde. En eld som Klopp gav med en tändande vilja för ett spring som sällan skådats.

Vem trodde på dem, med handen på hjärtat, som konkurrent till Bayern? Att någon vill det ska finnas bra fotbollslag vars taktik och spelsätt är tuffa att möta, att en fotboll med mycket direktpass är wunderbar, där ett anfall börjar från eget straffområde och där alla spelare på planen är lika värda eftersom det är ett lagspel.

Dortmund är trots allt just Dortmund. Inte en glänsande stad där man åt ena hållet ser de oöverkomliga Alperna och å det andra en slätt. Deras villkor är en platt röra, oklara gränser, hög invandring, stad vid stad och en klubb som i decennier missköts.

Jag är ett fan av vad BVB gjort och hoppas att jag blir det av det som måste göras.
Citera
2014-12-10, 21:48
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Pöbeln går vidare med sitt och har beställt Lebkuchen från Nürnberg fast jag ogillar dom så skall det bara ätas till jul, samt så fick jag tag i lite Stollen så nu kan juljävulen komma.

http://www.lebkuchen-schmidt.com/
http://de.wikipedia.org/wiki/Stollen_(Geb%C3%A4ck)
Jag gillar den typ av Stollen som är med marzipan. Om marzipanen saknas blir Stollen väldigt tråkig i sin smak tycker jag. Lebkuchen är bara äckligt! Som en bit mjuk pepparkaka fast med en oangenäm bismak.

Vad äter du som Bayrare till jul? Här i norra Tyskland äter många gås med diverse tillbehör. Inget jag själv kommer att äta dock.

---------------------------------------------------

De som hängt med i BL de senaste säsongerna kanske har observerat att Hannovers förre sportchef Schmadtke numera huserar i FC Köln. Rykten säger att planerar att värva sin tidigare älsklingsspelare Jan Schlaudraff från Hannover under Januarifönstret. Inte mig emot då den senare ändå inte platsar i H96 och därmed bara kostar lön när han sitter där på bänken.

Annars surras det mycket om Aaron Hunts eventuella återkomst till Werder men Wolfsburgs sportchef Allofs har idag gjort ett uttalande i media om att han stannar hos VW.
Citera
2014-12-10, 21:49
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
...

Jag har också sympatier för BVB och nu har det väl ändå äntligen vänt, efter den tillfälliga dippen i Ffm...de spelar fin fotboll och Klopp är en supertyp, önskar att han kan vända det.

Fast mot FCB är mitt stöd väldigt svagt, så OK då, cyberkalle: Echte Liebe- leck mich am Arsch!
Citera
2014-12-10, 21:56
Medlem
cyberkalles avatar
Tagit knark?
Hur många är det nu som skriver här nu?
Det var fyra fem minst förra säsongen bland annat är inte det en jävla skillnad med tanke på oss få idioter som orkar vara kvar här och traggla inför tomma lador.

Vem hade trott att Wolfsborg/Stuttgart skulle vinna ligan.

Hur mycket skiljde deras spel från Bayerns under Jupp?

Mata på bara med mer klychor om drömlaget.

Hur många visste speciellt mycket om dom i sverige före deras senaste framgångar.

Edit : till Motvall
Senast redigerad av cyberkalle 2014-12-10 kl. 21:59.
Citera
2014-12-10, 21:58
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Jag gillar den typ av Stollen som är med marzipan. Om marzipanen saknas blir Stollen väldigt tråkig i sin smak tycker jag. Lebkuchen är bara äckligt! Som en bit mjuk pepparkaka fast med en oangenäm bismak.

Vad äter du som Bayrare till jul? Här i norra Tyskland äter många gås med diverse tillbehör. Inget jag själv kommer att äta dock.

---------------------------------------------------

De som hängt med i BL de senaste säsongerna kanske har observerat att Hannovers förre sportchef Schmadtke numera huserar i FC Köln. Rykten säger att planerar att värva sin tidigare älsklingsspelare Jan Schlaudraff från Hannover under Januarifönstret. Inte mig emot då den senare ändå inte platsar i H96 och därmed bara kostar lön när han sitter där på bänken.

Annars surras det mycket om Aaron Hunts eventuella återkomst till Werder men Wolfsburgs sportchef Allofs har idag gjort ett uttalande i media om att han stannar hos VW.

Jag äter Svenskt till 100% under julen.
Förutom dom där två godsakerna.
Citera
2014-12-10, 22:02
Medlem
Får väl flika in att jag älskar cyberkalles stora hjärta och kompromisslösa stil. Kan dessutom tillägga att jag suckar tyst inombords då man börjar dilla om den gula väggen eller ännu värre St Pauli...

Säkert inget fel på de som verkligen vet vad de snackar om, men just de klubbarna har de senaste åren blivit lite inne att hålla på. Aftonbladetfloskler yr omkring besserwissers. Vilket såklart stör mig.
Citera
2014-12-10, 22:08
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Får väl flika in att jag älskar cyberkalles stora hjärta och kompromisslösa stil. Kan dessutom tillägga att jag suckar tyst inombords då man börjar dilla om den gula väggen eller ännu värre St Pauli...

Säkert inget fel på de som verkligen vet vad de snackar om, men just de klubbarna har de senaste åren blivit lite inne att hålla på. Aftonbladetfloskler yr omkring besserwissers. Vilket såklart stör mig.
Det är ju just dom jag avskyr ab och liknande.
Du är en klok man.
Jag bara hatar deras sätt att rida på framgång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in