Resultat: .
0%
röster
2013-04-24, 22:55
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinglebear-Cherry
Fan om man inte borde börja följa Bundesliga efter dessa uppvisningar.

Välkommen i så fall, svindyrt - kostar ca 400 kr per år att skaffa Eurosport Player, där de visar alla matcher.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
För att de är pengakåta legoknektar.

Dortmund våldtog Real, finns inga ursäkter alls, och Lewy blev första spelaren någonsin att göra 4 mål mot Real i UCL. Snacka om att hans marknadsvärde höjdes där. Grattis till alla er Dortmund fans.

Jag tror nog att Dortmund kan höja lönerna efter denna säsong, säg 30-50 %. Då blir det betydligt minre sannolikt att spelarna sticker för "grönare skogar" (men som vi sett ikväll, finns det inget grönare än Dortmund).
Citera
Medlem
csts avatar
Det roligaste av allt är ju att även Dortmund med eller mindre utklassar sitt motstånd. Den tyska fotbollen är verkligen på gång. Låt nu även lagen som ligger strax bakom hänga med i utvecklingen. Vilken vecka! Massvis med fotbollsgodis!
Citera
2013-04-24, 22:57
Medlem
Ferry31s avatar
Tysk fotboll när den är som bäst. Dock har både Bayern och Dortmund gjort varsin ganska dålig insats det här slutspelet. Jag tänker på Bayerns torsk mot Arsenal och Dortmunds hemmamatch mot Malaga, som man visserligen vann, men där man var ruggigt nära att åka ur. Man är långt ifrån oslagbara och gör mindre bra matcher ibland helt enkelt.

Bara hoppas att inget av lagen lyckas kollapsa fullständigt borta, men med det försprånget man fått med sig från hemmaplan bedömer jag risken som nästintill obefintlig. Framför allt för Bayern eftersom Barca till skillnad från Real inte har det viktiga bortamålet.
Citera
2013-04-24, 22:58
Medlem
dippsis avatar
Citat:
För att de är pengakåta legoknektar.

Dortmund våldtog Real, finns inga ursäkter alls, och Lewy blev första spelaren någonsin att göra 4 mål mot Real i UCL. Snacka om att hans marknadsvärde höjdes där. Grattis till alla er Dortmund fans.

Rykten dock om att Bayern redan köpt honom, men som sagt rykten! Är det sant att han har en utköpsklasur?

Själv ser man gärna Lautern i 1BL och det på kostnaden utav Düsseldorf!
Citera
2013-04-24, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Jag tror nog att Dortmund kan höja lönerna efter denna säsong, säg 30-50 %. Då blir det betydligt minre sannolikt att spelarna sticker för "grönare skogar" (men som vi sett ikväll, finns det inget grönare än Dortmund).

Götze är ju dock redan klar. Men håller tummarna för er skull att Lewandowski stannar. Men du får tänka på att polacken är en riktig flyttfågel som en vis Zlatan. Tror inte han har stannat kvar i samma klubb i mer än 2 år?(bortsett ifrån hans tid i Dortmund då givetvis).
Citera
2013-04-24, 23:00
Medlem
Mastodontishs avatar
Undra hur oddsen för vinnare av VM'14 ändrades efter denna vecka.
Citera
2013-04-24, 23:03
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Undra hur oddsen för vinnare av VM'14 ändrades efter denna vecka.

Polen ökade sina odds?
Citera
2013-04-24, 23:15
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Välkommen, kul med nytt folk som håller på annat lag!
Själv så är man HSV-fan och hoppas tyvärr på förlust för er och ett par andra lag nu i helgen men är tacksam att ni vann mot Schalke!

Man blev lite rädd när man läste matchtråden och såg real, barca och andra "fans" smutskasta varandra på en låg nivå.
Hoppas inte att Bayerns dominas kommer locka hit sådana fans då jag tycker folk håller en bra stämning i denna delen av flashback.

Oj vilken match det var igår, nu slipper 9 - 2 kännas lika pinsamt :P Även fast det ska bli kul med matchen idag känner jag att PL har sjukt intressanta slutveckor gällande EL, CL nerflytt och uppflytt!

Fråga till alla här, vilka ser ni helst i BL nästa säsong ifrån 2e? Eller ser ni gärna Augsburg/Düsseldorf/Bremen en säsong till (Hoffenheim är det nog få som hoppas på)

Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Välkommen från mig också! Har du du varit nere i Frankfurt och kollat in Eintracht live nån gång? Annars kan jag rekommendera det. Inmarschen är något utöver det vanliga.......
Man tackar man tackar! Okejokej
Haha, blir en svår match borta mot Mainz men deras form är urusel och vi är relativt "bra" på borta plan, hoppas på vinst!

Man tackar! Näe, har tyvärr inte varit det, har planer på att göra det dock! Låter fantastiskt!

Btw, vilken fantastisk insats utav Lewandowski, grymt!
Citera
2013-04-24, 23:15
Medlem
marc0p0l0s avatar
Köpte faktiskt matchen på viaplay idag, vilken usel studio, helt galet. Slog över till ZDF med Kahn, Ricken och Breitner istället och sedan till Sky med Bodo Illgner och Hitzfeld. Kvalitéskillnad.

Dortmund har motbevisat alla kritiker på alla plan ikväll. Fantastisk uppvisning av tysk fotboll när den är som bäst. Att våga ösa på och inte backa hem när man leder med 3-1, 4-1. Vansinne! Vilken kväll!
Citera
2013-04-24, 23:17
Medlem
Citat:
Götze är ju dock redan klar. Men håller tummarna för er skull att Lewandowski stannar. Men du får tänka på att polacken är en riktig flyttfågel som en vis Zlatan. Tror inte han har stannat kvar i samma klubb i mer än 2 år?(bortsett ifrån hans tid i Dortmund då givetvis).

Fast han har väl bara varit i en eller två klubbar tidigare. Dessutom var det agenten som sa det. Men han går i alla fall inte till utlandet, vilket är tur. Dortmund lär nog värva några klasspelare eftersom en plats i finalen ger oerhört mycket pengar oavsett vinst eller förlust.
Citera
2013-04-24, 23:35
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Köpte faktiskt matchen på viaplay idag, vilken usel studio, helt galet. Slog över till ZDF med Kahn, Ricken och Breitner istället och sedan till Sky med Bodo Illgner och Hitzfeld. Kvalitéskillnad.

Dortmund har motbevisat alla kritiker på alla plan ikväll. Fantastisk uppvisning av tysk fotboll när den är som bäst. Att våga ösa på och inte backa hem när man leder med 3-1, 4-1. Vansinne! Vilken kväll!

Viaplaystudion;
De har noll koll på tysk fotboll överhuvudtaget, både Lagerbäck och Andersson. Däremot är de ok när det gäller andra ligor. Det kanske mest tydliga exemplet på hur enormt dålig kunskapen och ens intresset är för tysk fotboll i svensk media generellt. Varför ska de sitta och vara studioexperter sådana här matcher överhuvudtaget utan de mest basala kunskaperna i den nya tyska fotbollen är en fråga jag ofta ställt mig?????

BVB;
Klopp är inte bara en kul typ, han är också en fantastisk fotbollsledare. Tror ingen i hela fotbollsvärlden utom honom skulle hantera de minst sagt taskiga förutsättningarna ikväll och så genomföra en sådan här match med det laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in