2014-12-10, 20:42
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackperson
Så fort de förhandsfavorittippade inte vinner är det ett pajasevenemang (oavsett vilket evenemang och vilken sport det är). Märkligt...

Absolut. Skulle t ex Luleå slå ut Skellefteå i CHL skulle jag självklart se det som en pajasturnering. Vid Skelleftevinster är det som vilka matcher som helst
Citera
2014-12-10, 20:49
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Absolut. Skulle t ex Luleå slå ut Skellefteå i CHL skulle jag självklart se det som en pajasturnering. Vid Skelleftevinster är det som vilka matcher som helst
Så är det.
Om Skellefteå också lyckas bli europamästare kommer det att talas om detta i många år på torget i Schtaan
Citera
2014-12-10, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Du som skrev så mycket om respekt när Kabanov blev skadad, gäller inte den när det delas ut en ful bentackling? Adam Petterssons bentackling såg medveten ut, sträcker ut benet rejält och klarar sig med game.

Hoppas Bert var arg på honom.
Har inte mycket tid till varken hockey eller flashback i veckan, men var den medveten var den säkert förtjänt av matchstraff. APe är sämst.
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Så är det.
Om Skellefteå också lyckas bli europamästare kommer det att talas om detta i många år på torget i Schtaan
Om Skellefteå skulle bli europamästare så skulle man kanske tala om det i Skellefteå, men nu blir man ju inte europamästare av att vinna en pajasturnering som CHL så det hör liksom inte hit.
Citera
2014-12-10, 22:17
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri

Om Skellefteå skulle bli europamästare så skulle man kanske tala om det i Skellefteå, men nu blir man ju inte europamästare av att vinna en pajasturnering som CHL så det hör liksom inte hit.
Europamästare för klubblag menade jag ju förstås. Men det kanske är rätt självklart?.
Citera
2014-12-10, 22:26
Medlem
Citat:
Europamästare för klubblag menade jag ju förstås. Men det kanske är rätt självklart?.
Blir man inte heller? Om något blir man CHL-mästare.
Citera
2014-12-10, 22:33
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Så är det.

Det är bara i Lulä man talar om vinster i pajasturneringar som något att skryta över. Rasist-osten är ju ett bevis på detta, ''vi är Europas bästa klubblag'' lol.

Det är klart man skulle bli glad om vi vann eftersom det handlar om mer pengar och en pokal i prisskåpet, men det är nog få som bryr sig alldeles för mycket.

Om vi hade fått spela med våra riktiga tröjor hade jag sett på det på ett annorlunda sätt. För mig blir det en platsturnering så fort man låter sponsorer bestämma allting inklusive vilka jävla tröjor lagen ska ha på sig.
Citera
2014-12-10, 22:41
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Det är bara i Lulä man talar om vinster i pajasturneringar som något att skryta över. Rasist-osten är ju ett bevis på detta, ''vi är Europas bästa klubblag'' lol.
Gäller ju att ta fram det positiva speciellt om det går tungt i vanliga serien hur svårt kan det vara att förstå? Och, är inte en seger i en europacup för klubblag något att vara glad över?
Så mycket som ni i Skellefteå tjatar om turneringen och även att Luleå varit framgångsrika där så måste ju en triumf för SkAIK där vara en jättegrej.
Citera
2014-12-10, 23:13
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Vanja
Det är ju - tyvärr för jag gillar själva idén - fortfarande lite av en pajasturnering. Konstiga tröjor, halvtomma läktare och dåligt drag rent generellt. Lägg till att merparten av vi här hemma värderar vår inhemska liga såpass mycket högre att vi helst skulle skicka våra b-pojkar för att undvika eventuella skador.

Tröjorna kanske jag kan hålla med om känns lite pajasaktigt även om det är en liten grej. Men hur skulle halvtomma läktare och dåligt drag göra det till en pajasturnering? Du och jag har då två olika syn på vad pajasturnering är. För mej är det pajasturnering då det är en oseriös utförd turnering. Halvtomma läktare kan ses som ett misslyckande, men det finns inget oseriöst i det.

Jag tycker detta känns som ett litet steg i rätt riktning. Men som sagt, det skulle bli mer prestige i det om KHL var med.
Citera
2014-12-11, 00:37
Medlem
Citat:
Gäller ju att ta fram det positiva speciellt om det går tungt i vanliga serien hur svårt kan det vara att förstå? Och, är inte en seger i en europacup för klubblag något att vara glad över?
Så mycket som ni i Skellefteå tjatar om turneringen och även att Luleå varit framgångsrika där så måste ju en triumf för SkAIK där vara en jättegrej.

Fast det är inte en europacup för klubblag, det är en cup för vissa klubblag. Det är väl en hel del i år som inte behövt placera sig speciellt bra för att få vara med?

CHL känns ungefär lika het som vilken försäsongsturnering som helst, med skillnaden att den sträcker sig över en stor del av säsongen.
Att lulefansen hajpar den förstår jag med tanke på att framgångarna i SHL lyst med sin frånvaror de senaste 20 åren.

För egen del så känns den iskall, tror inte det blir i närheten av slutsålt i matcherna mellan lhf och skeaik.
Citera
2014-12-11, 05:25
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulagsFasa
Fast det är inte en europacup för klubblag, det är en cup för vissa klubblag. Det är väl en hel del i år som inte behövt placera sig speciellt bra för att få vara med?.

Det är väl just detta som jag också har nånting emot. Och nu ska dom väl placera ännu flera lag till nästa säsong

Dom borde gjort som Champions League i fotboll gjorde. Bara mästare dom första åren, alternativt finalmotståndare från alla ligor dom kan få fram, så det blir mindre matcher och mer prestige. Det är ju ett skämt att en plastklubb som Linköping får vara med t.ex.
Citera
2014-12-11, 09:25
Medlem
loafmasters avatar
Citat:

Det stämmer ju inte riktigt då det är en turnering man kan köpa sig in i samt att alla europeiska länder med utmanande hockeylag inte medverkar. Vinner man blir man CHL-mästare, inget annat.
Citera
2014-12-11, 18:04
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Blir man inte heller? Om något blir man CHL-mästare.

Det är en IIHF-sanktionerad turnering så ja - man blir Europamästare för klubblag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in