2014-12-04, 11:53
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Nope, jag får väldigt ofta att Ronaldo har varit galet bra under året och Messi dålig. Ändå har de samma stats, lite galet. Eller hur?

Tycker jag hört denna ursäkt i två säsonger i rad nu.

Oavsett, så är båda spelarna fenomenala. Och när det handlar dessa spelare så är den lilla skillnaden det enda man kan kolla efter.

Vinner Neuer över dessa så blir jag smått besviken. Anledningen till smått besviken : Denna guldboll kan dra åt helvete. Oavsett. Fifa kan också följa med på resan.
Citera
2014-12-04, 16:22
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao

Oavsett, så är båda spelarna fenomenala. Och när det handlar dessa spelare så är den lilla skillnaden det enda man kan kolla efter.

Vinner Neuer över dessa så blir jag smått besviken. Anledningen till smått besviken : Denna guldboll kan dra åt helvete. Oavsett. Fifa kan också följa med på resan.

Men om Ronaldo eller Messi vinner, då är guldbollen ett pris värt att få?
Citera
2014-12-04, 18:25
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao

Inte för att jag egentligen har brytt mig särskilt mycket om det här priset innan, det var en kul plojgrej bara, men nu är det så infekterat att det är löjligt. Den verkar även ha fått en prägel av poängpris också, vem som har gjort flest mål och assists självklart aldrig har varit meningen med det priset.

Det lobbas av klubbar, fotbollspresidenter blandar sig i det hela och FIFA och UEFA uttalar sig om vilka som borde vinna. Det käbblas av fans över hela världen, priset har verkligen lyckats få ut det sämsta av alla.

Kanske läge att lägga ner allt.
Citera
2014-12-04, 22:14
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Men om Ronaldo eller Messi vinner, då är guldbollen ett pris värt att få?
Ja, de är de två utan någon som helst konkurrens bästa spelarna i världen. Finns inte ens i närheten av dem. Men bollen är helt irrelevant tyvärr. Jag ser gärna att man skrotar det.
Citera
2014-12-05, 20:39
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
https://www.youtube.com/watch?v=y1YKKVGQE5g

Ska komma ut en film/dokumentär om Messi, ser lovande ut.
Citera
2014-12-06, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
https://www.youtube.com/watch?v=y1YKKVGQE5g

Ska komma ut en film/dokumentär om Messi, ser lovande ut.

hoppas vi får en uppföljare i klass med Boiler Room. hade varit intressant att se hur messi och hans giriga familj lurat spanien på pengar!
Citera
2014-12-10, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Messi har inga ledaregenskaper och kan inte lyfta Argentina när dom inte spelar bra, så han hade nog lyckats så där i Stoke. Är laget dåligt är Messi dålig. C Ronaldo är ju precis likadan vilket synts i Portugal. Väldigt beroende av att ha toppspelare runt om sig för att kunna prestera. Stoke hade säkert haft mer nytta av en Zlatan i laget exempelvis.

En spelares individuella talang har ingenting som helst med spelarna runt omkring att göra. Hade Messi spelat i Stoke hade hans bolltalang manifesterat sig efter hur den bäst hade bidragit i den omgivningen. Han hade fortfarande varit en lika bra spelare som han är i Barcelona men han hade givetvis spelat på ett annat vis. Med Messi i laget hade Stoke förmodligen varit ett top 5-6 lag i Premier League varje säsong och gjort regelbundna besök i Champions League och antagligen utmanat om titeln långt in på säsongen de flest år han vistats i klubben.

Har du en duktig målskytt hamnar laget nästan alltid högt i serien, oavsett hur kass resten av truppen är, det finns gott om exempel på detta i de flesta stora ligor runt om i Europa, inte minst Premier League. Messi är en exceptionell spelare och målskytt kapabel att sätta lång över 20 mål om året i ett lag som Stoke, det räcker gott och väl för att lyfta resten av laget till en placering bland top 6.
Senast redigerad av Gincan 2014-12-10 kl. 16:52.
Citera
2014-12-10, 22:44
Medlem
Zog Ruless avatar
Messi är första spelare att göra mål i fem matcher i rad i CL, helt ok.
Citera
2014-12-10, 22:48
Medlem
Citat:

Ronaldo, Chamakh, Yilmaz?
Citera
2014-12-10, 22:50
Medlem
Citat:

Ronaldo gjorde väl det så sent som förra året mål i 8 matcher i rad? Eller räknas det inte för att han inte spelade en match däremellan?
Citera
2014-12-10, 22:51
Medlem
Inget hattrick han är död för mig!
Citera
2014-12-10, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gdot
Ronaldo gjorde väl det så sent som förra året mål i 8 matcher i rad? Eller räknas det inte för att han inte spelade en match däremellan?

Messi gjorde väl sina 21 raka matcher i La Liga med pauser även han? Dock tror jag att alla tre jag nämnde har gjort det utan paus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in