2014-11-28, 17:47
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinckeln
Måste faktiskt ta och hålla med. Ronaldo verkar som en mycket mer spelare som vet var han vill om jag utrycker mig så. Verkar som en mycket mer ambitiös fotbollspelare. Han har sagt att han senast går och lägger sig halv tio (eller tio, kommer inte ihåg) för att orka all den träningsmängden han lägger ner.

“I remember when I got called for my first training with Real Madrid’s first team. I went there two hours earlier to impress my coach, but when I got there Cristiano Ronaldo was already out on the pitch training.”
— Jesé Rodríguez

Akta dig för såna uttalande, nu kommer snart Messi-mobben och underminerar Ronaldo till en måltjuv i partitet med Inzaghi.
Citera
2014-11-28, 20:52
Medlem
Energiknippes avatar
Ronaldo och Messi är två helt olika spelartyper. Som jag ser det är Ronaldo mer anpassningsbar och skulle förmodligen kunna spela i vilket lag man än satte honom. Skulle Ronaldo spela i Stoke skulle han ändå göra 10 mål, Messi skulle få det betydligt tuffare.
Citera
2014-11-28, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Ronaldo och Messi är två helt olika spelartyper. Som jag ser det är Ronaldo mer anpassningsbar och skulle förmodligen kunna spela i vilket lag man än satte honom. Skulle Ronaldo spela i Stoke skulle han ändå göra 10 mål, Messi skulle få det betydligt tuffare.
Nä. Enligt dem är messi en target player för han är så komplett.
Citera
2014-11-29, 12:08
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe

Messi har inga ledaregenskaper och kan inte lyfta Argentina när dom inte spelar bra, så han hade nog lyckats så där i Stoke. Är laget dåligt är Messi dålig. C Ronaldo är ju precis likadan vilket synts i Portugal. Väldigt beroende av att ha toppspelare runt om sig för att kunna prestera. Stoke hade säkert haft mer nytta av en Zlatan i laget exempelvis.
Citera
2014-11-29, 14:08
Medlem
BruceWayne39Batmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graalenn
Du kallar ju mig troll lilla vännen för att dina argument tog slut? Eller för att du inte kan förstå att någon inte tycker som dig? Är det svårt?

Har svårt att se Ronaldos storhet (förutom bra på att göra mål), håller andra spelare individuellt bättre. Däremot inte sagt att dem hade gjort fler mål än Ronaldo? Det är inte allt som räknas för mig
Zlatan, Robben och Di Maria t.ex. Och nu jämför jag bara på dem offensiva positionerna, känns onödigt att blanda in mer defensiva mittfältare eller backar osv.

Hoppas du tror mer på dig själv när du kallar mig massa saker, du är så stark

Ingen annan tycker som mig? Nej, låt oss glömma alla andra som sagt att Zidane och Ronaldo(brasilianska) är bättre, inte minst alla i hela världen.

Cristiano Ronaldo är inte bara en målgörare utan även en framspelare. En smart spelare som vet vart han ska positionera sig för att få ut det bästa av situationerna. Men du kan såklart inte se det, du kollar väl bara på Barcelonas hemmamatcher mot Elche och Cordoba på en taskig stream en söndagskväll.
Citera
2014-11-29, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BruceWayne39Batman
Ingen annan tycker som mig? Nej, låt oss glömma alla andra som sagt att Zidane och Ronaldo(brasilianska) är bättre, inte minst alla i hela världen.

Cristiano Ronaldo är inte bara en målgörare utan även en framspelare. En smart spelare som vet vart han ska positionera sig för att få ut det bästa av situationerna. Men du kan såklart inte se det, du kollar väl bara på Barcelonas hemmamatcher mot Elche och Cordoba på en taskig stream en söndagskväll.

Han är ju knappat nivå med Messi om du nu ska snacka framspelare? Argentinaren gör ju betydligt fler assist?

Givetvis är det skicklighet att ta sig till situationer som gör att man gör öppna mål ingen som påstår något annat. Att göra mål från straffpunkten likaså.

Snygg passning i slutet men jag streamar inte. Har ju hd kanalerna från cmore så hade varit lite onödigt

Ser mer framemot att se ikväll real som är ett mycket bättre lag, att se spelare som isco, James och benzema för att bara nämna några är ett sant nöje!
Citera
2014-12-02, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graalenn
Han är ju knappat nivå med Messi om du nu ska snacka framspelare? Argentinaren gör ju betydligt fler assist?

Givetvis är det skicklighet att ta sig till situationer som gör att man gör öppna mål ingen som påstår något annat. Att göra mål från straffpunkten likaså.

Snygg passning i slutet men jag streamar inte. Har ju hd kanalerna från cmore så hade varit lite onödigt

Ser mer framemot att se ikväll real som är ett mycket bättre lag, att se spelare som isco, James och benzema för att bara nämna några är ett sant nöje!

Ronaldo har hittills gjort fler assist den här säsongen än Messi, ojdå
Citera
2014-12-03, 00:50
Medlem
Citat:
Ronaldo har hittills gjort fler assist den här säsongen än Messi, ojdå
Tydligen inte.

http://messivsronaldo.net/
Citera
2014-12-03, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Tydligen inte.

http://messivsronaldo.net/

Menade i La Liga.

Lika många i alla turneringar alltså, oj vad överlägsen Messi var
Citera
2014-12-03, 11:31
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Menade i La Liga.

Lika många i alla turneringar alltså, oj vad överlägsen Messi var

De är faktiskt väldigt jämna som du ser och det i en säsong som många anser vara Messis sämsta och Ronaldos bästa. Intressant.
Citera
2014-12-03, 11:40
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
De är faktiskt väldigt jämna som du ser och det i en säsong som många anser vara Messis sämsta och Ronaldos bästa. Intressant.

Trodde Ronaldos bästa var förra säsongen och Messis sämsta var förra säsongen.

Intressant.
Citera
2014-12-03, 11:52
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Trodde Ronaldos bästa var förra säsongen och Messis sämsta var förra säsongen.

Intressant.

Nope, jag får väldigt ofta att Ronaldo har varit galet bra under året och Messi dålig. Ändå har de samma stats, lite galet. Eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in