2014-12-08, 14:04
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kro
Jhar en fråga: tänkte köpa sub på plattan men fick nåt annat istället eftersom de inte fanns. De är en hårt packad boll o dem kallade den Hoss. Är de nån som vet va det är?
Han sa kanske "horse", dvs heroin. Vad betalade du??

Öppna bollen o kolla. Jag gissar på att den är tom eller kanske har en liiten bit toa-papper i sig då snubben märkte att du va H-färsking. Men har du tur och det är pulver i så är det mycket troligt att det är heroin
Citera
2014-12-08, 15:01
Bannlyst
Några frågor om sub;
Det står i FAQ:en att man når ett tak efter 24 mg. Jag har 28 mg utskrivet per dag, gör de sista 4 milligrammen ingen skillnad då? Och varför får jag dom i så fall kan man fråga sig... (Inte för att jag klagar, men ändå).

Vad betalar ni för en sub respektive en karta (7 st) nu för tiden? Skriv vart i landet du bor också, då jag vet att priserna skiljer sig!
Citera
2014-12-08, 15:16
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Några frågor om sub;
Det står i FAQ:en att man når ett tak efter 24 mg. Jag har 28 mg utskrivet per dag, gör de sista 4 milligrammen ingen skillnad då? Och varför får jag dom i så fall kan man fråga sig... (Inte för att jag klagar, men ändå).

Vad betalar ni för en sub respektive en karta (7 st) nu för tiden? Skriv vart i landet du bor också, då jag vet att priserna skiljer sig!
Taket är inte exakt vid 24mg utan individuellt hur mycket receptorn klarar att ta upp innan den är helt mättad. Kan jag tänka mig. Rekommenderad maxdos är 26mg om jag inte missminner mig. Sen kan du få högre dos än så men det är nog inte vanligt. "taket" ligger kanske mellan 22-32mg beroende på olika omständigheter.
Sista 4mg gör nog lite skillnad, men inte i närheten av vad 4mg jämfört med 0mg om du förstår hur jag menar.
Citera
2014-12-08, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Taket är inte exakt vid 24mg utan individuellt hur mycket receptorn klarar att ta upp innan den är helt mättad. Kan jag tänka mig. Rekommenderad maxdos är 26mg om jag inte missminner mig. Sen kan du få högre dos än så men det är nog inte vanligt. "taket" ligger kanske mellan 22-32mg beroende på olika omständigheter.
Sista 4mg gör nog lite skillnad, men inte i närheten av vad 4mg jämfört med 0mg om du förstår hur jag menar.
Det låter vettigt, att det är olika. Så var det på metadon, där mätte dom blodplasman och såg hur hög dos man behövde, jag hade 110 mg och min pojkvän tex behövde bara 80 mg för att bli frisk, så det kanske kan bero på hur ens kropp funkar hur högt taket blir. Det är en annan på mottagnignen som har 32 mg, så upp till dit kan man bevisligen ta innan man når taket.
Citera
2014-12-08, 15:22
Bannlyst
En annan fråga; Om jag går på 16 mg om dagen en längre period, och sen slänger i mig 28 mg (eller mer för den delen), borde jag inte känna nåt rus då av den högre dosen? Det känns nämligen inte så för mig, subben ger tråkigt nog inte mer effekt än en alvedon. Jag menar, på heroin så mår man ju bättre ju mer man tar... Har jag blivit immun mot subutex?
Citera
2014-12-08, 16:03
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oryxocrake
Du har väl rätt, inte så att min tolerans är speciellt hög, känner att jag blir grymt påverkad men mår fan inte bra trots att jag är helt sänkt. undrar varför det blir såhär? Är det likadant för nån annan? Jävla skit man satt sig i. Enda lösningen är väl att ta tag i det och bli ren på riktigt..
(Aldrig ... nej, nu ljög jag nästan.)
Pratade just med en vän om hur en snubbe som hade SUB som sitt missbruk. Han blev grymt sänkt, ville nästan spy varje gång oavsett dos, och orkade knappt röra sig, blev självisk också! Han hade kört sub ett tag och hade nog tolerans som hette duga. Men de symptomen påminner om dina, tycker det är dags att sluta med Buprenofin för dig
Kram!
Citera
2014-12-08, 18:40
Medlem
CoopColas avatar
Citat:

Kan svara på detta, det andra vet jag inget om..

Sitter faktiskt på tuben o ska köpa sub betalar 500 för 3 franska 8mg i blister. Kan köpa av en annan kille föe 150st men det blir alltid krångel så jag skiter i honom

Bor alltså i sthlm och lösa sub kostar 150-200kr. Det är min erfarenhet och jag har kört i över ett år nu. Köper jag 10+ (franska) så får jag dem för en hundring styck.

Någon kommer säkert säga att jag betalar överpris o blabla, mem han jag handlar av är fett schysst och bor nästan granne med mig
Senast redigerad av CoopCola 2014-12-08 kl. 18:44.
Citera
2014-12-08, 22:59
Bannlyst
Citat:
Några frågor om sub;

Du som har gått på sub länge. Vill du inte kicka det också? Att vara med i programmet gjorde mig sinneslö och hjärnan var helt utan initiativ, ambition, fokus och uthållighet. Helt klart en förlorad tid för mig. Känner du inte av detta? Alla jag vet tror jag som är med i programmet flyter bara runt.
Hur har du klarat den biten och ser på det?
Citera
2014-12-09, 08:00
Medlem
oryxocrakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
(Aldrig ... nej, nu ljög jag nästan.)
Pratade just med en vän om hur en snubbe som hade SUB som sitt missbruk. Han blev grymt sänkt, ville nästan spy varje gång oavsett dos, och orkade knappt röra sig, blev självisk också! Han hade kört sub ett tag och hade nog tolerans som hette duga. Men de symptomen påminner om dina, tycker det är dags att sluta med Buprenofin för dig
Kram!

Du har rätt, är inne på tredje dagen ren nu och börjar känna av mattheten och lite värk i benen, vid detta laget skulle jag sugit i mig en lina men jag ska stå emot. Hoppas atn blir så lindrig som möjligt, jag har ju faktiskt inte tagit varje dag och inga jättedoser.

Har fan bestämt mig nu, ska klara det! Finner ingen njutning i sub alls längre och jag hoppas att jag inte glömmer av att det inte ger mig nåt, det kommer vara lättare att stå emot. Nu jävlar..

Någon som tagit sub ungefär som
jag, 2-3-4 dagar i veckan lite till och från i ett år ungefär, och har erfarat en avtändning? Ungefär
hur kraftig kom den att bli?

Tack ni som svarat på mina inlägg, era inputs är guld värda!
Citera
2014-12-09, 12:04
Medlem
Devilrys avatar
Citat:
jag, 2-3-4 dagar i veckan lite till och från i ett år ungefär, och har erfarat en avtändning? Ungefär
Jag tog ungefär 3-4 dagar i veckan lite längre än ett år, att klippa det var mest en psykisk utmaning. Kan inte minnas att jag hade några regelrätta fysiska symptom.
Citera
2014-12-09, 15:56
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Du har rätt, är inne på tredje dagen ren nu och börjar känna av mattheten och lite värk i benen, vid detta laget skulle jag sugit i mig en lina men jag ska stå emot. Hoppas atn blir så lindrig som möjligt, jag har ju faktiskt inte tagit varje dag och inga jättedoser.

Har fan bestämt mig nu, ska klara det! Finner ingen njutning i sub alls längre och jag hoppas att jag inte glömmer av att det inte ger mig nåt, det kommer vara lättare att stå emot. Nu jävlar..

Tack ni som svarat på mina inlägg, era inputs är guld värda!

Som ovan sa så kommer det nog mest bli psykiskt jobbigt eftersom du inte tagit varje dag och när du inte behövt ta det varje dag kommer göra det lättare för dig att sluta, om du är inne på din 3:e dag nu så kommer du inte bli mycket mer dålig än vad du är nu för det är 3:e dagen som AT:n känns värst då det är ute ur din kropp. När jag blev utslängd ur programmet för några år sedan låg jag på 24mg om dagen och jag trappade ner till 8mg och sen gick CT, och jag minns den 3:e dagen då jag var så dålig att jag knappt kunde ta mig till toaletten fast den dagen fick jag ut lyrica och tog 600mg som gjorde mig tillräckligt frisk för att gå ut och fixa heroin.
Citera
2014-12-10, 01:03
Medlem
limE86s avatar
Ni som blandar sub med benso, vilken föredrar ni? Ikto är ett självklart val för mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in