Citat:
Ursprungligen postat av
oryxocrake
Du har väl rätt, inte så att min tolerans är speciellt hög, känner att jag blir grymt påverkad men mår fan inte bra trots att jag är helt sänkt. undrar varför det blir såhär? Är det likadant för nån annan? Jävla skit man satt sig i. Enda lösningen är väl att ta tag i det och bli ren på riktigt..
När man ska gå av opiater så sa man göra det genom att hålla utsöndringen så jämn som möjligt. Det har jag lärt mig. Alltså inte berg- och dalbana. När man börjar göra detta, så märker man att man direkt mår bättre. Mindre ångest, mer energi, bättre koncentration och muntrare. Men man märker samtidigt hur mycket man saknar highen, rushen, peaken eller vad du vill kalla det. För den är man psykologiskt beroende av.
Även när man får, så är den inte heller så skön alls längre. Det tar bara bort "ett sug" liksom.
För att gå opiater så kan man då långsamt gå äver till depå-verkande tabletter, och sakta parallellt reducera antalet highs man har per dag, och göra dem "mindre".
Hoppas att du förstår vad jag menar. Jag har själv gjort detta på flera opiater: t.ex. sub och oxy. Och det är vägen för mig. Men vi är alla olika.