2024-07-23, 23:27
Medlem
Visste inte att biotillgängligheten var så kass vid oral konsumtion. Sitter på franska 8mg sub och sniffade i mig 2mg, drog i mig för hårt för tror majoriteten gled ned i halsen... Inget rus bara en massa klåda större delen av natten. Trodde först det var för låg dos och att jag hade för hög tolerans (drar i mig 1000mg tram varje helg (motsvarar 200mg morfin). Resterande 5-6mg åt jag (ej sniffade) dagen efter och kände absolut ingenting.

Jag förmodar att mitt administrationssätt (sniffa sakta så det inte rinner ned i halsen, ät inte dem hela) var felaktigt och inte att jag har för hög tolerans?
Citera
2024-07-30, 13:37
Medlem
För en som inte har tagit någon form utav opiater tidigare, förutom kratom. Hur mycket bör man börja med när det kommer till Subutex? Samt hur långt efter intag kan man ta 1mg ksalol - förstår detta är väldigt individuellt.
Citera
2024-07-31, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ngingo
Om du själv går på LARO och är inställd på buprenorfin så vet du själv att man inte kan få något rus alls, hur mycket man än tar extra. Men om din flickväns kompis fyller på med en 8a varje dag så går personen antagligen något program i något landsting med en eget påhittad maxdos, som gör att denne inte får tillräckligt hög dos för att bli frisk. Gissningsvis är det då Region Örebro, Västerås eller Falun. Då hjälper givetvis 8an som tillägg till den för låga LARO-dosen, då övergången från dålig till frisk kan upplevas som ett litet rus eller kick eller som att bli lite hög en stund.

Jag har tagit extra aldrig känt ett rus men hon trodde inte mig därför jag skrev här för att få bevis
Jag har gått på Heroin halva mitt liv så jag är inte nån snorunge som går där.
Men hon trodde man kunde bli bäng om han tog extra även fast jag sa Nej då skrev jag här för att få bekräftat så jag kan visa henne.
Citera
2024-08-02, 04:00
Medlem
Tjena!
Någon som vet ungefär hur länge jag bör vänta från sista linan sub tills jag kan ta Imovane 10mg? Ingen tolerans på både substanserna!
Alla svar uppskattas!
Citera
2024-08-03, 13:31
Medlem
Någon som vet hur det kommer det sig att buprenorfin som smärtstillande (dvs Temgesic) ska tas var 6-8 timme, medan buprenorfin som substitutionsbehandling vid opiodberoende ges 1 gång per dygn? Beror det enbart på att dosen är mycket större?
Minst 2 mg för sub vs 0,2-0,4 mg för Temgesic.

Bara nyfiken om det är någon skillnad hur själva tabletten är gjord eller om det enbart är en dosfråga?
Även pga att jag har kronisk smärta o funderar på att testa buprenorfin istället för massiva doser av det vidriga kratom o tram mm, men vet inte hur jag ska dosera.
Citera
2024-08-04, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanslostbefangt
Någon som vet hur det kommer det sig att buprenorfin som smärtstillande (dvs Temgesic) ska tas var 6-8 timme, medan buprenorfin som substitutionsbehandling vid opiodberoende ges 1 gång per dygn? Beror det enbart på att dosen är mycket större?
Minst 2 mg för sub vs 0,2-0,4 mg för Temgesic.

Bara nyfiken om det är någon skillnad hur själva tabletten är gjord eller om det enbart är en dosfråga?
Även pga att jag har kronisk smärta o funderar på att testa buprenorfin istället för massiva doser av det vidriga kratom o tram mm, men vet inte hur jag ska dosera.

Det är väll för att hålla nivåerna stabila över hela dygnet. Finns oxå buprenorfin i plåster för jämn fördelning av dos under hela dygnet som släpper ut en viss mängd per timme. Jag går LARO och får 16 mg buprenorfin per dag. Som ska tas en gång per dygn men jag delar dosen på 2. Skulle inte råda dig att börja med bup "svart". Bup är otroligt svårt o komma av när man väl blivit beroende. Har man det från vården så äre skillnad. Då man en dag om man vill kan trappa ur sakta. Trappa ner med kratomet istället det är det bästa rådet. Vad handlar det om för doser på kratomet o tram?
Citera
2024-08-07, 18:03
Medlem
Kalsongbatongs avatar
Hur lång tid tror ni det tar innan man vet säkert om man får utsättningsymptom eller ej? 2 dagar?
Citera
2024-08-10, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FortuneTeller
1mg är fortfarande en stark dos, iallafall om man ser tillbaka att du missbrukat sub i ett år.

Här kan du skriva in vilken dos du går på nu, och sedan får du automatiskt en plan för nedtrappning.
Men det innebär att du kommer behöva dela upp doserna till minimala mängder för att komma hyffsat lindrigt undan. Men du kommer förmodligen uppleva låga/milda AT-symptom.

http://www.helpmegetoffdrugs.com/taper#form

Jag har använt mig av denna version för några år sedan, och det fungerade helt okej.
Tja. Sorry för sent svar, jag menade en åttondel av en hel subetex 8. Jag har varit helt clean i 11 dar nu, men igår blev avtändningen värre å knappt sovit inatt. Sååå sugen. Men har berättat för familjen, så dom stöttar mig. Har barnen å tjejen å körkortet kvar. Sååå tacksam. Går på NA möte å gnäller över min at haha 😎🙏🏻👊🏻. Hoppas jag lyckas. Sorry för extremt fördröjt svar
Citera
2024-08-10, 19:41
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsongbatong
Hur lång tid tror ni det tar innan man vet säkert om man får utsättningsymptom eller ej? 2 dagar?

Senaste gången jag klev av Buprenorfin efter över ett års dagligt användande (4mg/dag) kom plötsligt frossan dag nummer SJU. Jag trodde efter fem dagar att det inte skulle bli så farligt och att det värsta var över men Buprenorfin har en extremt lång halveringstid som kan och ofta gör att avtändningen sätter igång ordentligt efter 5 dagar+. Dock avtog dem fysiska besvären inom några dagar då men det psykiska, bristen på dopamin och håglösheten satt i bra jävla länge, men jag började tvinga mig själv till gymmet dagligen och det hjälpte något enormt att få igång sina egna receptorer igen gällande hela belöningssystemet.
Citera
2024-08-14, 15:12
Medlem
Flouvonnes avatar
Någon här som vet om det är någon skillnad i effekt mellan Sandoz och orifarm när det kommer till svenska Buprenorfin från apotek? Eller är det bara typ pris som är skillnaden.
Citera
2024-08-15, 07:35
Medlem
Kalsongbatongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Någon här som vet om det är någon skillnad i effekt mellan Sandoz och orifarm när det kommer till svenska Buprenorfin från apotek? Eller är det bara typ pris som är skillnaden.
Det ska ju inte vara någon skillnad. 8mg i en tablett är 8mg. Men när jag hade en såndär som är stor som en ksalol så upplevde jag att den tog slut mycket snabbare. Men det var troligen för att jag tog för mycket för den var så liten och svår att dosera.
Citera
2024-08-16, 19:09
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsongbatong
Det ska ju inte vara någon skillnad. 8mg i en tablett är 8mg. Men när jag hade en såndär som är stor som en ksalol så upplevde jag att den tog slut mycket snabbare. Men det var troligen för att jag tog för mycket för den var så liten och svår att dosera.

Okej tack för info! Och ja jag tror jag vet vilken du syftar på, den där alkaloid-varianten som var mycket mindre, rund. Tyckte inte heller att det var någon höjdare! Definitivt inte när man jämför med de från Svenska apotek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in