2014-12-06, 18:34
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Arthouse är ingenting för dig med andra ord då, du ska nog hålla dig ifrån Harmony Korines andra filmer då.

Är Harmony Korines övriga produktioner av samma kaliber som Spring Breakers så bör jag nog mycket riktigt ta en rejäl funderare om jag upptäcker att hans namn figurerar på ett filmomslag som ytligt sett framstår som intressant
Citera
2014-12-06, 18:49
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Är Harmony Korines övriga produktioner av samma kaliber som Spring Breakers så bör jag nog mycket riktigt ta en rejäl funderare om jag upptäcker att hans namn figurerar på ett filmomslag som ytligt sett framstår som intressant

Ja om du inte gillade den kommer du nog med all säkerhet inte gilla Gummo, Trash Humpers och Julien-Donkey Boy. Spring Breakers är ju skapligt mainstreamanpassad jämfört med dom tre.
Citera
2014-12-06, 19:00
Bannlyst
Ninja Scroll tycker jag inte heller om. Har dock inte sett den på över 10 år så kanske borde se om den.
Citera
2014-12-06, 19:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edko
Ninja Scroll tycker jag inte heller om. Har dock inte sett den på över 10 år så kanske borde se om den.

En av de bättre animefilmer jag sett, men då har jag i princip också bara har sett de mest kända.
Citera
2014-12-08, 04:02
Medlem
Odamies avatar
Nu kanske jag får en massa skit på mig men det får jag ta. Trots all hype kring Lost In Translation (IMDb) och 7.8 på IMDb var det en total let-down när jag såg den. Förstår inte hur den kan ha 7.8. Dialogerna är få men när det väl är dialog är dem i och för sig rätt bra och både Murray och Johansson gör bra ifrån sig men filmen rent allmänt var faktiskt tramsig och slö.
Citera
2014-12-08, 08:34
Medlem
submariners avatar
Hej,

Teenage Mutant Ninja Turtles anno 2014 vinner knappast några priser för Bästa Film...
Citera
2014-12-08, 09:54
Bannlyst
Nu lär nog jag också få en del skit men, jag hatar Jönssonligan.

Fler filmer jag hatar:

Törnrosa

Bröderna Lejonhjärta

Indiana Jones & The kingdom of crystal skull

Allt med Johan Falk

Nästan allt med Beck

Så gott som alla Wallander filmer, den enda jag kan komma på att jag tycker är bra är Mördare utan ansikte

Repmånad

Nionde Kompaniet

Ghostbusters

Tillbaka till framtiden

Allt med Star Trek

Robocop, både den gamla och den nya

Allt vad Scary Movie heter

Om nån undrar vad jag gillar för filmer, här kommer fem stycken:

Maffiabröder

The Grand Budapest Hotel

The Royal Tenenbaums

Blade Runner

Faro, https://www.youtube.com/watch?v=U-gU3j_6UWw
Citera
2014-12-08, 12:32
Medlem
Snabba cash & Livet deluxe. Dom förstörde böckernas värde med filmerna.
Citera
2014-12-08, 19:48
Medlem
Carnage.s avatar
Tusk är en av de sämsta filmerna jag har sett på ett bra tag. Nästintill totalt unwatchable. Regin är, helt ärligt, på "rörlig bild A"-nivå, manuset är pladdrigt, runkigt och utdraget, skådespeleriet pinsamt och till synes halv-improviserat.
Citera
2014-12-08, 20:23
Medlem
Antichrist
Citera
2014-12-08, 20:35
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinskikaos
Antichrist

Du får ju tala om varför också, för helvete.
Citera
2014-12-08, 20:37
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Du får ju tala om varför också, för helvete.
Fast det är väl inte så svårt att lista ut varför folk inte gillar den filmen, knappast en film för alla så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in