Citat:
Vi får inte missa de två sista chattarna mellan Amani och Madleen. OBS tiden! Har tittat på två översättningar, därav (alt.). Jag har inte tagit med alla.
20:25:30 – 20:27:18 Amani:
De har vänt upp och ned på allting. Mitt huvud. Nu skrek jag på barnen. Rami har skickat ut dem från rummet. Jag orkar inte se eller tala med någon. Eftersom de gjort mig mycket trött. Jag har inte kopplat av på en hel vecka. Jag börjar äcklas av mig själv. Jag är trööött. Ray*n är jobbig för han är rädd för allt som är omkring honom. Och D*di är jobbig. Jag orkar inte med tröttheten eftersom det har pågått länge. En månads tid.
20:27:38 Madleen:
Ryck upp dig. Jag brukade vara hemma med barnen när Mohammed brukade resa till Egypten en hel månad.
20:29:01 Amani:
Jag svär vid Gud att jag är rädd. Orkar inte sitta. Måste gå ut. Jag vill ut. Längtar efter Sallum. Jag älskar den flickan. Jag känner frid när jag träffar henne. Jag är utmattad av mina barn. Utmattad!!
20:31:25 Madleen:
Min älskling du är oduglig. Ändå vill du ha flera.
20:31:38 Amani:
Hmmm (alt. ha, ha)
20:31:41 Madleen:
Måste vänja dig. (alt. Ha,ha du måste vänja dig)
20:31:55 Amani:
Nu var de och skrek. Då sa jag till honom: Ta dina barn och gå ut. Jag orkar inte med deras skrik. Jag svär vid Gud att jag är trött. Men jag orkar inte. Jag slår D*di men jag vill inte fortsätta med att slå honom.
20:34:04 Madleen:
Hoppas att Gud vakar över dem så att de mår bra.
20:34:20 Amani: Har du sett M*hammeds son? C*milla har fött.
(Lite obegripligt men jag tror att det handlar om Amanis brorsons bebis).
20:34:38 Madleen: Skicka hans foto. (alt. Har du delat hans foto)
20:35:21 Amani: Ja, hos mig på min sida.
(sen lite prat om att föda barn, dela på facebook osv....)
20:37:47 Madleen: ”Doors farbror”? hittar inte fotona. (alt. Jag letar men hittar inga bilder.)
Uppehåll... Här var tydligen Amani upptagen med något...
21:21:52 Amani: Nej, de finns.
21:22:23 Madleen: Nej, de finns inte. Leta själv.
De har vänt upp och ned på allting. Mitt huvud. Nu skrek jag på barnen. Rami har skickat ut dem från rummet. Jag orkar inte se eller tala med någon. Eftersom de gjort mig mycket trött. Jag har inte kopplat av på en hel vecka. Jag börjar äcklas av mig själv. Jag är trööött. Ray*n är jobbig för han är rädd för allt som är omkring honom. Och D*di är jobbig. Jag orkar inte med tröttheten eftersom det har pågått länge. En månads tid.
20:27:38 Madleen:
Ryck upp dig. Jag brukade vara hemma med barnen när Mohammed brukade resa till Egypten en hel månad.
20:29:01 Amani:
Jag svär vid Gud att jag är rädd. Orkar inte sitta. Måste gå ut. Jag vill ut. Längtar efter Sallum. Jag älskar den flickan. Jag känner frid när jag träffar henne. Jag är utmattad av mina barn. Utmattad!!
20:31:25 Madleen:
Min älskling du är oduglig. Ändå vill du ha flera.
20:31:38 Amani:
Hmmm (alt. ha, ha)
20:31:41 Madleen:
Måste vänja dig. (alt. Ha,ha du måste vänja dig)
20:31:55 Amani:
Nu var de och skrek. Då sa jag till honom: Ta dina barn och gå ut. Jag orkar inte med deras skrik. Jag svär vid Gud att jag är trött. Men jag orkar inte. Jag slår D*di men jag vill inte fortsätta med att slå honom.
20:34:04 Madleen:
Hoppas att Gud vakar över dem så att de mår bra.
20:34:20 Amani: Har du sett M*hammeds son? C*milla har fött.
(Lite obegripligt men jag tror att det handlar om Amanis brorsons bebis).
20:34:38 Madleen: Skicka hans foto. (alt. Har du delat hans foto)
20:35:21 Amani: Ja, hos mig på min sida.
(sen lite prat om att föda barn, dela på facebook osv....)
20:37:47 Madleen: ”Doors farbror”? hittar inte fotona. (alt. Jag letar men hittar inga bilder.)
Uppehåll... Här var tydligen Amani upptagen med något...
21:21:52 Amani: Nej, de finns.
21:22:23 Madleen: Nej, de finns inte. Leta själv.
Tack! Det var en bra insats!