Citat:
Ursprungligen postat av
Pethrus
Då skulle den kunna se ut så här (och då har jag utgått från Amanis vittnesmål och "gjort" Rami till den som dödade Yara - vid 18-tiden!):
http://minfil.org/X6d6h4bbbe/TIDSLINJE_ENLIGT_AMANI.doc
OBS! Här nämns inget om att Rami utför misshandeln eftersom tidsaxeln är gjord efter Amanis berättelse, och hon hävdar ju att varken hon eller Rami dödat Yara. Men det tidsutrymme då Rami skulle ha misshandlat Yara är alltså under den timme då Amani säger sig ha tagit en promenad med pojkarna (och det inte förekommit någon dator- eller mobilaktivitet.)
Okej tack du är en fena!
Jag läste faktiskt inte klart hela den tidsaxeln för jag tror som du att Amani är den som haft ihjäl Yara.
Jag tror att hon började slå henne redan vid 16-tiden för att hon kom hem för sent. Efter att hon fått stryk tvingad hon sopa och göra sysslor som hon skulle ha gjort tidigare om hon inte varit uppkäftig och stannat på skolan.
Det är det som Rami ser när han kommer från Willys.
Yara får sedan mer stryk under kvällen innan hon sammantaget dör. Förslagsvis där runt 18-19tiden när all dator och mobilaktivitet ligger nere.
Jag tror att de hittar henne död ungefär vid den tiden filmen är tagen och Amani säger "jag ska behandla dig som en prinsessa i fortsättningen".
Bara den kommentaren enskilt säger ju en del!!
Likaså när hon säger "hon gjorde mig arg".
Amani kommer åka dit så det skakar, hasta la vista baby!
Rami har också slagit Yara när han blivit arg och när han ryter i gör det ont, det har Yara berättat.
Men dödsmisshandeln stod Amani för tänker jag.