2014-12-08, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOopyMD
Med de smått bristfälliga kunskaperna jag besitter är jag inne på din linje men åter igen, är du hundra på tidsformaten? Det finns ju olika tidszoner, tidsmodeller på nätet, telefoner, sommar/vinter-tid, osv. Det är ju lätt att göra bort sig här, eller?

Citerar mig själv från inlägg #12638
Har nu fattat de som jag tyckte var ”konstiga” tidsangivelser. I FUP sid 543-552 står att läsa, se nedan. Den tid som skrives ”normaliserad tid” ska då stämma.
Beslagsnummer BG 573-1. Ramis Apple iPhone 5 S inställd på UTC + 2 timmar
Beslagsnummer BG 572-7. Amanis Samsung S 3 inställd på GMT + 2 timmar
Beslagsnummer BG 582-3. Laptop, Toshiba L 850 var inställd på GMT Standard tid + 1 timme
Hoppas det är till hjälp för er som läser och vill diskutera FUP:en
.
Citera
2014-12-08, 00:42
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av commandaria
Svar: MÖJLIGGÖRANDET!

Men vafaan vi har hört det hundra gånger! JA hon hade förmodligen inte varit död om hon inte skickats hit men vad ska vi göra med det antagandet?

Om föräldrarna är ansvariga för hennes död så skulle de varit åtalade. Kan ni inte skriva till politiker och använda detta fall som ett exempel istället? Skriv att när skitföräldrar skickar sina barn hit som ankare så kan det gå som i det här fallet.
För vad tycker ni att vi ska göra här i tråden med den slutsatsen?
Citera
2014-12-08, 00:42
Awaiting Email Confirmation
DrOopyMDs avatar
Citat:

Den/dessa personer i denna samling vuxna kring Yara som kände Rami Bäst
anser jag vara Madleen (Yaras biomamma) och Madleens o Ramis mamma (Yaras mormor)

På sitt syskon man växt upp med är det inte svårt att hitta svagheterna...Sitt syskons karaktär har man inte kunnat undgå.

Att Madleen och hennes mamma skickade "traumatiserade" 7-åriga Yara till släktens PROBLEM-ungdomar/unga vuxna som inte ens funnit sig tillrätta i Sverige, visar att Madleen inte drog sig för att utsätta sin Yara för påfrestningar och risker i sin iver att tillskansa sig PUT! Så ser jag det
.

Nu blev jag lite orolig för dig. Detta inlägget får du förklara lite närmre eller peka på mina språkbrister. (Kram)
Citera
2014-12-08, 00:48
DrOopyMDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Citerar mig själv från inlägg #12638
Har nu fattat de som jag tyckte var ”konstiga” tidsangivelser. I FUP sid 543-552 står att läsa, se nedan. Den tid som skrives ”normaliserad tid” ska då stämma.
Beslagsnummer BG 573-1. Ramis Apple iPhone 5 S inställd på UTC + 2 timmar
Beslagsnummer BG 572-7. Amanis Samsung S 3 inställd på GMT + 2 timmar
Beslagsnummer BG 582-3. Laptop, Toshiba L 850 var inställd på GMT Standard tid + 1 timme
Hoppas det är till hjälp för er som läser och vill diskutera FUP:en
.

Där finns ju tre olika tidsangivelser; UTS +2h, GMT +2h och GMT std +1h. Vad man behöver veta nu är ju vad de utgår ifrån. Men det vet ju alla andra förutom jag.
Citera
2014-12-08, 00:50
Medlem
Citat:
Nu blev jag lite orolig för dig. Detta inlägget får du förklara lite närmre eller peka på mina språkbrister. (Kram)
Ursäkta! Jag förstår inte vad du vill ha sagt. Så jag föreslår att du utvecklar innehållet i DITT inlägg till mig.
Citera
2014-12-08, 00:56
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Vi får inte missa de två sista chattarna mellan Amani och Madleen. OBS tiden! Har tittat på två översättningar, därav (alt.). Jag har inte tagit med alla.

20:25:30 – 20:27:18 Amani:
De har vänt upp och ned på allting. Mitt huvud. Nu skrek jag på barnen. Rami har skickat ut dem från rummet. Jag orkar inte se eller tala med någon. Eftersom de gjort mig mycket trött. Jag har inte kopplat av på en hel vecka. Jag börjar äcklas av mig själv. Jag är trööött. Ray*n är jobbig för han är rädd för allt som är omkring honom. Och D*di är jobbig. Jag orkar inte med tröttheten eftersom det har pågått länge. En månads tid.

20:27:38 Madleen:
Ryck upp dig. Jag brukade vara hemma med barnen när Mohammed brukade resa till Egypten en hel månad.

20:29:01 Amani:
Jag svär vid Gud att jag är rädd. Orkar inte sitta. Måste gå ut. Jag vill ut. Längtar efter Sallum. Jag älskar den flickan. Jag känner frid när jag träffar henne. Jag är utmattad av mina barn. Utmattad!!

20:31:25 Madleen:
Min älskling du är oduglig. Ändå vill du ha flera.

20:31:38 Amani:
Hmmm (alt. ha, ha)

20:31:41 Madleen:
Måste vänja dig. (alt. Ha,ha du måste vänja dig)

20:31:55 Amani:
Nu var de och skrek. Då sa jag till honom: Ta dina barn och gå ut. Jag orkar inte med deras skrik. Jag svär vid Gud att jag är trött. Men jag orkar inte. Jag slår D*di men jag vill inte fortsätta med att slå honom.

20:34:04 Madleen:
Hoppas att Gud vakar över dem så att de mår bra.

20:34:20 Amani: Har du sett M*hammeds son? C*milla har fött.
(Lite obegripligt men jag tror att det handlar om Amanis brorsons bebis).

20:34:38 Madleen: Skicka hans foto. (alt. Har du delat hans foto)

20:35:21 Amani: Ja, hos mig på min sida.
(sen lite prat om att föda barn, dela på facebook osv....)

20:37:47 Madleen: ”Doors farbror”? hittar inte fotona. (alt. Jag letar men hittar inga bilder.)

Uppehåll... Här var tydligen Amani upptagen med något...

21:21:52 Amani: Nej, de finns.

21:22:23 Madleen: Nej, de finns inte. Leta själv.

Amani skriver bland annat att hon äcklas av sig själv här och jag tror att vi vet varför...
Citera
2014-12-08, 01:02
DrOopyMDs avatar
Citat:
Ursäkta! Jag förstår inte vad du vill ha sagt. Så jag föreslår att du utvecklar innehållet i DITT inlägg till mig.

Du konstaterar att de som bäst känner Rami är Madleen (hans syster) och hans mamma (Yaras mormor).
Nu säger du att Yaras mamma skickar sin 7-åriga dotter till sin bror i Sverige trots att hon förstår att Yara kommer att fara väldigt illa. En sådan handling utförs inte utav några kvinnor överhuvudtaget. Att en, mot alla odds, slår ihjäl ett litet barn är en handling som är långt utanför kvinnors normala beteende, men att två kvinnor skulle brista i sina omdömen där dessutom den ena är en biologisk mamma till offret, är totalt otänkbart. Inte ens en man skulle uppträda så.
Citera
2014-12-08, 01:19
Medlem
Citat:
Där finns ju tre olika tidsangivelser; UTS +2h, GMT +2h och GMT std +1h. Vad man behöver veta nu är ju vad de utgår ifrån. Men det vet ju alla andra förutom jag.

Jo, vid undersökningen av de aktuella telefonerna och laptopen var de olika inställda. Det hade säkert varit lättare om all konversation skett i Sverige. Rami och Amanis telefoner var inställda på samma tidskillnad. När klockan visar 18:00 i Sverige så är klockan 16:00 i Gaza.
ex. När Rami mobil-ringer sin mamma i Gaza, står det i kolumnen längst till vänster det som utredarna kallar "normaliserad tid", alltså svensk tid. Längst till höger står den tid som samtidigt är i Gaza. Då skiljer det två timmar.

Men om Rami använder Toshiba-laptopen till kontakten med sin mamma (den hade en annan tidinställning) då skiljer det bara en timme. Så sk-t i den högra kolumnen helt och hållet. Jag tog fasta på några tider som helt klart var "svensk tid" ex samtalet till SOS.

Äh, tur jag inte blev lärare...
Citera
2014-12-08, 01:24
DrOopyMDs avatar
Citat:
Jo, vid undersökningen av de aktuella telefonerna och laptopen var de olika inställda. Det hade säkert varit lättare om all konversation skett i Sverige. Rami och Amanis telefoner var inställda på samma tidskillnad. När klockan visar 18:00 i Sverige så är klockan 16:00 i Gaza.
ex. När Rami mobil-ringer sin mamma i Gaza, står det i kolumnen längst till vänster det som utredarna kallar "normaliserad tid", alltså svensk tid. Längst till höger står den tid som samtidigt är i Gaza. Då skiljer det två timmar.

Men om Rami använder Toshiba-laptopen till kontakten med sin mamma (den hade en annan tidinställning) då skiljer det bara en timme. Så sk-t i den högra kolumnen helt och hållet. Jag tog fasta på några tider som helt klart var "svensk tid" ex samtalet till SOS.

Äh, tur jag inte blev lärare...

Synd att du inte blev lärare skulle jag vilja säga.

Tack för hjälpen.
Citera
2014-12-08, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Amani skriver bland annat att hon äcklas av sig själv här och jag tror att vi vet varför...

20:37:47 Madleen: ”Doors farbror”? hittar inte fotona. (alt. Jag letar men hittar inga bilder.)

Uppehåll... Mellan 20:37:47 och 21:21:52. Här var tydligen Amani upptagen med något...

21:21:52 Amani: Nej, de finns.

21:22:23 Madleen: Nej, de finns inte. Leta själv.

De två sista tiderna är ju mycket intressanta. Så gott som samtidigt som Amani skickar iväg den sista chatten är Rami på alerten med kameran 21:20:46 och 21:23:14! Ruskigt kallhamrat...

Och tack för att du uppmärksammade mitt inlägg i denna flod av skit-prat-hat som tyvärr tycks ha tagit över tråden.
Citera
2014-12-08, 06:55
Medlem
En sak jag finner märklig ang Ramis inspelningar:
Jag vill minnas att Amani säger "det räcker nu" när Rami filmat ett tag.
Vilket skulle kunna tolkas som "det räcker nu, nu har du fått med vad du ville ha"
Jag tycker att faktumet att han filmade är oerhört graverande.
Han måste som den jurist han är, vetat att han behövde bevis.
Och varför vill han att Amani ska ringa 112 när han kan både bättre engelska och svenska!?
Och så frågar han "hur kan du slå ett barn" när det är uppenbart att aga inte är något nytt/ovanligt i deras omgivning.

Jag finner inga som helst bevis på att Rami varit delaktig, men hans filmande gör mig väldigt fundersam.
Brukade han filma sin fru? Eller överhuvudtaget?
Citera
2014-12-08, 07:07
Medlem
aisha51s avatar
I chatten ser man ju tydligt att hon Adi är psykiskt utmattad, labil eller vad man kallar det. Hon säger ju att hon inte orkar mer. Och det är inget som kommit samma dag som Yara dör, det borde Mamman och även Rami ha sett. Ändå gör de ingenting! Därför lägger jag skulden på Rami och mamman. Jag kan inte tänka mig att Adi någon gång har varit stabil och harmonisk. En psykisk labil kvinna med tre barn att ta hand om och en man som skiter i henne. Varför gör hon det? För att hon älskar Rami som hon säger. Hon är beroende av hans kärlek för att existera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in