Citat:
Ursprungligen postat av
ArtemisAlphaea
Så mycket skitsnack... Jag vet knappt var jag ska börja.
För det första: hur vet du att jag är "genusvetare", eller ens vad jag jobbar med? Drog du det ur arslet huxflux, eller?
För det andra osar hela ditt inlägg av typisk lågutbildad dumhet. Du verkar ha ett väldigt begränsat perspektiv på samhället och tolka allt som har "värde" som något materiellt och rent funktionellt. Att det finns andra värden, eller vad värden ens är för något och vem som har bestämt det tycks inte ha gått igenom din lilla ärthjärna.
Nej, det är alltför stor skillnad mellan oss för att jag ens ska börja kunna förklara för dig hur fel ute du är. Det skulle vara lättare att lära en katt kvantfysik. Så ut på vägarna med dig och utöva den "makt" du tror att du äger som det kvinnliga token-undantaget i ett lågstatus-jobb som domineras av fläskiga sexistiska gubbar. De ger dig säkert en klapp på huvudet om du är duktig och söt.
Men har man inte vett att se att ett värde uppkommer tack vare ett annat värde är man rent ut sagt korkad.
Du borde tacka ubergirl för att hon agerar skyddsängel åt lata dagdrömmande feminister..
Abstrakt funktionellt ska det väl ändå vara i genusvärlden? Eller arbetar du mer med helt bisarra värden som ingen mer än dig har kunnat ta åt sig av? Ja du jobbar inte med genus kanske, men du är groupie åt industrin iaf..
Citat:
Angående det fetade: det kommer troligtvis att bli nödvändigt att i framtiden använda den lagstiftande makten för att jämna ut samhället ur arbets-synpunkt, och då kommer det bli ett nödvändigt ont att en hel del män får ta skeden i vacker hand och jobba med saker de inte alltid finner så "passande". Jag har varit tveksam länge till sådana metoder, men efter att ha läst i denna tråd och andra om hur fientliga män verkar vara mot förändringar i samhällets maktstrukturer så har jag blivit övertygad om att man i framtidens jämställdhets-arbete måste ta i med hårdhandskarna. Som Gustav Fridolin har påpekat, det går för långsamt, det räcker nu. Förutom piskan som lagen utgör måste man satsa rejält med resurser på att omskola män i deras tänkande vad gäller val av yrke och livsvanor/attityder i stort. F! hade detta som punkt i sitt valmanifest redan inför årets val, och jag hoppas verkligen fler partier tar upp detta.
Det får dig att må illa för att det avslöjar dig och påminner dig om att tiden håller på att rinna ut för er.
Rinna ut? Det är väl bara kul om ni fixar så att vi slipper jobba på byggen och slita ut knän, huvud axlar tår..Alltså mer jobb man har nytta av att vara hög på. Bara flumma runt och konstruera teser hela dagarna.
Du tror väl inte det är så att folk tror att ni kommer fixa så att Börje slipper kliva upp klockan fem och åka till arbetet? Det är mer det att feministisk politik troligtvis kommer omfördela så snett och galet att någon tillslut måste mörda Börje för att han sparade en fryst kyckling mer än alla andra.
Att ingen längre har kunskap om de mest grundläggande saker för att ett samhälle ska fungera..
Ska halva mänskligheten fundera ut politiska reformer, medans den andra halva ska? Inte jobba på byggen, vara åkare osv osv osv osv..
Är det inte så att din politiska dröm kräver att människor just gör dessa saker? Inte du alltså.
Borde det inte låta mer såhär från dig. Tack för att ni bygger ett samhälle jag kan försöka förändra genom att prata.
Vi har för lite ord, fan....