2013-03-31, 23:40
Medlem
ArtemisAlphaeas avatar
Detta är mitt första inlägg på detta forum, men jag har läst här länge (speciellt här i feminism-delen). Det man märker ganska snabbt när man besöker detta "feminism-forum" är att antifeministerna och gubbslemmen är i stor majoritet här. Precis som i de flesta sfärer i samhället får de sätta agendan och deras burdusa bröl överröstar allt annat. Att de flesta män som skriver här på FB är fascistoida, gammalpatriarkaliska gubbslem är ju uppenbart för alla som kan läsa. Den störtflod av bakåtsträvande kvinnohat som släpps lös varje dag här (och även i relationer-forumet) speglar det massiva förtryck på alla plan som vi kvinnor måste stå ut med jämt och ständigt ute i samhället. Så man blir knappast förvånad när man läser här, för här kommer det ju fram vad (nästan) alla män egentligen tänker.

Men, nu till frågan, ställd till de få kvinnor som skriver på detta forum. Tjejer, varför står ni ut med allt det här skitet? Varför står ni inte upp för er själva på ett mer handfast sätt? Att gubbslemmen är som de är är ju en sak, men det värsta är att de flesta kvinnor här knappt vågar sätta hårt mot hårt. Fattar ni inte att när ni tvekar i kampen och bara tar i halvhjärtat sviker ni alla andra kvinnor därute som lider under partiarkatet? Vi sitter alla i denna båt tillsammans, och varje gång man gör avkall på nolltoleransen mot unken kvinnosyn, hatisk antifeminism och förlegade könsroller och de fega näthatar-kräk som vräker ur sig den smörjan så går den feministiska kampen bakåt, vilket slår mot oss alla i slutändan, tro inget annat!

Fan tjejer, om vi någonsin ska kunna vinna det här kriget måste vi rycka upp oss och ta i med hårdhandskarna! Så som samhället ser ut nu har vi en gyllene chans för första gången på 10000 år att besegra och avskaffa patriarkatet och göra om världen från grunden, vi måste bara stå på oss, stötta varandra och våga! Nästa gång du läser något skit om feminism eller kvinnor i nån tråd, ryt till som fan och visa att sådana åsikter fan inte är OK! Den hatiska kuppen mot Maria Sveland för ett par veckor sedan är bara ett exempel på hur kvinnor förminskas, marginaliseras och förtrycks! Det är upp till oss själva om vi vill leva i en värld där hatets mörkermän sätter agendan genom att skrämma oss till tystnad, eller om vi tillsammans kan skapa ett samhällsklimat där ingen ens vågar tänka på att kritisera feminismen för att den då kommer ses som så otroligt självklar! Skälet till att gubbslemmen börjar bli så öppet hatiska är att de känner hur vinden långsamt håller på att vända, de vet innerst inne att vår tid är kommen och de inte har någon framtid!

Så min fråga är: varför är ni så spaka när ni vet vad som står på spel? Varför kämpar ni inte hårdare för feminismens seger när det i allra högsta grad är i allas vårat intresse? Tänk på att den vidriga lilla gubbslems-prototyp som idag sitter hemma i mammas källare och gråtrunkar medan han skriver kvinnohatande inlägg dag efter dag på Flashback imorgon kan omvandla sin antifeministiska teori till praktik och vara den som våldtar din dotter när hans hat genom en snöbollseffekt har växt till sig. Varför inte sätta ner foten idag och trycka till svinet ordentligt?

Och till alla gubbslem som läser: håll era äckliga labbar borta från tråden så att kvinnor kan få säga vad de vill för en gångs skull. Ni kan gå och gråtrunka till Fight Club eller YouTube-klipp med Pär Ström eller nåt sånt skit.
Citera
2013-03-31, 23:44
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtemisAlphaea

Enkelt och kort svar på din huvudfråga är nog, vi vill inte sjunka lika lågt.
Den typ av debatteknik du syftar på leder inte nån vart. har aldrig gjort kommer aldrig göra.
Citera
2013-03-31, 23:50
Medlem
Asurmans avatar
För att utopin jag strävar efter så är det varken matriarkat eller patriarkat utan jämställt. När folk kallar andra för gubbslem så tycker jag att det försämrar chansen att nå min utopi.
Citera
2013-03-31, 23:53
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
[/spoiler]

Den typ av debatteknik du syftar på leder inte nån vart. har aldrig gjort kommer aldrig göra.
Sjunka lika lågt? Snälla ni vill inte bli verbalt våldtagna... Så är det. Vad är det som är lågt med att debattera på flashback?
Citera
2013-03-31, 23:53
Medlem
Citat:
Detta är mitt första inlägg på detta forum, men jag har läst här länge (speciellt här i feminism-delen). Det man märker ganska snabbt när man besöker detta "feminism-forum" är att antifeministerna och gubbslemmen är i stor majoritet här. Precis som i de flesta sfärer i samhället får de sätta agendan och deras burdusa bröl överröstar allt annat. Att de flesta män som skriver här på FB är fascistoida, gammalpatriarkaliska gubbslem är ju uppenbart för alla som kan läsa. Den störtflod av bakåtsträvande kvinnohat som släpps lös varje dag här (och även i relationer-forumet) speglar det massiva förtryck på alla plan som vi kvinnor måste stå ut med jämt och ständigt ute i samhället. Så man blir knappast förvånad när man läser här, för här kommer det ju fram vad (nästan) alla män egentligen tänker.

Men, nu till frågan, ställd till de få kvinnor som skriver på detta forum. Tjejer, varför står ni ut med allt det här skitet? Varför står ni inte upp för er själva på ett mer handfast sätt? Att gubbslemmen är som de är är ju en sak, men det värsta är att de flesta kvinnor här knappt vågar sätta hårt mot hårt. Fattar ni inte att när ni tvekar i kampen och bara tar i halvhjärtat sviker ni alla andra kvinnor därute som lider under partiarkatet? Vi sitter alla i denna båt tillsammans, och varje gång man gör avkall på nolltoleransen mot unken kvinnosyn, hatisk antifeminism och förlegade könsroller och de fega näthatar-kräk som vräker ur sig den smörjan så går den feministiska kampen bakåt, vilket slår mot oss alla i slutändan, tro inget annat!

Fan tjejer, om vi någonsin ska kunna vinna det här kriget måste vi rycka upp oss och ta i med hårdhandskarna! Så som samhället ser ut nu har vi en gyllene chans för första gången på 10000 år att besegra och avskaffa patriarkatet och göra om världen från grunden, vi måste bara stå på oss, stötta varandra och våga! Nästa gång du läser något skit om feminism eller kvinnor i nån tråd, ryt till som fan och visa att sådana åsikter fan inte är OK! Den hatiska kuppen mot Maria Sveland för ett par veckor sedan är bara ett exempel på hur kvinnor förminskas, marginaliseras och förtrycks! Det är upp till oss själva om vi vill leva i en värld där hatets mörkermän sätter agendan genom att skrämma oss till tystnad, eller om vi tillsammans kan skapa ett samhällsklimat där ingen ens vågar tänka på att kritisera feminismen för att den då kommer ses som så otroligt självklar! Skälet till att gubbslemmen börjar bli så öppet hatiska är att de känner hur vinden långsamt håller på att vända, de vet innerst inne att vår tid är kommen och de inte har någon framtid!

Så min fråga är: varför är ni så spaka när ni vet vad som står på spel? Varför kämpar ni inte hårdare för feminismens seger när det i allra högsta grad är i allas vårat intresse? Tänk på att den vidriga lilla gubbslems-prototyp som idag sitter hemma i mammas källare och gråtrunkar medan han skriver kvinnohatande inlägg dag efter dag på Flashback imorgon kan omvandla sin antifeministiska teori till praktik och vara den som våldtar din dotter när hans hat genom en snöbollseffekt har växt till sig. Varför inte sätta ner foten idag och trycka till svinet ordentligt?

Och till alla gubbslem som läser: håll era äckliga labbar borta från tråden så att kvinnor kan få säga vad de vill för en gångs skull. Ni kan gå och gråtrunka till Fight Club eller YouTube-klipp med Pär Ström eller nåt sånt skit.
Vad sägs om att vakna upp och fatta att könskriget är en judisk konstruktion? Väck upp män OCH kvinnor och få dem sluta bråka och lösa sina interna stridigheter om småsaker i sina egna relationer, och få dem att gemensamt DISKUTERA SIG FRAM TILL hur man kan uppnå både vad männen och kvinnorna är ute efter i samvaron och politiken? Ha förståelse för att ni hetsas mot varandra och att saker utom er kontroll sargar era relationer konstant, utan att det är er motpart som är den skyldiga, men att ni instinktivt och av misstag ibland råkar tro det - och ha förståelse med dem som då blir arga inom relationen, och ha en vilja att lösa allt, diskutera allt, gå förbi allt för att behålla det viktiga gemensamma målet - kärleken och fungerande stabila familjer som era barn kan växa upp i.

Feminismen är en judisk kontroll-mekanism, kan ni vara vänliga lägga all er tid som ni här lägger på att hata män, kvinnor eller som många judiska feminister som Schyman - hata vita barn bara för att de har vit hudfärg - på att väcka folk till judemedvetenhet istället för att fortsätta och intensifiera ett artificiellt skapat krig mellan könen som egentligen borde älska varandra för att vi behöver varandra?
Senast redigerad av truth1337 2013-03-31 kl. 23:55.
Citera
2013-03-31, 23:56
Medlem
WhiteOleanders avatar
Vad är det för krig du pratar om? Ett könskrig? Tyvärr för dig så existerar bara sådana saker i extremfeministers och kvinnohatares hjärnor.

Man bör alltid göra vad man kan för att minska det oprovocerade hatet som finns på nätet, oavsett vilket kön det är riktat mot. Att sedan det mesta av könshatet här inne är riktat mot kvinnor är en sak men det betyder inte att man ska sjunka lika lågt. Förståelse tar en mycket längre än att försöka "trycka dit" någon. Vad tror du sannolikheten är för att någon ska ta dig på allvar när du kallar män för "fascistoida, gammalpatriarkaliska gubbslem"? Du drar ner nivån på sandlådenivå och ingen kommer därför vilja dra ner sig själva och hjälpa dig. Du säger att du mest hänger på den här delen av forumet och då är det ganska självklart att du kommer stöta på många kvinnohatare, drar du till andra delar av forumet hittar du helt andra grupper. Om du dömer ut alla män baserat på hur några få är kommer ingen att ta dig på allvar.
Citera
2013-03-31, 23:58
Medlem
ArtemisAlphaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn

Vi är redan långt nere. Är du kvinna i detta samhälle räknas du som en andra rangens medborgare, högst. Kom inte och säg något annat, för då ljuger du. Vem är lägst, den som tar upp kampen mot förtrycket eller den som slinker iväg och gömmer sin feghet bakom ursäkter om att "jag vill inte sjunka så lågt"?

Antagligen tar man kampen eller så gör man det inte, så enkelt är det bara. Men oroa dig inte, syster, om du inte orkar just nu så slåss vi andra åt dig också!
Citera
2013-04-01, 00:00
Medlem
Vurres avatar
Kvinnor ska föda barn och laga mat

Fan ni tror seriöst att alla män tänker såhär, trådar som dessa fan fördummar kvinnor, samhället är uppbyggt på olikheter, deal with it

Om kvinnan hade tagit tag i skiten för 10 000 år sedan när cilivisationer fortfarande utvecklades så kanske det hade sätt annorlunda ut idag, men glhf med att åstadkomma detta idag

Ps, min tjej gillar att vara underlägsen i sängen, är hon Judas inom feminism för det ?
Citera
2013-04-01, 00:06
Medlem
ArtemisAlphaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Sjunka lika lågt? Snälla ni vill inte bli verbalt våldtagna... Så är det.

Aha! Här har vi t.o.m. ett erkännande! Han skriver ju svart på vitt att det som sker mot kvinnor här på FB på daglig basis praktiskt taget är verbala våldtäkter! Jag håller med, man behöver bara kolla runt en stund i detta forum eller "relationer och samlevnad" för att känna hatet mot oss!

Det är bra att ni ibland låter masken falla så att även de naivare bland oss kan se.
Citera
2013-04-01, 00:16
Medlem
ArtemisAlphaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truth1337
Väck upp män OCH kvinnor och få dem sluta bråka och lösa sina interna stridigheter om småsaker i sina egna relationer, och få dem att gemensamt DISKUTERA SIG FRAM TILL hur man kan uppnå både vad männen och kvinnorna är ute efter i samvaron och politiken?

Haha, den liberal-individualistiska bluffen! Det enda du försöker göra är att få oss att gå ifrån det kollektivistiska perspektiv som är så viktigt i kampen till ett individualiserat, atomiserat perspektiv där vi inte längre ser helheten som patriarkatet utgör? Jag antar att du härnäst kommer hävda att varje enskild våldtäktsman också är "bara en individ" och inte sprungen ur en bredare våldtäktskultur?

Citat:
gå förbi allt för att behålla det viktiga gemensamma målet - kärleken och fungerande stabila familjer som era barn kan växa upp i.

Vad fan jiddrar du om? Varför skulle jag ha "familjen" som mål, den där borgerlig-patriarkaliska skit-konstruktionen? Kan det finnas något värre för en kvinna än att bli en mans slav och barnmaskin?

Citat:
Feminismen är en judisk kontroll-mekanism, kan ni vara vänliga lägga all er tid som ni här lägger på att hata män, kvinnor eller som många judiska feminister som Schyman - hata vita barn bara för att de har vit hudfärg - på att väcka folk till judemedvetenhet istället för att fortsätta och intensifiera ett artificiellt skapat krig mellan könen som egentligen borde älska varandra för att vi behöver varandra?

Du är ju nazist, det är under min värdighet att slösa fler ord på dig.
Citera
2013-04-01, 00:18
Medlem
OneDirections avatar
Tack för uppvaknandet. Jag måste nog på något sätt kämpa mot dessa "manslem" som finns. Bara det att jag lever under en sådan just nu och har vänner som inte direkt stöttar mitt beslut för att det inte är "kvinnligt"...att jag ska börja göra något "kvinnligare" i utbildnings/jobbform. Jag kan inte lyssna på dessa för att jag inte har något intresse i de utbildningarna/jobben.

Det är inte bara män som är manslem. Finns kvinnor (som mina vänner i det här fallet) som trycker ner en. kvinnslem?
Citera
2013-04-01, 00:18
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Vi är redan långt nere. Är du kvinna i detta samhälle räknas du som en andra rangens medborgare, högst. Kom inte och säg något annat, för då ljuger du. Vem är lägst, den som tar upp kampen mot förtrycket eller den som slinker iväg och gömmer sin feghet bakom ursäkter om att "jag vill inte sjunka så lågt"?

Antagligen tar man kampen eller så gör man det inte, så enkelt är det bara. Men oroa dig inte, syster, om du inte orkar just nu så slåss vi andra åt dig också!

nej nu får du tagga ner lite.
Vi lever i ett jämnställt land idag. kvinnor och män har juridiskt lika rättigheter i så gott som alla instanser. Det finns kvar lite patriarkala strukturer som man kanske ska stångas lite med.
våld, våldtäkter, objektifiering etc...
men att kalla oss för andra rangens medborgare är väl något att ta i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in