Citat:
Ursprungligen postat av
ArtemisAlphaea
Så mycket skitsnack... Jag vet knappt var jag ska börja.
För det första: hur vet du att jag är "genusvetare", eller ens vad jag jobbar med? Drog du det ur arslet huxflux, eller?
För det andra osar hela ditt inlägg av typisk lågutbildad dumhet. Du verkar ha ett väldigt begränsat perspektiv på samhället och tolka allt som har "värde" som något materiellt och rent funktionellt. Att det finns andra värden, eller vad värden ens är för något och vem som har bestämt det tycks inte ha gått igenom din lilla ärthjärna.
Nej, det är alltför stor skillnad mellan oss för att jag ens ska börja kunna förklara för dig hur fel ute du är. Det skulle vara lättare att lära en katt kvantfysik. Så ut på vägarna med dig och utöva den "makt" du tror att du äger som det kvinnliga token-undantaget i ett lågstatus-jobb som domineras av fläskiga sexistiska gubbar. De ger dig säkert en klapp på huvudet om du är duktig och söt.
Angående det fetade: det kommer troligtvis att bli nödvändigt att i framtiden använda den lagstiftande makten för att jämna ut samhället ur arbets-synpunkt, och då kommer det bli ett nödvändigt ont att en hel del män får ta skeden i vacker hand och jobba med saker de inte alltid finner så "passande". Jag har varit tveksam länge till sådana metoder, men efter att ha läst i denna tråd och andra om hur fientliga män verkar vara mot förändringar i samhällets maktstrukturer så har jag blivit övertygad om att man i framtidens jämställdhets-arbete måste ta i med hårdhandskarna. Som Gustav Fridolin har påpekat, det går för långsamt, det räcker nu. Förutom piskan som lagen utgör måste man satsa rejält med resurser på att omskola män i deras tänkande vad gäller val av yrke och livsvanor/attityder i stort. F! hade detta som punkt i sitt valmanifest redan inför årets val, och jag hoppas verkligen fler partier tar upp detta.
Det får dig att må illa för att det avslöjar dig och påminner dig om att tiden håller på att rinna ut för er.
Sååå..... Trådstarten faller inte under genusvetande?? Du är en lustig "akademiker" som inte vet den korrekta definitionen på det ämne du själv skrivit trådstarten i och debatterar..
Är inte din harang om patriarkatet ett genusperspektiv på hur samhället präglas av könsroller kanske?? Eller tar du avstånd från din egen tråd???
Och genom att säga att du inte är genusvetare så säger du oxå att du inte vet vad du pratar om, kul erkännande från en "akademiker"....
Och debatterar...Ja det är jag lite tveksam till om det du gör kan kallas, du undviker sakliga argument och grasserar i synnerligen lösa spekulationer om folks mentala kapacitet och utbildning, folk som du inte har träffat eller vet någonting om....
Och ditt vokabulär är inte det av en bildad person, jag har en drös dylika i min bekantskapskrets och ingen skulle hänfalla eller nedlåta sig till det språk du använder i diskussionen...
Min slutsats efter att ha tittat på dina tidigare inlägg i ämnet är att du du startar trådar i ämnen där du vet att du kommer att få rejält mothugg för att få personlig tillfredsställelse av att förolämpa folk som svarar på dina inlägg, det är inte hur en akademiker med torrt på fötterna uppför sig, en akademiker bemöter med sakliga argument och inte personangrepp, iom du hänfaller till personangrepp har du bevisat att din argumentation inte är bärkraftig av egen tyngd..
Jag har bevistat två av mina vänners disputationer som åhörare och kan du tänka dig... Inte en enda gång så angrep dessa doktorander ordföranden, opponenten, betygsnämnden eller publiken med ifrågasättanden om deras mentala kapacitet eller utbildning, du hade inte kommit särskilt långt med din argumentationsteknik där...
Det finns ord för ditt uppförande och ditt bemötande av dina medmänniskor, med all din uppgivna utbildning borde det inte vara så svårt att klura ut för dig(forska heter det väl i dina kretsar) vilket ord som är den korrekta benämningen på dina göranden och låtanden här på FB..
Jag vilar härmed min väska tills nästa förolämpning dyker upp, för sakliga argument från dig, det har jag totalt gett upp hoppet på att du kommer med....
Ha en trevlig dag