2014-12-07, 01:39
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Där är vi lika! Jag lyckas alltid hitta någonting litet som hindrar en film från bottenbetyg! Endast delat ut en etta bland alla mina sedda filmer!

Jag brukar resonera som så att om jag ser klart filmen är det iallafall minst en tvåa eftersom det finns filmer som är så genomusla att jag inte lyckas ta mig igenom dom!

Citat:
Den värsta filmen jag sett: Shogun Assassin

haha, udda val!
Citera
2014-12-07, 01:41
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Jag brukar resonera som så att om jag ser klart filmen är det iallafall minst en tvåa eftersom det finns filmer som är så genomusla att jag inte lyckas ta mig igenom dom!

Inte betygsätter du väl filmer du inte sett färdigt?
Citera
2014-12-07, 01:42
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Tre ord: The Fourth Kind.
Citera
2014-12-07, 01:51
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Tre ord: The Fourth Kind.

Om vi ska snacka dålig film får vi ju inte glömma den värsta av dem alla: Chopper Chicks in Zombietown. Blir så sur när sån skit görs.
Citera
2014-12-07, 02:02
Medlem
Soulsurfers avatar
För att inte tala om Epic Movie och The Human Centipede som är två filmer som båda har fått ettor av mig...
Citera
2014-12-07, 02:21
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Där ser man. Ingen favorit men tycker inte den är så kvalité-lös.

Tar en liten titt bland mina ettor och kan inte riktigt komma på vad som är allra sämst. Ett par sexploitation och pinku eiga-filmer som helt saknar charm kanske är de allra dassigaste men man kan inte heller säga att de hade speciellt höga ambitioner. Det finns väl ett par pro-kreationism-dokumentärer samt lite Zack Snyder och liknande som egentligen slåss om platsen för sämsta filmen jag sett.
Citera
2014-12-07, 03:11
Medlem
White Tiger

Värdelös. Den hade kunnat varit bra, men icke! Totalt ointressant, det enda "spännande" var att det blandades frisk med etniciteter. 1-2/5.
Citera
2014-12-07, 03:33
Medlem
orrecrists avatar
Senast jag såg en film var fruitvale station, baserad på en verklig händelse. (Säger alla det nu för tiden?) Ärligt så tyckte jag inte den var så bra å det trots att jag var helbäng.
Citera
2014-12-07, 10:25
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv

Jag har delat ut ett par ettor till filmer jag inte sett klart men alla andra betygsatta filmer har jag sett till sista sekunden.

Som regel tycker jag att man ska se klart det man betygsätter men om en film får en att välja slå sönder sin monitor i 60 minuter innan man stänger av i ren frustration och börjar knåpa ihop ett hotbrev till regissören då måste det vara 1 / 10, viss filmer är bara bortom räddning.
Citera
2014-12-07, 12:00
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Du kommer märka sen då du sett mer film att det finns sämre filmer, ettorna växer hela tiden för min egen del, men å andra sidan så är det kanske som du skrev, att det alltid finns något som hindrar dig från att ge bottenbetyg.

Eller så är det jag som är kräsen och givmild med ettorna...
Citera
2014-12-07, 12:21
Medlem
Rakiis avatar
Skating to New York (2013)

En uppväxtberättelse om fem ungdomar som spelar ishockey tillsammans i en förort till Ontario. De har tröttnat på samhället och får en idé om att de ska korsa Ontariosjön hela vägen till New York på skridskor.

Hade egentligen ingen aning om vad jag skulle få se och ge mig i kast med då jag laddade hem denna och bestämde mig för att se den igår kväll, förutom att ishockey skulle vara en central roll i filmen och var egentligen den enda anledningen till att jag laddade hem den från första början, och att den är Kanadensisk. Själva hockeydelen är inte direkt central i filmen som kompisgängets mödor och problem i en förort till Ontario, detta är mera av en Stand by Me än någon ny, modern Mighty Ducks-film.

De fem vännerna bestämmer sig en morgon för att dra över till New York, lite bara så där i förbifarten efter att ha bollat runt idén med varandra, och sen bär de iväg, på deras livs äventyr och lämnar trasiga familjeförbindelser och förluster i sina hockeymatcher bakom sig. Till en början går allt smutt och fint, men det dröjer inte snabbt innan filmen vänder och puttrar under ytan med lite hinder och problem på vägen, och det är egentligen först där som filmen börjar att intressera mig på allvar. Innan det var det lite väl mycket ungdomsfilm med inslag av äventyr och drama, men relationerna mellan de fem killarna sätts rätt snabbt och omgående på prov vilket jag gillar, filmen blir allvarlig och fortsätter i det spåret, och redan där är jag fast.

Jag är glad att jag väljer att inte läsa alltid så ingående om handling och så innan jag ser på filmer, behöver bara en pytteliten handlingsbeskrivning oftast för att jag ska bli intresserad, och det är oftast med dom filmerna som man vet minst om som man blir hooked på och gillar mest. Skating to New York är inget undantag, men sedan är jag å andra sidan hockeyintresserad och gillar coming of age-historier, gärna ifrån andra länder än USA. Blev verkligen fast i filmen, kanske är lite väl generös med mitt betyg men det skiter jag i, jag uppskattade denna väldigt mycket, den är hjärtvärmande och lite gripande, spännande i andra delar och sen gillade jag hockeyscenerna en hel del.

Filmen är långt ifrån felfri, men jag har blivit ganska bortskämd med bra coming of age-filmer efter The Way Way Back, och denna är nästan lika bra, dock mer allvarlig och inte lika full av querky humor, men en bra film är det absolut!

4/5
Citera
2014-12-07, 13:10
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Skating to New York (2013)

4/5
Låter verkligen som en film som kommer att passa mig. Tack för tipset! Blir att se denna idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in