Citat:
Ursprungligen postat av
exquisitely
När något blir en slags nervös och ibland menlös standard - då blir det tacky enligt mig.
Tex att äga en bil avsedd för svår terräng när du bor i ett villaområde. Eller har en köksö med en rund diskho som aldrig används eftersom diskbänken redan har två hoar.Eller varför inte ett överflöd av matplatser i och runt huset? Matbord, köksö med barstolar, utemöbler vid entrén, utemöbler på baksidan, matbord i uterummet osv. Hur många sittplatser behöver en normalstjärtad familj? Eller de som har avancerade knivar sittandes på evig timeout på en magnetlist?
Det håller jag delvis med om, men jag ser inte hur en studsmatta passar in i den kategorin. Den är dels inte dyr, så det är ingenting man köper som en statussymbol, och dels används den ju av barnen, så det är ingenting "onödigt" heller. Det är en användbar leksak till barnen för en relativt billig peng.
Som jag ser det så hade det snarare varit tacky att av estetiska skäl
inte ha en studsmatta trots att barnen vill. Att man är så ängslig över hur trädgården ser ut att man inte kan kosta på sig att glädja barnen eftersom det förstör den "perfekta" trädgården/imagen.