2014-09-25, 15:26
Medlem
Mr.Majestics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Är inte cykling det nya bland medelklassen? Trivselkilos-bestyckad medelåldersman som gör långa jävla vepor på dyr italiensk lågviktare till cykel 'jag har filat bort dom sista onödiga grammen!'
Hela gatan vet innan ny cykel kommer vad det är för cykel och varifrån den är beställd. Naturligtvis inte via vanlig cykelhandlare utan 'den sätter man bäst ihop själv".
Snart är dom ett litet gäng i kvarteret som kör tidiga lördagsmornar och ons kväll tillsammans.
Dyrare och dyrare cyklar och spring på gatan mellan husen iklädda klackande jävla skor och sån där jävla cykeldräkt som dom så fort tillfälle ges drar ner dragkedjan på, '-Thomas? THOMAS? Ska du med? Tänkte Sö'tälje tur å retur? Sticker på en gång, cykelväder! så slår vi igång grillen ikväll, har lite schysst bäckenbenshängt ryggbiff som bara väntar..!'
Och senare vid grillen pratar om olika lopp genom tiderna, taktik och vilka backar i Tour de France som är jävligast

Haha! Mitt i prick!

Cykling ær det senaste inom medelklassen. Alla gobbar i min slækt har sonika børjat att cykla, och nu ær dom så jævla intresserade av cykling helt pløtsligt.

"Ska inte du køpa dig en cykel? En mountainbike då? Du som har så perfekta stigar precis dær du bor"
Citera
2014-09-25, 15:49
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
- Man kokar pastan al dente.
- Man låter fettet från stekt bacon rinna av på hushållspapper innan man äter det.
- Man använder Tip-Ex för att korrigera skrivfel på inköpslistan till ICA.
- Man bakar egna wienerbröd.
- Man har mjölk i kaffet och kallar det cappuccino.
Citera
2014-09-25, 15:53
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
- Man låter fettet från stekt bacon rinna av på hushållspapper innan man äter det.
Vad har det med tacky att göra?
Citera
2014-09-25, 15:57
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Vad har det med tacky att göra?
Allt.
Citera
2014-09-25, 16:27
Avslutad
Nån har säkert sagt det innan, men LCHF och 5:2-dieten, samt att gillar Kostdoktorn på Facebook.
Ta kort på sin gorgonzola-späckade oxfile som man äter till ett berg med sallad.

Att äta "hälsosamt" har alltid varit ett tacky medelklassfenomen. På 80-talet så var det lågfett-dieter som gällde, nu är de olika varianter av low carb. Fan till och med vegetarianer kör egna varianter av LCHF med mycket kokosfett och avocado.
Citera
2014-09-25, 16:31
Medlem
Enzymes avatar
Citat:

Jag gör 4/5 av de grejerna men finns det verkligen folk som Tip-Exar sina inköpslistor. Jag gör mina listor i Excel.

I den där nya serien Tidsjakten eller vad den heter kan man se en del tacky medelklass grejer. Jag spyr av dessa självupptagna människor med projekt, egentid, livspussel
Citera
2014-09-25, 16:40
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Jag gör 4/5 av de grejerna men finns det verkligen folk som Tip-Exar sina inköpslistor. Jag gör mina listor i Excel.

I den där nya serien Tidsjakten eller vad den heter kan man se en del tacky medelklass grejer. Jag spyr av dessa självupptagna människor med projekt, egentid, livspussel
"Livspussel" är tacky medelklass definierad. Man tar till detta begrepp när tiden inte räcker till för att träffa barnen mellan övertiden på jobbet, after work-vinet med kollegerna, yogan och matlagningskursen. Talet om "livspussel" blir då ett sätt att förtränga det dåliga samvetet. Allt onödigt skit man sysslar med i stället för att uppfostra sina avkommor är dock självvalt, så jag begriper inte varför man ens talar om livspussel. En torparfamilj på 1800-talet hade ett verkligt livspussel att tampas med.
Citera
2014-09-25, 17:04
Medlem
swimp78s avatar
Personlig tränare , då säger man "min PT" som om det vore världens naturligaste sak
Att ha "sin" bagare. Eller slaktare. "Min slaktare brukar säga.."
Lång halsduk eller scarf på män
Färgglada byxor på män över 60
Att säga "vårt land" om sin sommarstuga
Alla former av "vinresor"
Citera
2014-09-25, 17:06
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Allt.
Ser inte vad som är tacky eller medelklass med att laga mat rätt. Är det tacky att tanka bilen med rätt bränsle?
Citera
2014-09-25, 17:17
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Ser inte vad som är tacky eller medelklass med att laga mat rätt.
Hälla mjölk i kaffet och utnyttja ett begrepp på italienska för att klassificera drycken? Är inte det tacky? Har vi inte druckit kaffe med mjölk i Sverige i hundratals år utan att behöva tala italienska?

Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Är det tacky att tanka bilen med rätt bränsle?
Ja. Det är i högsta grad o-tacky att exempelvis fylla sin bensindrivna Volvo 240 med diesel för att det är billigare, och sedan skita i konsekvenserna. Förstår du?

Lämna tråden!
Citera
2014-09-25, 19:54
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Om man överkokar pastan (icke-al dente) så smakar den skit.
Citera
2014-09-25, 20:02
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Om man överkokar pastan (icke-al dente) så smakar den skit.
Det får stå för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in