Citat:
Ursprungligen postat av
Isnatt
Är inte cykling det nya bland medelklassen? Trivselkilos-bestyckad medelåldersman som gör långa jävla vepor på dyr italiensk lågviktare till cykel
'jag har filat bort dom sista onödiga grammen!'
Hela gatan vet innan ny cykel kommer vad det är för cykel och varifrån den är beställd. Naturligtvis inte via vanlig cykelhandlare utan
'den sätter man bäst ihop själv".
Snart är dom ett litet gäng i kvarteret som kör tidiga lördagsmornar och ons kväll tillsammans.
Dyrare och dyrare cyklar och spring på gatan mellan husen iklädda klackande jävla skor och sån där jävla cykeldräkt som dom så fort tillfälle ges drar ner dragkedjan på, '-
Thomas? THOMAS? Ska du med? Tänkte Sö'tälje tur å retur? Sticker på en gång, cykelväder!
så slår vi igång grillen ikväll, har lite schysst bäckenbenshängt ryggbiff som bara väntar..!'

Och senare vid grillen pratar om olika lopp genom tiderna, taktik och vilka backar i Tour de France som är jävligast

Haha! Mitt i prick!
Cykling ær det senaste inom medelklassen. Alla gobbar i min slækt har sonika børjat att cykla, och nu ær dom
så jævla intresserade av cykling helt pløtsligt.
"Ska inte du køpa dig en cykel? En mountainbike då? Du som har så perfekta stigar precis dær du bor"