Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-12-05, 21:32
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Den misshandeln förefaller vara en trådsanning, men inte mer. Har inte hittat något i vittnesförhören som styrker det – och jo, relationer har det flitigt förhörts om.

Har du något som styrker den tesen?
Det finns ingen dokumentation eftersom det aldrig gick till åtal.
Däremot finns det vittnesuppgifter om händelserna, både "bråket" och anmälan.
Jag kan inte garantera att dessa är riktiga, men jag ser ingen anledning att ifrågasätta dem.
Citera
2014-12-05, 21:39
Medlem
Citat:
Den misshandeln förefaller vara en trådsanning, men inte mer. Har inte hittat något i vittnesförhören som styrker det – och jo, relationer har det flitigt förhörts om.

Har du något som styrker den tesen?

Gör det visst, när LL försökte slita ut JH ur bilen. JA själv pratar om detta också.
Citera
2014-12-05, 21:40
Medlem
brunett73s avatar
Det är svårt att inte dras med i hennes historia om olycklig kärlek osv. Jag måste bara säga att hon är en bra på att manipulera och delvis erkänner hon att hon är manipulativ i förundersökningen. Hon erkänner att hon försöker att vinna killar genom att manipulera, vilket jag starkt ogillar. Hon menar att det är klart man gör vad man kan tex fjäskar och håller på, själv blev hon manipulerad av mr J men över det analyserar hon inte. Känner mig nöjd när man läser vad de anhöriga till L känner inför mr J. Samtliga tyckte han var "bad blood". Han är en stor nolla och han kan gott skämmas över det elände han ställde till med. Det var spännande att läsa fup och jag tackar den som gjort den tillgänglig för oss andra- Tack! !!
Citera
2014-12-05, 21:55
Medlem
allegragellers avatar
Att mörda en annan människa, det händer varje dag. Men att ha "the guts" att stycka kroppen efteråt, det är där Jonna skriver in sig i historien. Hur f-n är det möjligt?

Att det dessutom inte sker i hastigt mod s.a.s., hon åker ju och hämtar en såg och kommer tillbaka till lägenheten och den döda kroppen..

Detta ger mig kalla kårar eftersom det är så oerhört ovanligt,, om den här hästtjejjen kan göra något sånthär då kan i princip vad som helst hända...

Vill ingenting med det här inlägget,,, mer än att konstatera att styckningen var helt och hållet onödig då hon anmälde sig själv samma kväll. Nu tvingas hon leva resten av sitt liv med denna extrema erfarenhet,,, (finns knappast några stödgrupper i ämnet).
Citera
2014-12-05, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Att mörda en annan människa, det händer varje dag. Men att ha "the guts" att stycka kroppen efteråt, det är där Jonna skriver in sig i historien. Hur f-n är det möjligt?

Underskatta inte människans självbevarelsedrift, och vad vi är kapabla till om situation kräver det.
Citera
2014-12-05, 22:01
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Gör det visst, när LL försökte slita ut JH ur bilen. JA själv pratar om detta också.

Den incidenten är väl känd, ja. Det va ingen misshandel. Har dessutom noll att göra med den ”tänkta” misshandeln som skulle inträffat på en krog. Så sorry, på västfront intet nytt.
Citera
2014-12-05, 22:04
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

Att det dessutom inte sker i hastigt mod s.a.s., hon åker ju och hämtar en såg och kommer tillbaka till lägenheten och den döda kroppen..

Detta ger mig kalla kårar eftersom det är så oerhört ovanligt,, om den här hästtjejjen kan göra något sånthär då kan i princip vad som helst hända...

Vill ingenting med det här inlägget,,, mer än att konstatera att styckningen var helt och hållet onödig då hon anmälde sig själv samma kväll. Nu tvingas hon leva resten av sitt liv med denna extrema erfarenhet,,, (finns knappast några stödgrupper i ämnet).
Plan A sprack när hon blev tvungen att knivhugga offret för att hon fortfarande skrek.
Plan B blev att gömma kroppen.

När hon sedan gick igenom dagens händelser, möte med granne, sedd av andra grannar, stoppad av polis i offrets bil etc. insåg hon att hon var rökt.

Därför, och enbart därför, ringde hon och anmälde sig.
Citera
2014-12-05, 22:06
Medlem
Citat:
Den incidenten är väl känd, ja. Det va ingen misshandel. Har dessutom noll att göra med den ”tänkta” misshandeln som skulle inträffat på en krog. Så sorry, på västfront intet nytt.

Det som beskrivs vore i regel lika mycket ''misshandel'' som dom mytomspunna handflatorna ute på krogen. Det som framkommer är att LL skall ha ryckt upp bildörren på JA's bild och försökt slita ut JH medelst viftande på kvinnligt bråk manér under tiden.
Citera
2014-12-05, 22:13
Medlem
brunett73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Plan A sprack när hon blev tvungen att knivhugga offret för att hon fortfarande skrek.
Plan B blev att gömma kroppen.

När hon sedan gick igenom dagens händelser, möte med granne, sedd av andra grannar, stoppad av polis i offrets bil etc. insåg hon att hon var rökt.

Därför, och enbart därför, ringde hon och anmälde sig.

Att hon blev stoppad av polisen i en fartkontroll var väl inget hinder i sig? Jag tror hon till slut ringde polisen för hon var tvungen. Hon var tvungen att komma ner på jorden så att säga. Att bära på sådana hemligheter är krävande och i Joannas fall handlar det kanske om brott och straff?
Citera
2014-12-05, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Farbror behöver som sagt uppdatera sig. Eftersom han inte verkar ha en aning vad som finns tillgängligt idag, och hur mycket dom har i förmåga att döva. Finns ett antal preparat som mer eller mindre helt kan plocka bort din förmåga att uttrycka känslor eller för den delen själv känna något.

Jag hoppas denna bestämda tro på ''godhet'' och ''ondska'' (som om något av dessa vore permanenta tillstånd) dör ut tillsammans med din generation. För det är ett så enormt förlegat sätt att se på saker, och vittnar mer om bildningsnivå mer än något annat. Människan som varelse är betydligt mer komplicerad är jag rädd än att man kan komma undan med att använda sig av så enormt simpla förklaringsmodeller som du försöker linda in din ''prosa'' i. Mer än något annat låter du som Uggla i Fablernas Värld.

Se ovan för exempel hur Farbror har svårt att se att människor har förmåga att vara på fler sätt en ett när dom interagerar med medmänniskor på olika plan.
''

Jag måste säga en sak, inte för att jag tror du bryr dig, men jag håller med om det mesta du skriver. Jag är också trött på folk som ska sitta hemma och placera in mördare in i olika fack. Som om det gör det lättare för dem att förstå varför detta hände. Men det jag inte förstår, och som jag inte trodde du skulle bry dig om, är varför du måste ha "tonen" du har?

Jag köper det mesta av det du tycker och skriver och jag kan förstår att folk ser dig som en skyddare av Jonna, men jag tror det mer beror på din attityd än det du egentligen skriver. Jag har inte en aning om du känner Jonna och faktum är att jag bryr mig inte. Jag inbillar mig att du inte gör det utan bara tycker det är tröttsamt att folk måste lägga in en störning i detta fall på Jonna.

Själv ser jag en tjej som har tagit en oerhört jobbig situation ett steg för långt och när väl det hände så tvingades hon göra saker som lägger in henne i facket som ett monster. Många av oss har varit i en situation där allt känns hopplöst och där ens ego har tagit stryk. Hon har i detta fall förstått att han inte valt henne. Hon har förstått att han sovit hos hennes konkurrent. Hon har i sin sömnlöshet och depression tagit ett beslut nästan ingen annan tar, tack o lov, och åkt dit för att mörda henne. Där tror vi kanske annorlunda men för mig är det uppenbart att hennes motiv har varit att mörda henne. Hon har kanske inte trott att hon skulle göra det innerst inne men det har varit planen när hon åkte dit.

Sen när allt hände så försvann alla de planer hon hade i huvudet och allt blev bara fel. Hon visade sig för grannen. Hon berättade att det var hon som bråkat med offret. Något som ju givetvis hade misstänkt henne även om man aldrig hittat kroppen. Hon gjorde allt fel därefter. Sömnlös, deprimerad och en monstruös tanke flög in i hennes huvud den natten. Tyvärr gjorde det att hon åkte dit och sen vet vi vad som hände. Även om hon säkert innerst inne inte trodde hon skulle gå så långt.
Citera
2014-12-05, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
''

Jag måste säga en sak, inte för att jag tror du bryr dig, men jag håller med om det mesta du skriver. Jag är också trött på folk som ska sitta hemma och placera in mördare in i olika fack. Som om det gör det lättare för dem att förstå varför detta hände. Men det jag inte förstår, och som jag inte trodde du skulle bry dig om, är varför du måste ha "tonen" du har?

Jag köper det mesta av det du tycker och skriver och jag kan förstår att folk ser dig som en skyddare av Jonna, men jag tror det mer beror på din attityd än det du egentligen skriver. Jag har inte en aning om du känner Jonna och faktum är att jag bryr mig inte. Jag inbillar mig att du inte gör det utan bara tycker det är tröttsamt att folk måste lägga in en störning i detta fall på Jonna.

Själv ser jag en tjej som har tagit en oerhört jobbig situation ett steg för långt och när väl det hände så tvingades hon göra saker som lägger in henne i facket som ett monster. Många av oss har varit i en situation där allt känns hopplöst och där ens ego har tagit stryk. Hon har i detta fall förstått att han inte valt henne. Hon har förstått att han sovit hos hennes konkurrent. Hon har i sin sömnlöshet och depression tagit ett beslut nästan ingen annan tar, tack o lov, och åkt dit för att mörda henne. Där tror vi kanske annorlunda men för mig är det uppenbart att hennes motiv har varit att mörda henne. Hon har kanske inte trott att hon skulle göra det innerst inne men det har varit planen när hon åkte dit.

Sen när allt hände så försvann alla de planer hon hade i huvudet och allt blev bara fel. Hon visade sig för grannen. Hon berättade att det var hon som bråkat med offret. Något som ju givetvis hade misstänkt henne även om man aldrig hittat kroppen. Hon gjorde allt fel därefter. Sömnlös, deprimerad och en monstruös tanke flög in i hennes huvud den natten. Tyvärr gjorde det att hon åkte dit och sen vet vi vad som hände. Även om hon säkert innerst inne inte trodde hon skulle gå så långt.

50 mil (ca) fel och åldersmässigt alldeles för långt ifrån, så nej jag har ingen som helst koppling till någon involverad i detta fall (eller något annat kriminalfall jag kommenterat om på flashback)

Vad gäller hennes tankebanor när hon for dit så tror jag inte hon tänkte speciellt mycket alls, snarare bara gjorde. Hon hade inte en aning vart LL ens var innan, om hon var hemma eller fortfarande hos JA, eller hur hon skulle ta sig in i eventuell byggnad där LL bodde.
Citera
2014-12-05, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
''

Måste också lägga till att jag tyckte att hon åtminstone visade empati med att hon verkligen inte ville att Jonas skulle få skulden för vad som hänt. Även om det säkert gjort henne väldigt misstänkt med kropp eller utan. Det var viktigt för henne att inte Jonas skulle få skulden för oväsendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in