2014-12-05, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
Vad tycker ni om airwalk?
Först var jag sugen nu känns det inte så bra.
Samma efekter och en kass final
Sen så har jag köpt bara 1 gång från linders (ppx1100)
Och det var inget o hänga i granen.
Ppx1100 är ju dock festival...
Citera
2014-12-05, 15:10
Medlem
VemSaDets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qa12123
Ppx1100 är ju dock festival...
Ohhh juste, blandar alltid festival och linders
Citera
2014-12-05, 15:11
Medlem
Nu har hammargrens kommit ut med priserna på sina nya produkter iaf, jag får nog säga att det är väll lite mer normala priser än på deras andra produkter Såg också att dem hade sänkt priserna på flera av deras andra produkter också, så dem kanske har insett att det inte går att ha hur höga priser som hellst.. Dock såg jag att dem hade tagit bort hiphop, jubileumsbomb och trippel jackpot från hemsidan..
Citera
2014-12-05, 15:52
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KAPOW-powaaa
Nu har hammargrens kommit ut med priserna på sina nya produkter iaf, jag får nog säga att det är väll lite mer normala priser än på deras andra produkter Såg också att dem hade sänkt priserna på flera av deras andra produkter också, så dem kanske har insett att det inte går att ha hur höga priser som hellst.. Dock såg jag att dem hade tagit bort hiphop, jubileumsbomb och trippel jackpot från hemsidan..

Ja, fast det beror helt på vad det är för kaliber i pjäserna Bra att dom sänkt lite. Sugen på den där Vampire Striken.

Haha, ironiskt.. Det är bara för folk inte köpte dom förra året iom att ÖoB bytade leverantör. Rätt trist, trippel jackpot är en klassiker.

Citat:
Ursprungligen postat av zyzlite
Såg nyss att den nya tårtan Scorpion kostar 79

Ja, undrar vad det är för något, det är ju en ganska liten tårta
Citera
2014-12-05, 18:08
Medlem
Ser inte ut som om det är lönt för mig att åka till bonden i år. Jag storshoppar alltid "crackling balls" för att få tag i billiga dragon-eggs. Billigare än att göra dem själv. Men i år har han tydligen inga? Bara Knallkulor, och de är inte samma sak. Inte ens nästan.
B!
Citera
2014-12-05, 18:29
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Bara Knallkulor, och de är inte samma sak. Inte ens nästan.
B!

Det är väl visst "samma sak"? Oh well, kvalitén på dom varierar. Men det är väl fortfarande dragon-egs? Jag har iofs inte testat just dessa, men det är väl bara Svea som kört på "pressvarianten" ett år för deras 150-pack eller vad det var. Dessa bör vara dom klassiska, eller har jag missat något?

EDIT: Någon som vet hur raketerna i Hanssons Bronze är?
Citera
2014-12-05, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Det är väl visst "samma sak"? Oh well, kvalitén på dom varierar. Men det är väl fortfarande dragon-egs?
Nä. Dragon-eggs är små kulor. En flock i ett litet rött papper. Var kula ger ett "crack". Knallkulorna är en massiv klump som fragmenteras när den brinner, ger en annan effekt, och framförallt, är helt meningslös för mina behov.
B!
Citera
2014-12-05, 18:52
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Nä. Dragon-eggs är små kulor. En flock i ett litet rött papper. Var kula ger ett "crack". Knallkulorna är en massiv klump som fragmenteras när den brinner, ger en annan effekt, och framförallt, är helt meningslös för mina behov.
B!

Okej, så du har alltså testat dessa och kan konstatera att det är en klump likt dom Svea hade ett år? Isåfall är dom helt ointressanta för mig i år också. Så det inte bara är namnet du är skeptisk till. För Sveas hette ju "Crackling Balls" för deras 150-pack, trots att det var klump. Dom med klump knattrar ju inte alls på lika bra.

kan inte Tiger Whip vara ett alternativ då? Tror dessa har kulor, hur många i varje kommer jag faktiskt inte i håg, men här är en film iallafall: https://www.youtube.com/watch?v=phWN0gjOJ-Q

Isåfall är ju 20 band för 8:- något sånär okej iallafall? Har för mig dom sitter på en klistrad pappersremsa lite lätt så det är väl lite mer pill att ta ut, men med mjuka rörelser går det lätt att "massera" av dom. Vet inte hur många du öppnar på en gång dock.

Annars har fireballs dragon-eggs, men dom kanske är lite för dyra för din smak om du nu ska rulla. Står att dom ska ha färg, men jag minns inte dom som att dom hade det...
Citera
2014-12-05, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Okej, så du har alltså testat dessa och kan konstatera att det är en klump likt dom Svea hade ett år?
De bonden säljer under varunamnet "Knallkula" är det jag har sneglat på. Jag förutsätter att det är samma produkt som vanligt, och den är verifierat en massiv klump. Ingen blir gladare än jag om det har blivit ändrat, men jag tillåter mig att tvivla.
B!

Edit
Det värsta är att jag har bara en låda crackling balls kvar, så jag måste helt enkelt fylla på.
/Edit
Senast redigerad av -=Mr_B=- 2014-12-05 kl. 19:06.
Citera
2014-12-05, 19:11
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
De bonden säljer under varunamnet "Knallkula" är det jag har sneglat på. Jag förutsätter att det är samma produkt som vanligt, och den är verifierat en massiv klump. Ingen blir gladare än jag om det har blivit ändrat, men jag tillåter mig att tvivla.
B!

Edit
Det värsta är att jag har bara en låda crackling balls kvar, så jag måste helt enkelt fylla på.
/Edit

Attans, mitt förråd av cracling balls börjar också tryta Dom hade någon bra deal på 500 st förra året (Linders), kanske finns det några kvar, ibland läggs inte allt upp på hemsidan.

Men Tiger Whip eller Fire Balls är alltså inget alternativ?

Big Crackling Balls (Krevad) är för övrigt sån där klump också.
Citera
2014-12-05, 19:16
Medlem
mrbooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fckiamdead
Det är ju nästan samma sak som att gå till NK och handla Dressman kläder.. Ca 100kr kilot kostar det om du köper kemikalierna kilo vis ifrån PG, gör man 1 kilo av något är det nog mer normalt att man köper i bulk och då går priserna ner.

Kineserna ligger på runt 20%, sedan är dom flesta strobes ganska dryga.

ca 1kilo fyller du en 6 tums med, plus lite annat material så det blir helt ok priser..
Jag gjorde uträkningarna mest att ha till en extra hjälp för att se om en tårta är prisvärd.
Är inte redo för att bygga själv, men det känns jäkligt lockande att göra nån gång i framtiden .

Det intressanta för min del är skillnaden i pris av dem olika kemikalierna sinsemellan. Mindre vilket företag som säljer alla kemikalierna billigast.

Tänker så här ..

En Red strobe innehåller mest Strontium Nitrat
En Willow mest Kalium Nitrat

Och Strontium Nitrat kostar det dubbla mot vad Kalium Nitrat kostar på PG siten.

Tårta med bara Red Strobes, 1 kilo Pyromassa och kostar 1000kr
Tårta med bara Willows, 1 kilo Pyromassa och kostar 1000kr

Är det fel av mig att tänka att den med Red Strobes är dubbelt så prisvärd ?
Citera
2014-12-05, 19:29
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Är det fel av mig att tänka att den med Red Strobes är dubbelt så prisvärd ?

Man vet ju vanligtvis bara krutvikten på tårtan, inte massan på stjärnorna. Om ration är 1:2 tex för willow:strobe andelen, så är det ju inte säkert att den med strobes är dubbelt så prisvärd. Vilket är lite svårare att luska ut, men man kan ju få ett hum genom filmer osv. Men jag gillar att du sitter och undersöker sånt, fast det kan vara lite svårt att vara exakt i vissa fall men fortsätt gärna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in