2014-12-04, 23:07
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpleForest
Grannen som vittnar är 73 år (f. 41).

Tack för den.. Dom flesta idag vid den åldern har nog ganska god koll på läget. Men det var förstås en stressad situation.
Citera
2014-12-04, 23:13
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Tack för den.. Dom flesta idag vid den åldern har nog ganska god koll på läget. Men det var förstås en stressad situation.

Min mormor som är i den åldern, lite äldre faktiskt.

Hon hade ringt polisen direkt vid ett sådant tillfälle, men i andra tillfällen så är hon närmast oberörd av det som sker kring henne.

Gamla människor reagerar olika är väl vad svaret här är...
Citera
2014-12-04, 23:14
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Förundersökningsprotokoll__23-18_.pdf Sid 374

Medge att du har fel. Kroppsdelarna har inte slagits in i papper på fyndplatsen för att sedan packas om i liksäck till obduktionen.
Jo, jag misstog mig, medger det utan vidare. Har inga problem med det.
Du har väl misstagit dig en och annan gång också i samband med att ett kriminalfall
avhandlas eller hur?
Exempelvis trodde du vid ett tillfälle att anhöriga vittnar under ed vid rättegångsförhandlingar.
Vilket ju inte är fallet.
Citera
2014-12-04, 23:14
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Humor

Lik fraktas i 9 fall av 10 i ambulans

EDIT: detta betyder inte att detta har skett med LL. snarare motsatsen.

Men vad har det för betydelse?

Vi har en fup.

Vi har en rättegång.

Och snart har vi ett fällande beslut.
Senast redigerad av shponglad 2014-12-04 kl. 23:17.
Citera
2014-12-04, 23:15
Medlem
loverlians avatar
Tror denna kvinna lider av patologisk svartsjuka och mytomani. Ingen av dessa är i sig själv en psykiatrisk sjukdom utan symtom på personlighetsstörning. Altså ej diagnosen personlighetsstörd. Vill bara säga att båda dessa symtom grundar sig i djup otrygghet och brist på uppmärksamhet vilket jag tror hon känt större delen av sitt liv. Båda dessa symtom är svårbehandlade.Den aktuella handlingen går totalt utanför mitt förstånd hur man kan döda och sedan skära itu en död människa. Men kan ändå hur ofattbart det än låter för vissa förstå hennes frustration,raseri,förtvivlan och desperation över denne JA. Ingen sympati för mördare rent generellt för vore det min dotter som legat styckad på kyrkogården el någon krönt ett hårstrå på hennes huvud hade jag ej känt el tyckt så här som jag gör nu.
Sjukligt,ja visst! Men varför tycker jag synd om henne, känner empati och försöker förstå mig på denna individ!?
Citera
2014-12-04, 23:19
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Lik fraktas i 9 fall av 10 i ambulans

...

Nej det stämmer inte.
Citera
2014-12-04, 23:19
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loverlian
Tror denna kvinna lider av patologisk svartsjuka och mytomani. Ingen av dessa är i sig själv en psykiatrisk sjukdom utan symtom på personlighetsstörning. Altså ej diagnosen personlighetsstörd. Vill bara säga att båda dessa symtom grundar sig i djup otrygghet och brist på uppmärksamhet vilket jag tror hon känt större delen av sitt liv. Båda dessa symtom är svårbehandlade.Den aktuella handlingen går totalt utanför mitt förstånd hur man kan döda och sedan skära itu en död människa. Men kan ändå hur ofattbart det än låter för vissa förstå hennes frustration,raseri,förtvivlan och desperation över denne JA. Ingen sympati för mördare rent generellt för vore det min dotter som legat styckad på kyrkogården el någon krönt ett hårstrå på hennes huvud hade jag ej känt el tyckt så här som jag gör nu.
Sjukligt,ja visst! Men varför tycker jag synd om henne, känner empati och försöker förstå mig på denna individ!?

Har du läst förhörs Fupen? hon skrattar vid två tillfällen i förhör. empati? nej
Citera
2014-12-04, 23:21
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Nej det stämmer inte.

Om det inte gäller brott glömde jag att tillägga.
Citera
2014-12-04, 23:29
Medlem
Citat:
Nej det stämmer inte.
Precis. Ambulanser tar inte med sig avlidna. Det är begravningsfirmorna som fixar sådant efter att en läkare konstaterat dödsfallet. Är kroppen styckad krävs ingen läkare av förklarliga skäl.
Citera
2014-12-04, 23:47
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elzbetia
Precis. Ambulanser tar inte med sig avlidna. Det är begravningsfirmorna som fixar sådant efter att en läkare konstaterat dödsfallet. Är kroppen styckad krävs ingen läkare av förklarliga skäl.

Japp, så är det. Det finns undantag men generellt ser det ut så. Detta av etiska, hygieniska och inte minst av beredskapsskäl.
Citera
2014-12-04, 23:49
Medlem
Citat:
Japp, så är det. Det finns undantag men generellt ser det ut så. Detta av etiska, hygieniska och inte minst av beredskapsskäl.

Eller vid brott.
Även vissa fall av olyckor.

När det är så grovt som i detta fall sköts det av polisen eller polisens anlitade.
Citera
2014-12-05, 00:09
Medlem
shponglads avatar
Som jag sa:

9/10 dödsfall tar ambulansen hand om

1/10 är det något annat som har hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto