Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-31, 13:34
Medlem
Kexet65s avatar
Jag kan inte släppa mina funderingar på huruvida JH:s släktingar (föräldrar/syskon) tagit situationen att helt plötsligt ha en nära anhörig som styckmördat en annan människa....

Undrar om dom överhuvudtaget har (eller vill ha) någon kontakt med henne vare sig nu eller i framtiden?

Att hon förstört sitt eget liv är ju en sak. Det är ju faktiskt självförvållat. Men det fakto att hon även förstört livet för nära och kära för all framtid..... . Går ju inte ens försöka föreställa sig den situationen dom befinner sig i sedan detta hände!
Citera
2014-11-01, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Rättegångar är sällan stängda, mer än korta stunder. Stängda dörrar förekommer nästan bara vid brott mot barn, sexbrott och brott mot rikets säkerhet. Vem som helst får komma, men det kan bli fullsatt. Jag har varit med om att en annan rättssal har öppnats för allmänheten när det har varit fullsatt, och bild och ljud har överförts.

Quarrel har rätt. När jag satt som nämndeman så skickades åhörarna ut vid känsligt läge för att sedan kunna återkomma om de ville det.
Citera
2014-11-01, 00:38
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Jag kan inte släppa mina funderingar på huruvida JH:s släktingar (föräldrar/syskon) tagit situationen att helt plötsligt ha en nära anhörig som styckmördat en annan människa....

Undrar om dom överhuvudtaget har (eller vill ha) någon kontakt med henne vare sig nu eller i framtiden?

Att hon förstört sitt eget liv är ju en sak. Det är ju faktiskt självförvållat. Men det fakto att hon även förstört livet för nära och kära för all framtid..... . Går ju inte ens försöka föreställa sig den situationen dom befinner sig i sedan detta hände!

Det är svårt att föreställa sig. Jag tror dock att även om de avskyr vad dottern/systern gjort älskar de henne fortfarande. Kontakten skulle dock aldrig bli som förut.
Citera
2014-11-02, 13:50
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:

Ja det måste ju bli svårt med ett normalt och otvunget umgänge när man styckat en medmänniska och åkt omkring med likdelarna lite här och där som om inget hänt. Det lägger säkert sordin på vilken diskussion som helst, man har kort sagt gjort bort sig. Jag menar att själv så går jag fortfarande omkring och har lite ångest över det kräftspad jag råkade spilla ut över kompisens farmors matbord i Godegård sensommaren 1974.
Citera
2014-11-03, 18:58
Medlem
Kexet65s avatar
Då var det två dagar kvar.....
Någon som vet om man kan få FUP mailad och i så fall redan på onsdag?
Citera
2014-11-04, 10:17
Medlem
SandraTheKs avatar
Citat:
Då var det två dagar kvar.....
Någon som vet om man kan få FUP mailad och i så fall redan på onsdag?

Citera
2014-11-04, 13:57
Medlem
mathematicss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandraTheK

Får jag stå på tur?
Citera
2014-11-04, 14:49
Medlem
http://na.se/nyheter/nyheter/1.2706988-styckmordet-aklagaren-begar-mer-tid

Vi får nog vänta ett tag till.

Citat:
Askersund. Åtalet mot den 24-åriga kvinnan som misstänks för styckmord mot en annan kvinna dröjer. Åklagare Lars Duberg har begärt ytterligare två veckors förlängning.
Citera
2014-11-04, 19:27
Medlem
Plastk0tt3s avatar
Länken fungerar inte?
Citera
2014-11-04, 19:52
Medlem
gaylordfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastk0tt3
Länken fungerar inte?
http://na.se/nyheter/nyheter/1.2706988-styckmordet-aklagaren-begar-mer-tid
Citera
2014-11-04, 20:27
Medlem
Plastk0tt3s avatar
Väldigt utdraget det här..
Citera
2014-11-04, 23:14
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastk0tt3
Väldigt utdraget det här..

Med tanke på vad som stod skrivet i NA idag så är min teori att åtalet kommer skjutas upp MER än två veckor... Först ska JH ta del av den omfattande förundersökningen... Sen ska åklagaren i sin tur gå igenom allt material igen😳.
Det lär nog dra ut på tiden MINST en månad har jag en känsla av...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in