Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-12-04, 18:47
Medlem
Tydligen bodde iaf JA så.

JH hade haft bra ordning innan hon träffade JA.
Då sköttes hästar , hundar och hem bra.
Men det förföll i samma takt som henne.
Citera
2014-12-04, 19:30
Medlem
madcatsayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Vad gjorde han sig skyldig till ?
Men snälla du...läs FUP:en....
Citera
2014-12-04, 19:31
Medlem
Precis kollar på kvällena Brottcentralen på aftonbladet.
Där finns ett ljudklipp från gm utan att den är maskerad. Hon börjar med darr på läppen med att tala om att hon ångrar sig o mår dåligt. Sedan får
Man höra hur hon svarar på åklagarens frågor och jag får känslan att hon är kall o defensiv i sina uttalanden. Hon har en helt annan ton i rösten när hon svarar på frågor
Citera
2014-12-04, 19:34
Medlem
madcatsayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byatomten
Bara en tanke, möjligen ot..
Jag har nu läst fup:en och kollat på bilder från de olika platserna där polisen gjort husis.
Det ser verkligen ut som om själva faan dragit fram i hus, bilar och lägenheter. I JA:s lägenhet är det uppställt, kläder utspridda, tvätt överallt, ser ut som värsta tattarnästet. I JH:s och hennes kombos hus rapporteras det om hundskit i källare, entréplan och övervåning, uppställt överallt med kläder, matrester, tvätt och allsköns bråte... Och det är bilder tagna innan polisen gått in i bostäderna, så det är inte stökigt efter husisen, utan dom lever i dessa möghögar..
Är det så här det ser ut hemma hos folk i allmänhet?? :-O?
Jag är långt ifrån pedant men så jävligt har det aldrig sett ut hemma hos mig, jag har hund inomhus, bor på gård med hästar och kossor, men aldrig att det sett ut sådär. Varken inomhus eller utomhus.
Det kan iofs vara skönt att se att många har det för hemskt hemma, då blir det ju snyggare hemma hos en själv.
Detta gäller inte bara denna fup, utan mönstret upprepar sig i många fupar.

Är det en varningssignal att männschor med stökiga hem är mer brottsbenägna än vi andra med någorlunda städade och undanplockade stugor??
Bara en reflektion.

Apropå din sista reflektion: PRECIS så jag jag också tänkt, och jag har läst många FUP:ar....
Citera
2014-12-04, 20:26
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byatomten
Bara en tanke, möjligen ot..
Är det en varningssignal att männschor med stökiga hem är mer brottsbenägna än vi andra med någorlunda städade och undanplockade stugor??
Bara en reflektion.
Vet inte, men jag inbillar mig snarare att stökigheten du observerat, i så fall mer är att tolka som ett tidigt tecken på att personen kanske mått dålig och varit nere och instabil i nära anslutning till brottet. Vet av egen erfarenhet, att när jag är på väg mot en depression, så slutar jag även städa hemma. Ser helt enkelt inte damtussarna förrän medicinen kickar in och det vänder uppåt med humöret igen. Tror dock inte att man kan dra slutsatsen att alla, eller ens särskilt många, med stökiga hem skulle vara mer benägna till våldsbrott än de med välstädade hem.
Senast redigerad av Byline 2014-12-04 kl. 20:36.
Citera
2014-12-04, 20:41
Medlem
Tanken slog mig att efter att ha läst hela tråden samt läst FUP att jag har inte sett nån bild på BO:

http://jenniferrosengren.se/2014/june/

Citera
2014-12-04, 20:56
Medlem
Tragiskt
Många lidande här.
Men det är de väl alltid.
Citera
2014-12-04, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjolitalej
Tanken slog mig att efter att ha läst hela tråden samt läst FUP att jag har inte sett nån bild på BO:

http://jenniferrosengren.se/2014/june/

Lite fel att hänga ut en anhörigs blogg. I och för sig så har hon ju själv valt att ha en offentlig blogg och skriva om det. Men här har du lite andra bilder från hennes facebook
http://sv.tinypic.com/r/14sjlon/8
http://sv.tinypic.com/r/2lvebd0/8
Citera
2014-12-04, 21:13
Medlem
LeeVans avatar
Är det ingen som har reflekterat över den av grannen uppgivna ungefärliga tidsaxel – från att hon började ringa på dörren tills det blev ”tyst”?

Om den är någorlunda riktig så har även annat som inte framkommit, skett i lägenheten. Det finns då 15-20 minuter av tid att fylla ut, då LL skrek.

Hammaren som JH använde var ingen vanlig hobbyhammare, ej heller snickarhammare. Det var en 37 cm lång Slägghammare.. Kroppen är inte funtad så att någon skriker särskilt länge om ett sånt verktyg används mot bakhuvudet – i syfte att omgående ..

JH kan ha hämnats på LL innan hon med kniv valde att avsluta. Det finns även mindre trevliga indikationer på att det skulle kunna vara just så.

Och varför finns ingen hänvisning till en rekonstruktion av
mordförloppet? Av samma skäl tror jag.
Senast redigerad av LeeVan 2014-12-04 kl. 21:24.
Citera
2014-12-04, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Är det ingen som har reflekterat över den av grannen uppgivna ungefärliga tidsaxel – från att hon började ringa på dörren tills det blev ”tyst”?

Om den är någorlunda riktig så har även annat som inte framkommit, skett i lägenheten. Det finns då 15-20 minuter av tid att fylla ut, då LL skrek.

Hammaren som JH använde var ingen vanlig hobbyhammare, ej heller snickarhammare. Det var en 37 cm lång Slägghammare.. Kroppen är inte funtad så att någon skriker särskilt länge om ett sånt verktyg används mot bakhuvudet – i syfte att omgående ..

JH kan ha hämnats på LL innan hon med kniv valde att avsluta. Det finns även mindre trevliga indikationer på att det skulle kunna vara just så.

Slägga var det inte.
Men ganska kraftig för en hammare.

Jo det finns tid som inte är redovisad.
Och frågan är ju legitim , vad hände då?
Citera
2014-12-04, 21:28
Medlem
Dessvärre tror jag att MegaLomanis sammanfattning är i stort sett riktig.
Citera
2014-12-04, 21:33
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Slägga var det inte.
Men ganska kraftig för en hammare.

Jo det finns tid som inte är redovisad.
Och frågan är ju legitim , vad hände då?

Nej slägga var det inte, men slägghammare är rätt benämning.

Av etiska skäl lägger jag inte ut teorin här på sidan. Men kommer återkomma med en sidhänvisning när jag hittat underlaget i FUP,en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in