Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-12-04, 17:23
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Du får tycka precis vad du vill.

Jag tycker han gjort helt fel , han har inga skrupler.
Båda tjejerna mådde väldigt dåligt av situationen och han sket i det.
Fortsätter man i ett år med samma sak så blir det inte mer rätt.

Han försöker sedan fly undan att vittna i rätten.
Det får han inte så då försöker han få vittna under sekretess och det får han.
Fegis är vad han är som inte tar sitt ansvar utan blir tvingad till det.

Så du får tycka och tro vad du vill.

Ja han är uppenbarligen en konflikträdd individ som gör lite som han vill men vill helst inte ta ansvar för konsekvenserna verkar det som.

Men killar och tjejer som leker runt med partners och "playar" är samhället nedlusat av och i 99.9% så lider dom inte till ett planerat mord.

Nu blev det så och han avslöjas som den fegis han är. Men att bunta ihop han med jonnas handlingar är inte rätt tycker jag.
Citera
2014-12-04, 17:25
Medlem
Karmapoliss avatar
Foton på Jonas
http://sv.tinypic.com/r/2zyymua/8
http://sv.tinypic.com/r/rsv1gm/8
http://sv.tinypic.com/r/2gy0q3m/8
http://sv.tinypic.com/r/2vb05qh/8
Citera
2014-12-04, 17:27
Medlem
Sssnabbs avatar
Jag vill tacka Kexet65 för en väldans bra rapportering och summering! Håller med dig om JA, jag har svårt att se hans skuld. Kanske är han svag och har haft svårt att ta beslut när ingen av dessa båda bestämda damer velat ge sig. Och jag har förståelse för att han mår psykiskt dåligt av allt detta och inte har kraft att vittna inför folk.
Jag har också förståelse för JN´s reaktion när han pratade med JH. Han har säkert fått höra både det ena och det andra av henne och varför skulle han tro henne denna gång? JH ger intrycket att vara otroligt manipulativ och van att , på ena eller andra sättet, få sin vilja igenom.
Citera
2014-12-04, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Nu blev det så och han avslöjas som den fegis han är. Men att bunta ihop han med jonnas handlingar är inte rätt tycker jag.

Det har jag ALDRIG skrivit så lägg inte de orden i min mun tack.
Dina egna konspirationer får du stå för själv.
Citera
2014-12-04, 17:40
Medlem
growlers avatar
Nedanstående är en utmärkt sammanfattning.
"Min gissning är, att hon innerst inne är nöjd med att LL är död och borta för alltid. Däremot ångrar hon säkert sin dåliga planering och de tabbar hon gjort. Dessa kommer att kosta henne många år bakom galler och med tiden kanske hon inser att det inte var värt det - kanske."
Citera
2014-12-04, 17:41
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Alla KAN få så kallade stjärnadvokater.
Men det är inte alltid dessa har tid eller inte alltid de efterfrågas.

Hon har en bra advokat.
Han råder nog henne att knipa truten så gott det går.
Men hon har ju babblat så mycket i första förhöret så det är nog för sent.

Angående JA så har han ju inte begått något av brotten.
Men moraliskt är han inte oskyldig , det är helt rätt att han mår dåligt.
VARFÖR tror du annars att han mår så dåligt , jo han vet vad han gjort.
Och eftersom han inte vittnat för er åhörare så vet inte du heller det.
Alla har olika moral och får tycka olika.

Jag tycker inte du har mer fel eller jag mer rätt.
Men i moralfallet så är JA en stor jävla skitstövel.
Han är ingen mördare eller har begått något brott.
Hade han det skulle han vara åtalad , så är det med det.

Jag förnekar inte att jag själv tycker han är en skitstövel! Men även om han varit en skitstövel så kan ingen lasta honom för att en galen kärlekskrank brud som J.H begått detta fruktansvärda brott!
Tänk om alla vi kvinnor här i landet skulle välja den lösning J.H gjorde!!! Då skulle vi ha tusen och åter tusentals svartsjuke-mord varenda år här i landet!
Tack och lov är dom flesta "förbisedda/negligerade" kvinnor mer förståndiga än J.H i "hur man hanterar sin svartsjuka".... Typ!
Citera
2014-12-04, 17:45
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Ja han är uppenbarligen en konflikträdd individ som gör lite som han vill men vill helst inte ta ansvar för konsekvenserna verkar det som.

Men killar och tjejer som leker runt med partners och "playar" är samhället nedlusat av och i 99.9% så lider dom inte till ett planerat mord.

Så här säger en av hans vänner:
Citat:
Han har känt BO sedan barnsben och varit kär i henne under lång tid.
Ungkarlslivet har dock lockat lite för mycket för att slå sig till ro.

Killen har aldrig gjort en fluga förnär och har blivit misshandlad av människor på fyllan som han sedan förlåtit dagen efter och är polare med än idag. Väldigt lång stubin och rofylld människa.
Har umgåtts med honom sedan 10 år tillbaka.

Nu hoppas man bara på att folk i Askersund kan släppa teorier om hans inblandning så han slipper flytta och byta namn. Småstadsmentaliteten florerar djupt i dessa trakter.
Man kan beskriva honom som den vän man önskar finns nära om man själv satt i hans sits.
Citera
2014-12-04, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Jag förnekar inte att jag själv tycker han är en skitstövel! Men även om han varit en skitstövel så kan ingen lasta honom för att en galen kärlekskrank brud som J.H begått detta fruktansvärda brott!
Tänk om alla vi kvinnor här i landet skulle välja den lösning J.H gjorde!!! Då skulle vi ha tusen och åter tusentals svartsjuke-mord varenda år här i landet!
Tack och lov är dom flesta "förbisedda/negligerade" kvinnor mer förståndiga än J.H i "hur man hanterar sin svartsjuka".... Typ!

Ja TÄNK OM
Det är väl en jäkla tur att inte ALLA är mördare.
Hur skulle då världen se ut.

Alla drar så mycket slutsatser och filurar ut enga tankar om vad andra skriver som om det vore sanningar , ta och läs krasst vad som står , det är ju mad jag tycker.

Att sedan du tycker något annat är helt ok.
Jag håller med ganska många i denna tråd om andra saker.
Men det är ju inte alltid man måste forcera sin åsikt.

Bra att du skrev ner din rapport.
Men förfina gärna med mer tankar om dagen.
Skriv mer om själva rättegången du var på och gärna om personerna som vittnat.
Citera
2014-12-04, 17:47
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Det har jag ALDRIG skrivit så lägg inte de orden i min mun tack.
Dina egna konspirationer får du stå för själv.

vilka konspirationer skulle det vara?
Citera
2014-12-04, 18:14
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karmapolis
Foton på Jonas
http://sv.tinypic.com/r/2zyymua/8
http://sv.tinypic.com/r/rsv1gm/8
http://sv.tinypic.com/r/2gy0q3m/8
http://sv.tinypic.com/r/2vb05qh/8

Vad gjorde han sig skyldig till ?
Citera
2014-12-04, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Vad gjorde han sig skyldig till ?

Han är inte misstänkt ens!
Citera
2014-12-04, 18:38
Medlem
Byatomtens avatar
Bara en tanke, möjligen ot..
Jag har nu läst fup:en och kollat på bilder från de olika platserna där polisen gjort husis.
Det ser verkligen ut som om själva faan dragit fram i hus, bilar och lägenheter. I JA:s lägenhet är det uppställt, kläder utspridda, tvätt överallt, ser ut som värsta tattarnästet. I JH:s och hennes kombos hus rapporteras det om hundskit i källare, entréplan och övervåning, uppställt överallt med kläder, matrester, tvätt och allsköns bråte... Och det är bilder tagna innan polisen gått in i bostäderna, så det är inte stökigt efter husisen, utan dom lever i dessa möghögar..
Är det så här det ser ut hemma hos folk i allmänhet?? :-O?
Jag är långt ifrån pedant men så jävligt har det aldrig sett ut hemma hos mig, jag har hund inomhus, bor på gård med hästar och kossor, men aldrig att det sett ut sådär. Varken inomhus eller utomhus.
Det kan iofs vara skönt att se att många har det för hemskt hemma, då blir det ju snyggare hemma hos en själv.
Detta gäller inte bara denna fup, utan mönstret upprepar sig i många fupar.

Är det en varningssignal att männschor med stökiga hem är mer brottsbenägna än vi andra med någorlunda städade och undanplockade stugor??
Bara en reflektion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in