Citat:
Precis kollar på kvällena Brottcentralen på aftonbladet.
Där finns ett ljudklipp från gm utan att den är maskerad. Hon börjar med darr på läppen med att tala om att hon ångrar sig o mår dåligt. Sedan får
Man höra hur hon svarar på åklagarens frågor och jag får känslan att hon är kall o defensiv i sina uttalanden. Hon har en helt annan ton i rösten när hon svarar på frågor
Där finns ett ljudklipp från gm utan att den är maskerad. Hon börjar med darr på läppen med att tala om att hon ångrar sig o mår dåligt. Sedan får
Man höra hur hon svarar på åklagarens frågor och jag får känslan att hon är kall o defensiv i sina uttalanden. Hon har en helt annan ton i rösten när hon svarar på frågor
Jag var på plats i rättssalen idag, och jag tycker att JH överhuvudtaget lät väldigt oberörd.
På frågan om hur det såg ut i lägenheten efter att hon hade slagit ihjäl L.L. så lät JH nästan iskall när hon svarade "ja, det var ju blod överallt".
Googlesökningarna har hon inget minne av, säger hon.
Men hon säger dock, att några av sökningarna kan har gjorts vid ett annat tillfälle, och att dom då har legat kvar i telefonen som en "flik" ... t.ex. "Kattungens ögon rinner".
En sak som jag reagerade på var när hon pratade om kniven:
-JH: Jag förstår att folk tycker att det låter konstigt... men just där och då, så insåg jag inte att jag faktiskt kunde döda henne
-Åklagaren: Men snälla Jonna... menar du på fullaste allvar att du inte insåg att man kan döda en människa om sticker en kniv i halsen?
-JH: ja... eller.. det va ju så kaosartat. Klarade inte av att tänka.
Senare så återkom hon till det där och sa "jag ville ju få tyst på henne, och ljud kommer ju från halsen så... ja".
Samtalet till hovslagaren gjorde hon för att "försöka tänka på något annat".