2014-12-04, 19:38
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Mind Reading?
Ett vittnesmål ur märkligheten......
Stämmer det alltså att de faktiskt har en så pass utvecklad teknik/teknologi att de KAN läsa tankarna hos en TI?

Ännu en märklighet som tillhör samma upplevelse: Jag skrev senare och berättade om denna episod för någon och bara några dagar efter detta så intervjuas Anna Wahlgrens dotter på TV av Malou von Sivers ang. "att göra slut med sin mamma".

En totalt surrealistisk upplevelse var detta.
När det gäller Malou är det mycket surrealistiskt som händer för mig också. Vi råkar ha mycket gemensamma intressen sedan gammalt. Obeskrivliga sammanträffanden har hänt i så hög grad mellan mig och Malous gäster att tv4-ledningen måste beskylla mig för obehörigt inflytande i programverksamheten. När Eva Franchell på så vis råkade avslöja sig försökte man t o m få mig avskedad.....
I förra veckan hittade jag en kvarlämnad bok i studion ^Försonas med din barndom.... och kanske med dina föräldrar^. Då tänkte jag intensivt på dig.
Skalärvågtekniken som påstås kunna användas för tankestyrning tror jag inte alls är så utvecklad men tankeöverföring som ett naturfenomen mellan vissa individer går däremot inte att bortförklara.
Senast redigerad av Ove Mollvik 2014-12-04 kl. 19:40.
2014-12-04, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Det här var skönt att höra. Det innebär åtminstone att båda dina föräldrar en gång haft en ärlig avsikt och att du varit efterlängtad och välkommen till världen. Exemplet jag tänkte på var betydligt värre.
Vad lag och moral beträffar angående surrogattekniken var på 70-talet ännu mycket oklart så om staten subventionerade experimenten redan då är det självklart att man nu med alla medel och t o m GS vill tysta dina frågor.

Med tidens gång kanske det framkommer mer info om vilka slags metoder man hade tillgång till under tidigare årtionden. Det är mycket tydligt och påtagligt att man har satt in GS på mig efter att jag började ifrågasätta alla märkliga omständigheter i mitt liv.

Det exempelscenario som du nämnde: Känner du alltså till någon som har varit med om en sådan situation?
2014-12-04, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvinkokos
Mycket tråkigt att höra om mobbing och trakasserier som du fått utstå.

Tack för omtanken.
2014-12-04, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvinkokos

Förlåt, jag läste fel. Vill gärna se det programmet, ska leta upp det på TV 4s hemsida. Tack för tipset.

Ingen fara. Ja kolla programmet! Säg till om du inte hittar det, i så fall kanske jag kan leta fram nån länk.
2014-12-04, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Har du en länk till detta?

Ska se om jag kan lokalisera detta. Återkommer med länk i så fall.
2014-12-04, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Det satsas stora summor på hjärnforskning men resultaten från den forskningen tyder inte på en sådan materiell teknik. Vad som finns i form av icke-materiell teknologi är en annan sak. Men den forskningen bedrivs inte på en akademisk nivå. Om den ens finns.

Våra hundar har chips med identitetsnummer, så självklart kan människor fått chips injicerade på liknande sätt, men chipsens funktion är säkerligen synnerligen begränsad.

Men den amerikanska forskningsmyndigheten Darpa jobbar hårt på den här fronten. I boken Med storebror i uppfinnarverkstan (gratis pdf) ges häpnadsväckande exempel, så som "insekter" med mikrofoner vilka kan manövreras.

Ok. Hänger inte riktigt med i hjärnforskningssvängen. Men har hört talas om nanoteknologi. Kan det inte vara något sådant som man har använt sig av på TI's? Små små inplantat som kan injiceras hemligt t ex om man tar ett blodprov eller får en vaccinationsspruta eller liknande.
2014-12-04, 20:17
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
.....
Det exempelscenario som du nämnde: Känner du alltså till någon som har varit med om en sådan situation?
Ja de mest upprörande fall jag personligen kom i kontakt med under den tid jag var engagerad i NKMR visade hur tvångsomhändertagande av barn var satt i system medan föräldrar sjukförklarades och gjordes fullkomligt rättslösa. Hur staten med sociala myndigheters och polisens hjälp blandar sig i våra familjeförhållanden och med barnen som gisslan får föräldrar separerade eller tystade och under kontroll har jag egen erfarenhet av.
2014-12-04, 20:31
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ok. Hänger inte riktigt med i hjärnforskningssvängen. Men har hört talas om nanoteknologi. Kan det inte vara något sådant som man har använt sig av på TI's? Små små inplantat som kan injiceras hemligt t ex om man tar ett blodprov eller får en vaccinationsspruta eller liknande.
Jo, det går att smussla in saker i kroppen, men jag tror inte att elektromagnetiska vågor från hjärnan har ett dyft med våra tankar och upplevelser att göra. Och även om jag skulle ha fel, så vore det högst sensationellt om dessa vågor kunde tolkas som ord och i än högre grad om de kunde tolkas som sammanhang. Men om jag hade en liten nano-mikrofon injicerad så skulle de få höra både det ena och det andra eftersom det händer att jag pratar för mig själv ibland.

Den här sortens uppfinnare är säkert skickliga på destruktiv påverkan, typ åstadkomma störande fenomen, men där går gränsen efter vad jag tror.

Däremot är vi lättmanipulerade från ett andligt perspektiv och kan fås att göra saker som vi inte förstår den inneboende meningen i. Personen som frågade efter Felicia råkade kanske slå fel nummer och tänkte inte vidare på saken. Men det kan ändå ha funnits en synkronisitet.
2014-12-04, 20:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Jo, det går att smussla in saker i kroppen, men jag tror inte att elektromagnetiska vågor från hjärnan har ett dyft med våra tankar och upplevelser att göra. Och även om jag skulle ha fel, så vore det högst sensationellt om dessa vågor kunde tolkas som ord och i än högre grad om de kunde tolkas som sammanhang. Men om jag hade en liten nano-mikrofon injicerad så skulle de få höra både det ena och det andra eftersom det händer att jag pratar för mig själv ibland.

Den här sortens uppfinnare är säkert skickliga på destruktiv påverkan, typ åstadkomma störande fenomen, men där går gränsen efter vad jag tror.

Nja, sånt skulle dels kräva en kraftkälla (otympliga batteriet eller liknande) och dels vara oerhört opraktiskt och svårt (om överhuvudtaget möjligt), särskilt om man tänker på hur lätt det är att t.ex förgifta någon på kemisk väg så verkar det hela väldigt otroligt. Varför skulle man krångla till det så fruktansvärt?
2014-12-04, 20:48
Medlem
Citat:
Ja de mest upprörande fall jag personligen kom i kontakt med under den tid jag var engagerad i NKMR visade hur tvångsomhändertagande av barn var satt i system medan föräldrar sjukförklarades och gjordes fullkomligt rättslösa. Hur staten med sociala myndigheters och polisens hjälp blandar sig i våra familjeförhållanden och med barnen som gisslan får föräldrar separerade eller tystade och under kontroll har jag egen erfarenhet av.

Att detta är en galen värld i mångt och mycket råder det inga som helst tvivel på. Många oskyldiga som får lida pga psykopatstyret och de mörka och destruktiva krafter som härjar.

GS som fenomen kanske är svårt att tro på eller ta till sig för de flesta, men om man ser till allt annat galet och inhumant som sker så passar även denna företelse, som vi berättar om här i tråden, in som en av alla pusselbitar i det stora övergripande pusslet.
2014-12-04, 20:54
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Vad hjärnforskningen beträffar är man mest inriktad på att kunna spåra dolda anlag för aggressivitet och våldsbenägenhet. Jag lät dem scanna av min hjärna i detalj för en tid sedan. Jo det är min egen hjärnbild här! Nu håller de på med min 91-årige far på samma vis. Och för 23 år sedan varnades vi för att vår son skulle bli oregerlig som tonåring om han inte kom under statlig behandling. Ännu har man inte lyckats spåra några våldstendenser men det antyds bero på att vi är duktiga skådespelare..
Nanotekniken kan mycket väl användas för att fjärrstyra obehagliga kroppsupplevelser eller voice to skull men främst för att kunna hålla koll på var ti befinner sig. Till direkt tankekontroll däremot är steget långt och högst osannolikt.
2014-12-04, 21:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vad hjärnforskningen beträffar är man mest inriktad på att kunna spåra dolda anlag för aggressivitet och våldsbenägenhet. Jag lät dem scanna av min hjärna i detalj för en tid sedan. Jo det är min egen hjärnbild här! Nu håller de på med min 91-årige far på samma vis. Och för 23 år sedan varnades vi för att vår son skulle bli oregerlig som tonåring om han inte kom under statlig behandling. Ännu har man inte lyckats spåra några våldstendenser men det antyds bero på att vi är duktiga skådespelare..
Nanotekniken kan mycket väl användas för att fjärrstyra obehagliga kroppsupplevelser eller voice to skull men främst för att kunna hålla koll på var ti befinner sig. Till direkt tankekontroll däremot är steget långt och högst osannolikt.
Hur kan detta göras utan kraftkälla menar du? Eller har dessa TI's en batteripack i fickan för att kunna driva sändare etc?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in