2014-03-06, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-84

Ni som skriver att jag inbillar allting ni avslöjar er väl, för jag vet vilka ni är.

Saken är väl mer komplex än inbillning, men jag är nyfiken på om du kan säga vem jag är.

Det är just sådana påståenden som blir absurda. Temat/metoden gang stalking är ju reellt, synd bara det blev så personligt med dig i centrum som exempel. Hela konceptet kommer väl för alltid att förknippas med dig, nu då. Smart, om man vill underminera en eventuell saklig diskussion.

Hoppas hur som helst att ditt liv snart återgår till det normala.
Senast redigerad av Thingamabob 2014-03-06 kl. 17:11. Anledning: tillägg
2014-03-06, 16:41
Medlem
HappyHours avatar
Wow. Det är nog seriöst dags för dig att boka ett möte på psykiatrin och berätta om dina upplevelser. Inget illa menat över huvud taget. Du låter väldigt paranoid, med inslag av schizofreni.

Går man och visslar en dag, kommer ihåg det och lägger mrke till att andra gör det dagen efter, och sedan ser ett samband, står troligen något inte rätt till.
2014-03-06, 17:15
Medlem
Rultas avatar
Som sagt låter det utifrån din berättelse som att du utvecklat paranoid schizofreni. Men som någon nämnde tidigare borde det väl vara relativt enkelt att bevisa om du nu är utsatt för gang stalking. Investera i en jävla massa spionkameror och mikrofoner!

Dock låter det som att vissa av dina påståenden är rena vanföreställningar. Får man fråga hur stor stad du bor i?
2014-03-06, 17:28
Medlem
En klassiskt schizofren inne i en psykos talar i gåtor, t ex:

"Solen är gul, frimurare tillber lucifer som är venus, men venus är också morgonstjärnan/sonen som ska komma igen, och sonen är solen i religioner, alltså är alla med gul t-shirt frimurare"

eller "jag är ingen, men det stämmer inte, för jag finns ju, alltså är jag ultra-speciell, och alla tittar på mig, det betyder att jag har ett uppdrag, som jag inte vet om, och alla är ute efter mig".

TS är relativt logisk. Än så länge verkar det bara handla om "ts vs dom andra".
Senast redigerad av Thingamabob 2014-03-06 kl. 17:32.
2014-03-06, 23:10
Medlem
HappyHours avatar
Tänk såhär då TS, vad skulle någon få ut av att göra allt detta mot dig? En väldigt vrickad humor? Eller att bryta ner dig psykiskt, till vilket ändamål?

Vem skulle göra det? Skulle privatpersoner lägga ner så enormt med tid, flera år, och lägga all tid på att komma på saker att göra mot dig?

Du skrev någon där du fick det till att kunna vara staten eller dylikt, men förstår du vilka enorma kostnader och resurser det skulle vara, för just en enda person. Även om du vart misstänkt för brott hade det var ett otroligt slöseri, du måste ju förstå att det inte är rimligt nånstans.
2014-03-07, 04:11
Medlem
Lidltyrannens avatar
Har du möjligtvis missbrukat Amfetamin den senaste tiden eller andra centrastimulanta droger? Detta kan framkalla det du nu upplever.
2014-03-07, 04:26
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Mitt råd: Sluta förfölj och fixera dig vid människor dig överlägsna för att framstå som något du inte är, dvs någon särskild.

Sluta fantisera om reaktionerna.

Du är en Nobody

En Wannabe

Ingenting

Men i fantasin, ja där lever du rövare
2014-03-07, 04:30
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Analys: Välkommen in i huvudet på en stalkers fantasivärld om huruvida offren upplever och känner inför dennes grandiosa personlighet.
2014-03-07, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalvAnonym
Bara att börja filma? Dold knapphålskamera på dig och 1 i titthålet i dörren. (Kom ihåg att ha en ursäkt om dagboksdokumentär på skoj eller nåt om du blir ifrågasatt/galenförklarad pga det)

Sånt här för mina tankar till Scientologin och dianetiken. Kan tipsa om filmen Scientologists at war och så har bbc gjort nåt om nån avhoppare som blir förföljd av dom. Sen har vi ju frimurarnas hemlighetsklubb som lovar att vittna som de blir tillsagda osv...

Du har säkert märkt att du blivit rätt överkänslig och får för dig vissa saker som inte stämmer, övertolkar massa saker osv. Du har nog också insett att detta är en oundviklig effekt av "behandlingen" samt att bästa sättet att hantera det är att hålla huvudet kallt och ignorera det istället för att försöka lista ut vem, varför osv och räkna vita bilar. Låt inte saker som att du tror du kommer bli mobbad hindra dig från att ta ett jobb om du vill ha jobbet. Det värsta som kan hända är att du blir avskedad eller hur, och går din kollegor runt och lägger energi på att tramsa är det deras förlust, eller hur?

Du har väl insett att syftet inte är att skada dig, utan du bestämmer ditt eget öde, alltså bara att fortsätta som vanligt...

Ta tillfället i akt, se det som en gåva och försök använd det hela för att hamna i 'clear state' så lär livet gå lite smidigare sen
"Dianetikens mål är att göra personen clear, dvs, "en individ som inte har något eget reaktivt sinne". En individ som är Clear kan alltså inte bli restimulerad av sitt eget reaktiva sinne, då det inte längre finns kvar."

Försök se ditt liv genom de rätta glasögonen

Tack så mycket! Det är sådana här svar som jag drömt om. Ska ta till mig av råden.
Jag ser det själv som något som hjälper mig att utvecklas, har redan utvecklat vissa färdigheter jag inte hade förut innan jag upptäckte att jag var utsatt. Man blir mer uppmärksam, jag kommer bli som han i Bourne filmerna till slut typ. Kunna läsa av folk direkt.
2014-03-07, 08:21
Medlem
Kostnader kring övervakning är mycket liten om man ordnar med en telefon som är hackad och kan läsa av via en gps-karta var personen befinner sig. Jag har alltid haft mobilen med mig i princip alla dessa år. Sedan bara någon som helt enkelt följer efter och studerar när det behövs, räcker med 1 person. Om detta är en person som är dedikerad till projektet behöver den inte ha så mycket i lön, den gör det för den status den kan få i gruppen. Det kan vara en ensam pensionär som längtar att få känna en större mening i livet som har tiden ledig. Man kan givetvis chippa ytterkläder med, en vinterjacka t.ex. Eller skor. Finns många sätt att skapa billig övervakning idag.

Kostnad för att installera en bugg vid ytterdörren så vid varje ljud att dörren öppnas kollar någon gangstalker vad som händer som bor i närheten, den person jag nämnde ovan. Går personen man stalkar ur med mobilen på sig behöver man inte följa efter offret, utan räcker via GPS att se och studera.

Sedan delar man denna funktion med hela gruppen, alla kan se på kartan var du befinner dig.
Alla kan när de vill och känner för fritt säga saker som ska uppfattas negativt rakt i ditt ansiket.
Det är inte dyrt, det blir en underhållning. Sedan skriver de om dina reaktioner.

Som sagt har jag blivit studerad i flera år och min gangstalking har varit mild i sin karaktär fram till i somras då den drog igång för fullt.

Varje gång jag går ut noteras hundratals människor om det och de som har vägarna förbi genom jobbet eller annat passar på att göra något som kan uppfattas som hotfullt och visa "vi ser dig".

Jag tror inte dessa som utför olika mindre saker behöver betalt för att utföra det, de gör det för den status de kan få och de poäng de kan få för att delta. Ett sätt att knyta kontakter.

Om detta är ett modernt medborgargarde så kan de mycket väl göra det som en plikt och känna att de gör något bra. De skyddar staden mot folk dom finner "annorlunda".
Många unga ansluter sig för det känns coolt, lite som en maffia.

Jag tror inte själva systemet är dyrt att fixa alls faktiskt.

En masterkey som flertalet kriminella gäng har. Eller om det är en grupp som säger sig ha goda intentioner och är kopplad till auktoritära figurer som folk inom polisen, anlita en locksmith.
Hacka telefonen så man alltid ser var personen befinner sig.
Bugga huset så man åtminstone vet när den går ut.
Installera rörelsekamera med detektor utanför någonstans, kanske från grannes fönster.
Möjligtvis en rörelsekamera mot fönster så man blir alarmerad när personen tittar ut.

Det kostar inte så mycket i sig, jag tror inte de har folk som kollar min lägenhet 24/7 med kikare.

Enbart när dom alarmeras att jag går ut kanske någon som jobbar hemifrån eller någon pensionär
kollar efter var jag går. De flesta ser nog en markör som vandrar fram på en karta. Sedan råkar flertalet av dem i gruppen ha bilar i de färger jag angett och använder dem på olika sätt för att skapa olustkänslor.

Allt personen gör delas med gänget.

Jag tror faktiskt hyrbilarna jag ser ibland, kan erkänna att det inte är varje gång alls men rätt ofta, förmodligen hyrs vid vissa tillfällen när jag går ut. De hyr dem inte 24/7. Detta är ett trick att dom gör absurda saker när de hyr bilar och ska få offret att säga att folk hyr bilar 24/7 varje dag för att studera en. För att få det att låta enormt kostsamt och vanvettigt galet. Därför dom passar på att göra lite mer vågade saker i hyrbilarna vissa tillfällen. Hänt flera gånger att de gömmer sig, böjer sig ned mot det andra sätet medan jag tittar på dem för att fucka med ens perception sedan hånler. Eller bara grimaserar.

Istället för att hyra en torped att bli av med någon hyr man ett gäng som successivt gör sig av med en person och den som hyr dem får ta del av hela resan tills personen tar livet av sig. Sedan kan ingen bevisa det. Finns folk som kan betala hundratusentals kronor upp till miljoner för torpeder, att man väljer den här metoden är logisk. Det hela blir lite mer underhållande. Det är en intressant business modell.

Så ja, jag tror det finns flera olika typer av GS, City Watch Groups, en mer godhjärtad där man vill skydda ens stad, skrämma bort folk man finner oönskade osv, det finns varianter som enbart är kulter eller sekter möjligtvis frimurare eller andra som ägnar sig åt detta mot de som hoppar av eller avslöjar fakta eller liknande, det finns varianter som hyr ut sina tjänster till andra som jag nämnde ovan för ett pris, om någon vill begå en hämnd mot nån eller tysta någon.

Teknologin finns, finns flertalet instruktioner hur detta utförs finns, det enda som behövs är initiativtagare som startar upp dessa grupper. Och ett kapital som man samlar in, möjligtvis en medlemsavgift som finansierar mycket varje månad. Finns flk i kyrkor som ger 10 % av sin lön till församlingen kn mycket väl vara folk som på samma sätt känner de vill ge till detta projekt, för dom finner det så underhållande. Folk får reda på intima detaljer om en andra människors liv. Det blir i princip som A trumans show, där de följer allt som händer. Klart det finns folk som vill betala för det och delta. Förstår inte att folk tycker detta låter "omöjligt"i dagens skvaller-samhälle.

Jag tror än inte att svenska staten ägnar sig åt detta, möjligtvis isåfall mot folk de tror är terrorister. Preventivt. Ett samarbete med Säpo och diverse medborgargarden. Men jag tvivlar på det.

Det som behövs är att någon ur dessa GS-system läcker, eller berättar för att folk ska tro på det. Och har genuina bevis.

Det är svårt att bevisa allt detta om man är utsatt för det. För det låter så absurdt när man berättar om det och det är själva tanken bakom det man gör för att störa en individ.

Det är mina tankar om det hela. Detta är framtiden. Det är bara att vänja sig vid det.
You may be next.

Återkommer med fler reflektioner.
2014-03-07, 09:02
Medlem
Sedan finns det givetvis grupper som gör detta som en kul grej, och väljer personer som kan vara givande att studera. Därför många intellektuella/annorlunda typer kan väljas. Det predativa systemet, skadeglädjen får löpa fritt. Man fuckar med den för att den kan reagera på lustiga sätt, för att den har en känslighet som passar systemets natur och för att den har ett intressant liv.
Då spelar det ingen roll om personen är godhjärtad, oskyldig eller bidragit med mycket gott för samhället under sitt liv, eller har heroiska ambitioner för att göra världen till en bättre vackrare plats och rädda människoliv. Detta är den rent kriminella aspekten.

Hade vart trevligt om någon som är insatt i Gangstalking eller har haft liknande erfarenheter av det skrev här i tråden. Vilka länder kan man tänka sig saknar gangstalking helt? Är vissa nätverk sammankopplade i olika städer och i hela världen som en global konspiration? Vad tror ni som tror på att gangstalking existerar? Hade varit givande med en konkret diskussion om ämnets natur.
2014-03-07, 12:50
Medlem
Det är ingen gangstalking, det är troligtvis en förhöjd uppmärksamhet och medvetandenivå. Kurt Gödel bla led av vanföreställningar att hans mat förgiftades etc, Einstein fick valla honom i Princeton park emellanåt, så det är inget att skämmas för, men det kan ju vara väldigt besvärligt, Gödel dog t.ex av undernäring, han åt bara mat hans fru tillagat.

Börja forska på något istället, där har du mer nytta av förmågan att se samband.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in