2014-12-04, 18:08
Medlem
Tungsvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PAC12
http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.1012978-lang-haktningstid-ett-stort-lidande

"I Sverige beräknas snittiden som häktad vara tre till fyra månader."

Dom åtalade har väl suttit 7 månader....

Utveckla hur D skall bli dömd? Vad är hans motiv? Ponera att D inte hade vetskap att en GM skulle komma in och knäppa 2 st. Teoretiskt är ju inte han ansvarig för det. Allt han har gjort är deltaga/bekräfta ett möte.

Om nu D ville ville röja B ur vägen, förutsätter jag att lite mer planering hade skett. B arrangerade väl mötet. Tror D hade haft ett vapen också, vilket han ej hade.

"Guilt by Association" är ju knappast ett hållbart juridiskt argument.
Snittbrotten som föranleder häktning är väl inte mord och dylika grova brott?
Citera
2014-12-04, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsvensk
Snittbrotten som föranleder häktning är väl inte mord och dylika grova brott?

https://www.advokatsamfundet.se/Advokaten/Tidningsnummer/2012/Nr-7-2012-Argang-78/Haktning--en-mansklig-skyldighet/

"Varje år förpassar våra domstolar cirka 11 000 personer till häktet"

"I 95 procent av fallen beslutar domstolen häkta personen såsom åklagaren begärt."

"Årligen begär cirka 1 700 personer ersättning genom Justitiekanslern, JK, för att de varit oriktigt frihetsberövade. Av dem får 90 procent skadestånd."

http://www.dagensjuridik.se/2014/04/haktade-isoleras-23-timmar-dygn

"Av rapporten framgår också att en stor grupp, runt 30 procent, sitter häktade i två månader eller mer."

Hittar ej statistik per brott
Citera
2014-12-04, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Det skulle ju i så fall lille Barre tänk på innan han ger sig på att hota och gapa i onödan , helt rätt att gå till motattack med alla medel i min bok. Jag menar själv har han ju aldrig tagit nån som helst hänsyn. Kul att han knappt har några tår kvar längre heller LOL!

Så du menar på fullaste allvar att hans son ska behöva lida över ngt hans pappa gjort? Man ger sig inte på familjer enligt min bok...
Citera
2014-12-04, 22:05
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varby143
Så du menar på fullaste allvar att hans son ska behöva lida över ngt hans pappa gjort? Man ger sig inte på familjer enligt min bok...

Vanligtvis inte i min bok heller , MEN Bartek har ju gått hem till andra sidans familjer och gapat och skrikit , hotat o.s.v och tidigare har han gjort värre saker än så. Som man ropar får man svar heter det. Han skulle tänkt på sin son och sin familj när han var ute tjafsade med folk över hela sthlm ideligen. Han skulle tänkt på att folket kan ruttna ur och slå tillbaks. Det kanske han funderar på just nu , om han har nån som helst hjärna.
Citera
2014-12-04, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varby143

Nej, du har helt rätt. Men som föregående skrivare: det skulle han tänkt på innan han hotade deras familjer..
Lite dubbelmoral om man hotar någons familj, sen när det blir samma mynt tillbaka, så ber man polisen om hjälp..
Citera
2014-12-04, 22:31
Medlem
Har barre förlorat tår? Kan nån berätta
Citera
2014-12-04, 22:49
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashblick

Läs fuppen , han har typ 3-4 tår kvar sammantaget båda fossingarna Ska bli kul se hans vittnesmål i rätten nu och vilken linje han kommer hålla , Barteks beundrarpanel här får komma tillbaka och delge oss hur hans tuffhet bestod Skulle tro att han skiter knäck lagom till jul
Senast redigerad av KonstapelKlang 2014-12-04 kl. 23:06.
Citera
2014-12-04, 23:19
Bannlyst
Citat:
Läs fuppen , han har typ 3-4 tår kvar sammantaget båda fossingarna Ska bli kul se hans vittnesmål i rätten nu och vilken linje han kommer hålla , Barteks beundrarpanel här får komma tillbaka och delge oss hur hans tuffhet bestod Skulle tro att han skiter knäck lagom till jul

Nagon namnde tidigare att han redan hade vittnat i rattegangen. Och pekade ut AH.

Skeptisk till det sjalv. Tror han kommer fa amnesi nar det galler incidenten
Citera
2014-12-04, 23:45
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PAC12
http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.1012978-lang-haktningstid-ett-stort-lidande

"I Sverige beräknas snittiden som häktad vara tre till fyra månader."

Dom åtalade har väl suttit 7 månader....

Utveckla hur D skall bli dömd? Vad är hans motiv? Ponera att D inte hade vetskap att en GM skulle komma in och knäppa 2 st. Teoretiskt är ju inte han ansvarig för det. Allt han har gjort är deltaga/bekräfta ett möte.

Om nu D ville ville röja B ur vägen, förutsätter jag att lite mer planering hade skett. B arrangerade väl mötet. Tror D hade haft ett vapen också, vilket han ej hade.

"Guilt by Association" är ju knappast ett hållbart juridiskt argument.

Snittiden är 3-4 månader och då förstår man raskt att 6 mån inte är exceptionellt långt.

D har själv varit med att planera detta möte, han har vetskap om att det finns vapen med både till och från brottsplatsen (b.l.a. "skyttens vapen"). Han vet i förväg att hot uttalats om att det ska avrättas osv. Han är med på brottsplatsen, han försöker efteråt göra sig av med bevis genom att tända eld på den bil de färdats i.

De här omständigheterna tillsammans med annat tror jag räcker för att fälla honom för medhjälp.
Senast redigerad av Claude-M 2014-12-05 kl. 00:03.
Citera
2014-12-04, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashblick

Han blev påkörd av en lastbil så inget snaskigt som du hade förväntat dig.
Citera
2014-12-04, 23:56
Medlem
Citat:
Jag är inte ett dugg bitter! Däremot hatar jag pack! Och nått stryk av Bartek har jag aldrig fått och kommer aldrig få! Bartek rakryggad ? Hahahahaha Tillåt oss småle! Tydligen tvingade han ju med sig den här Micke dit med , dina värderingar om vad som är rakt/bra/tufft luktar PISS vännen

Bartek är kanske rakryggad i sina vänners ögon men svårt för andra att tycka en sån kille som hittar på egna belopp på påstådda skulder osv. Bartek må vara fruktad men bara ibland ett visst klientel. Det finns många som mr Bartek bara kolla Taygan, Justin, Hamid R.I.P, Andrej R.I.P listan kan göras hur lång som helst och alla har en och samma nämnare och det är tyvärr dom där förbannade tabletterna och drogerna. Jag hoppas att Bartek slutat med skiten nu och lever andra halvan av livet för sitt barn och familj.
Citera
2014-12-05, 00:19
Bannlyst
http://www.dagensjuridik.se/2014/11/ingen-mordare-domd-men-tidigare-friad-medhjalpare-far-tio-ar

Finns en del gemensamma namnare med detta arende.

Alla friades i TR. (Sodertorn btw)

Men en fick 10 ar for medhjalp till mord i hogre instans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in