Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-12-04, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Part 2

Men sluta älta skiten OM och OM igen
Allt detta finns skrivet innan i tråden.
Du verkar ha en egen agenda att försöka övertyga alla andra om att just DU har rätt.

Lägg av nu och fundera ut något kreativt , alla vet ju redan att JH har dödat och styckat.
Nu handlar det mer om vad straffet skall bli.
Citera
2014-12-04, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engsteiner
Har valt att avstå länge från att kommentera i den här tråden, men har under lång tid läst den i frustration. Varför är det helt sjukt att han får gå fri efter detta? JH har förmodligen över 500 gånger ringt och sagt sjuka saker till honom. Hur ska han ta henne på allvar? Hur kunde han veta att detta hemska scenario hade inträffat? Givetvis ska han gå fri efter detta då han inte har någon som helst medverkan i fallet. Det har varit fruktansvärt jobbiga stunder för oss närstående.

Jag menar inte fri som i att han borde häktas. Men menar mer att han borde ha agerat. Jag tycker det är konstigt eftersom att JH sagt till JN att hon mördat Lovisa och han gör inget åt det. Visst hon har hotat honom många gånger och hittat på massa saker men ändå. Läser man de första förhören låter det som om de försöker pressa JH till att berätta om hon sagt att hon dödat LL till JN vilket hon nekar. Antagligen för att de ville veta om han skulle anhållas som skyddande av brottsling. Vilket han sedan han inte blev. Tycker du att det är jobbigt bör du inte läsa flashback.
Citera
2014-12-04, 16:22
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Men sluta älta skiten OM och OM igen
Allt detta finns skrivet innan i tråden.
Du verkar ha en egen agenda att försöka övertyga alla andra om att just DU har rätt.

Lägg av nu och fundera ut något kreativt , alla vet ju redan att JH har dödat och styckat.
Nu handlar det mer om vad straffet skall bli.

Kommer in många nya i tråden som inte läser hela fupar.

Jag gav dom en bra sammanfattning, jonnas egna ord.
Citera
2014-12-04, 16:30
Medlem
Kexet65s avatar
Min personliga sammanfattning efter att ha följt förhandlingarna på nätet i tisdags, personligen var på plats i rättssalen igår onsdag och idag följt rapporteringen via Aftonbladet....

Idag hade åklagaren kallat in ett vittne i form av en kille som JH haft ihop det med alldeles i närtid före dådet. En kille hon haft sex med ett fåtal ggr. Detta har då som jag förstår skett under samma period i närtid före dådet som JH själv påtalar att hon mått så fruktansvärt dåligt av detta triangeldrama mellan offret, J.A och henne själv!
Första funderingen från mig blir förstås följande:
Tyckte J.H att hon själv kunde ha "sexpartners" vid sidan av men att det när det kom till hennes "egen kärlek (J.A) så hade hon ensamrätt på honom?
Andra funderingen från mig är:
Hon har i förhör tidigare uppgett med otäckt beskrivande ord om att "det var mycket gult och mycket blod" när hon styckade L.L.
Hon har då i dessa förhör också återgett att hon först sågade av vänstra benet, därefter högra benet för att avsluta med att såga itu kroppen strax nedanför bysten (hennes tänk härvidlag var att dela upp kroppen i "hanterliga delar" som hon skulle orka bära och som dessutom skulle "få plats" i IKEA-påsarna! (Detta har hon själv sagt i förhör enligt FUP).
NU vid förhandlingarna så har hon "helt plötsligt" inga som helst minnen kvar av själva styckningen, men säger samtidigt att "hon vet att hon gjort detta).
Fy faan! Denna kvinna har onekligen fått orden lagda i sin mun av sin advokat för här gäller det ju för J.H att försöka komma så lindrigt undan som möjligt vad gäller påföljd!
Min fundering är följande:
VARFÖR får inte dom målsägande "stjärnadvokater" också?
Dom anhöriga borde väl få samma möjlighet som J.H till bra advokater som verkligen kan bistå dom på bästa sätt? Det är ju faktiskt dom som ska behöva leva med sorgen/chocken att deras älskade L.L så fruktansvärt brutalt tagits av daga!

Förutom "mitt eget tänk" ovan så ger jag alla er som skuldbelägger J.A en stor jävla tistel i arslet som fastnar för gott!
Oavsett om denna J.A varit en "player" vad gäller tjejer hit och dit så är han inte på något sätt "skyldig" till detta fruktansvärda brott som J.H gjort sig skyldig till! PUNKT!
Det finns oändligt många "players" som roar sig med olika kvinnor samtidigt i vårt avlånga land, men HUR MÅNGA utsatta kvinnor utför en handling som denna som följd?
Killen har nog insett vidden av sitt eget agerande och mår enligt utsago fruktansvärt dåligt. Låt det räcka med det.... Sluta klandra en oskyldig och hormonstinn kille som DESSUTOM verkligen FÖRSÖKT avsluta sin kontakt med J.H - tyvärr accepterade hon inte detta och gick hela vägen för att förinta sin "rival" som uppenbarligen inte ens längre var en rival längre då J.A tydligt klargjort att han ville vara ifred och få tillbaka nyckeln.... Han har försökt sitt bästa att avsluta med J.H som tyvärr inte klarat av att bli "dumpad"
Citera
2014-12-04, 16:33
Medlem
Det finns ju en granne till som vaknade på morgonen av det som hände i lägenheten, och som också var ute i trappan. Han borde väl kanske också veta hur mycket klockan var, och hur länge skriken pågick.
Citera
2014-12-04, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potledom
Jag menar inte fri som i att han borde häktas. Men menar mer att han borde ha agerat. Jag tycker det är konstigt eftersom att JH sagt till JN att hon mördat Lovisa och han gör inget åt det. Visst hon har hotat honom många gånger och hittat på massa saker men ändå. Läser man de första förhören låter det som om de försöker pressa JH till att berätta om hon sagt att hon dödat LL till JN vilket hon nekar. Antagligen för att de ville veta om han skulle anhållas som skyddande av brottsling. Vilket han sedan han inte blev. Tycker du att det är jobbigt bör du inte läsa flashback.

Förstår vad du menar. Han trodde väl helt enkelt inte att det var allvar den här gången heller. Nej, jag borde inte läsa men det är lite svårt att låta bli.
Citera
2014-12-04, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Min personliga sammanfattning efter att ha följt förhandlingarna på nätet i tisdags, personligen var på plats i rättssalen igår onsdag och idag följt rapporteringen via Aftonbladet....

Idag hade åklagaren kallat in ett vittne i form av en kille som JH haft ihop det med alldeles i närtid före dådet. En kille hon haft sex med ett fåtal ggr. Detta har då som jag förstår skett under samma period i närtid före dådet som JH själv påtalar att hon mått så fruktansvärt dåligt av detta triangeldrama mellan offret, J.A och henne själv!
Första funderingen från mig blir förstås följande:
Tyckte J.H att hon själv kunde ha "sexpartners" vid sidan av men att det när det kom till hennes "egen kärlek (J.A) så hade hon ensamrätt på honom?
Andra funderingen från mig är:
Hon har i förhör tidigare uppgett med otäckt beskrivande ord om att "det var mycket gult och mycket blod" när hon styckade L.L.
Hon har då i dessa förhör också återgett att hon först sågade av vänstra benet, därefter högra benet för att avsluta med att såga itu kroppen strax nedanför bysten (hennes tänk härvidlag var att dela upp kroppen i "hanterliga delar" som hon skulle orka bära och som dessutom skulle "få plats" i IKEA-påsarna! (Detta har hon själv sagt i förhör enligt FUP).
NU vid förhandlingarna så har hon "helt plötsligt" inga som helst minnen kvar av själva styckningen, men säger samtidigt att "hon vet att hon gjort detta).
Fy faan! Denna kvinna har onekligen fått orden lagda i sin mun av sin advokat för här gäller det ju för J.H att försöka komma så lindrigt undan som möjligt vad gäller påföljd!
Min fundering är följande:
VARFÖR får inte dom målsägande "stjärnadvokater" också?
Dom anhöriga borde väl få samma möjlighet som J.H till bra advokater som verkligen kan bistå dom på bästa sätt? Det är ju faktiskt dom som ska behöva leva med sorgen/chocken att deras älskade L.L så fruktansvärt brutalt tagits av daga!

Förutom "mitt eget tänk" ovan så ger jag alla er som skuldbelägger J.A en stor jävla tistel i arslet som fastnar för gott!
Oavsett om denna J.A varit en "player" vad gäller tjejer hit och dit så är han inte på något sätt "skyldig" till detta fruktansvärda brott som J.H gjort sig skyldig till! PUNKT!
Det finns oändligt många "players" som roar sig med olika kvinnor samtidigt i vårt avlånga land, men HUR MÅNGA utsatta kvinnor utför en handling som denna som följd?
Killen har nog insett vidden av sitt eget agerande och mår enligt utsago fruktansvärt dåligt. Låt det räcka med det.... Sluta klandra en oskyldig och hormonstinn kille som DESSUTOM verkligen FÖRSÖKT avsluta sin kontakt med J.H - tyvärr accepterade hon inte detta och gick hela vägen för att förinta sin "rival" som uppenbarligen inte ens längre var en rival längre då J.A tydligt klargjort att han ville vara ifred och få tillbaka nyckeln.... Han har försökt sitt bästa att avsluta med J.H som tyvärr inte klarat av att bli "dumpad"

Alla KAN få så kallade stjärnadvokater.
Men det är inte alltid dessa har tid eller inte alltid de efterfrågas.

Hon har en bra advokat.
Han råder nog henne att knipa truten så gott det går.
Men hon har ju babblat så mycket i första förhöret så det är nog för sent.

Angående JA så har han ju inte begått något av brotten.
Men moraliskt är han inte oskyldig , det är helt rätt att han mår dåligt.
VARFÖR tror du annars att han mår så dåligt , jo han vet vad han gjort.
Och eftersom han inte vittnat för er åhörare så vet inte du heller det.
Alla har olika moral och får tycka olika.

Jag tycker inte du har mer fel eller jag mer rätt.
Men i moralfallet så är JA en stor jävla skitstövel.
Han är ingen mördare eller har begått något brott.
Hade han det skulle han vara åtalad , så är det med det.
Citera
2014-12-04, 16:44
Medlem
MegaLomanis avatar
På detta forum flyger det alltid omkring illa underbygda "diagnoser". Mytoman har det hetat om JH.

För min del tror jag inte att JH i vanliga fall brukar juga särskilt mycket.

I de senare förhören och i rätten gör hon det dock, men inte särskilt rutinerat. Hon ändrar sig och motsäger sig.
Hon gör det i sina försök att mildra vad hon gjort och försöka så gott det går att bortförklara och försöka få det till åtminstone dråp.

Att detta är lögn framgår ju också av hennes planering. Det är helt tydligt att hon avsett att döda LL.
Planen var emellertid inte särskilt bra. Detta är ju inte en förmildrande omständighet, eller hur?

Planen verkar ha varit att döda LL och få det att se ut som självmord på järnvägen. LL bil skulle parkeras på jvstn och peka i den riktningen.

Planen var undermålig och JH hade dessutom en del otur.
Hon fick nästan från början börja improvisera. LL kom ut ur sin dörr tidigare än JH räknat med. Hammarslaget tog inte som hon tänkt sig utan LL började "låta". Granntanten ringde på dörrn.
Kökskiniven funkade inte heller som hon tänkt sig utan hon fick gå och hämta en bättre, som hon visste om.

Kroppen var för tung att frakta i ett stycke så hon fick ge sig åstad och skaffa en såg och stycka.

Lögnerna här gäller hennes avsikter och vad hon minns. Det hon faktiskt berättar om gul fettväv som syns i såret och så vidare, verkar sanningsenligt.

Hon jobbar flitigt och målmedvetet under dagen, men hennes ursprungsplan pajade totalt från början. Upprepade hammarslag, täljandet med olika knivar och styckning och borttransport var inte planerat.

Planerat var däremot dödandet av LL. Det framstår som helt otvetydligt.

Till slut insåg hon att planen att få sin rival att dö, till synes för egen hand, genom att slänga sig framför tåget, hade totalt misslyckats.
Därför beslutade hon att ge upp. Det ursprungliga erkännandet för polismannen var ganska rättframt.

Så småningom insåg hon att det kunde vara bra om hon kunde få det till dråp och inte mord, därav lögnerna och minnesförlusterna.

Hon är enligt min mening inte mytoman, men hon försöker ljuga och förringa sitt brott, vilket hon som åtalad misstänkt gärningsman kan göra. Hon är inte skyldig att tala sanning, men ingen är dock skyldig att tro henne.

Min gissning är, att hon innerst inne är nöjd med att LL är död och borta för alltid. Däremot ångrar hon säkert sin dåliga planering och de tabbar hon gjort. Dessa kommer att kosta henne många år bakom galler och med tiden kanske hon inser att det inte var värt det - kanske.
Citera
2014-12-04, 16:54
Medlem
Finns det några längre ljudupptagningar ifrån gårdagen med JH?
Citera
2014-12-04, 16:56
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Alla KAN få så kallade stjärnadvokater.
Men det är inte alltid dessa har tid eller inte alltid de efterfrågas.

Hon har en bra advokat.
Han råder nog henne att knipa truten så gott det går.
Men hon har ju babblat så mycket i första förhöret så det är nog för sent.

Angående JA så har han ju inte begått något av brotten.
Men moraliskt är han inte oskyldig , det är helt rätt att han mår dåligt.
VARFÖR tror du annars att han mår så dåligt , jo han vet vad han gjort.
Och eftersom han inte vittnat för er åhörare så vet inte du heller det.
Alla har olika moral och får tycka olika.

Jag tycker inte du har mer fel eller jag mer rätt.
Men i moralfallet så är JA en stor jävla skitstövel.
Han är ingen mördare eller har begått något brott.
Hade han det skulle han vara åtalad , så är det med det.
JA har inte gjort sig skyldig till något alls.
Han trivdes med ungkarlslivet och ville inte binda sig ännu.
Det är helt upp till tjejerna om de accepterar detta eller inte.
Om man inte accepterar det så går man vidare.
Svårare än så är det inte, eller hur.
Citera
2014-12-04, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
JA har inte gjort sig skyldig till något alls.
Han trivdes med ungkarlslivet och ville inte binda sig ännu.
Det är helt upp till tjejerna om de accepterar detta eller inte.
Om man inte accepterar det så går man vidare.
Svårare än så är det inte, eller hur.

Du får tycka precis vad du vill.

Jag tycker han gjort helt fel , han har inga skrupler.
Båda tjejerna mådde väldigt dåligt av situationen och han sket i det.
Fortsätter man i ett år med samma sak så blir det inte mer rätt.

Han försöker sedan fly undan att vittna i rätten.
Det får han inte så då försöker han få vittna under sekretess och det får han.
Fegis är vad han är som inte tar sitt ansvar utan blir tvingad till det.

Så du får tycka och tro vad du vill.
Citera
2014-12-04, 17:11
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Därför beslutade hon att ge upp. Det ursprungliga erkännandet för polismannen var ganska rättframt.

Håller med om allt förutom detta, erkännandet fick lirkas fram efter många lögner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in