Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-12-04, 15:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Granntanten vittnar nu och säger att hon ringde på dörren från strax efter sex och att hon återvänder in till sin lägenhet strax innan halv sju...

Hon ringde alltså på dörren konstant i typ 20 min och det vittnar hon om också.

Hon säger att Lovisa skrek hela tiden men blev sen tyst.. varför inte ringa polis?
Grannen kan inte klockan.
Citat:
Advokaten: Vi vet att flickan som skrek blev väckt av sin mamma klockan 6.36. Vad säger du om det?
Citera
2014-12-04, 15:55
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Granntanten vittnar nu och säger att hon ringde på dörren från strax efter sex och att hon återvänder in till sin lägenhet strax innan halv sju...

Hon ringde alltså på dörren konstant i typ 20 min och det vittnar hon om också.

Hon säger att Lovisa skrek hela tiden men blev sen tyst.. varför inte ringa polis?

Vet inte men Jonna plingar på hennes dörr senare och berättar att "hon och Lovisa bråkat lite" men att det inte var något allvarligt.

Då skulle grannen ha sagt att hon trodde att JA gjorde LL illa. Hon verkar vara väldigt gammal den här kärringen? nån som vet hur gammal? verkar smått dement

J: Ehh och hon hade… jag vet inte vilken av gången det var när jag kom tillbaka men hon
stoppade mig i trapphuset någon av gångerna innan liksom. Ehh och hon frågade om Jonas
hade… för hon sa att hon hade hört bråk liksom… och hon sa att hon… hon frågade om
Jonas hade slagit mig.
F1: Okej.
J: Så det var därför jag knackade på då innan jag skulle åka och säga att inte så att hon inte
trodde att Jonas var inblandad i något. Så det var det då sa jag att jag hade att det var jag eller
jag sa att det var liksom triangeldrama och att jag hade bråkat med den andra tjejen då.
F1: Mm. Vad sa du hade hänt då då?
J: Ehh jag sa att jag skulle hämta mina grejer hos Jonas och att hon hade varit arg och vi hade
bråkat.
F1: Okej.
Citera
2014-12-04, 15:59
Medlem
Grannen är äldre och pensionär.
Ändå modigt av henne att ringa på så där.
Synd att hon inte ringde polisen bara.
Citera
2014-12-04, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Hon planerade/förberedde/genomförde ett mord.

Försök aldrig någonsin bli kriminell vännen.
Citera
2014-12-04, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Grannen kan inte klockan.

Jag är också lite fundersam över det här med klockslagen och vem som svarat i telefonen.
Allt annat verkar ju stämma tidsmässigt enl FUP och grannen som plingat på om att JH skulle ha gått in i trappen straxt efter 06.00 och att LL skulle ha vart död en stund därefter.

Undrar lite om det är JH själv som svarat när LL's mamma ringt för att väcka henne och att det är efter det som hon tar ur batteriet ur telefonen för att undvika att fler ringer?

Mamman säger ju att svaren i telefonen lät som att hon mumlade och va trött. aaa och mmh svar.
Att hon inte tänkte på om det verkligen var LL som svarat eller inte.
Citera
2014-12-04, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av summoner
Jag är också lite fundersam över det här med klockslagen och vem som svarat i telefonen.
Allt annat verkar ju stämma tidsmässigt enl FUP och grannen som plingat på om att JH skulle ha gått in i trappen straxt efter 06.00 och att LL skulle ha vart död en stund därefter.

Undrar lite om det är JH själv som svarat när LL's mamma ringt för att väcka henne och att det är efter det som hon tar ur batteriet ur telefonen för att undvika att fler ringer?

Mamman säger ju att svaren i telefonen lät som att hon mumlade och va trött. aaa och mmh svar.
Att hon inte tänkte på om det verkligen var LL som svarat eller inte.

LL var lite bortskämd.
Mamman ringde varje arbetsdag och väckte henne.
Annars skulle inte LL ta sig iväg på jobbet
Hon brukade låta väldigt trött.
Citera
2014-12-04, 16:07
Medlem
shponglads avatar
Läs och bli äcklad av denna människa

Ur förhör med Jonna där hon i detalj berättar händelseförloppet från att LL öppnar dörren tills att hon är död.

Och nu minnesförlust?

Citera
2014-12-04, 16:07
Medlem
shponglads avatar
Part 2

Citera
2014-12-04, 16:08
Medlem
Finns det några bilder på Jonna? Förutom den "bakom galler"/ den på hästen.

Tillägg: Såg nu i rättsmedicinska protokollet.
Senast redigerad av 320115 2014-12-04 kl. 16:42.
Citera
2014-12-04, 16:10
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Försök aldrig någonsin bli kriminell vännen.

Du är idioten jag diskuterade detta med när detta just hade hänt, du försökte även då få till förmildrande omständigheter och skapa opinion till Jonnas fördel. Ser att du fortf inte lagt ner det projektet.
Citera
2014-12-04, 16:12
Medlem
Jag hittade precis en massa anteckningar på LL Facebook. Har inte så bra koll på Facebook men tydligen kan man skriva anteckningar där? Läste igenom några av dem och de flesta veckar handla om olycklig kärlek. I och med att hon och JA träffats till och från sedan de varit 15 så kanske de handlar om honom.

L*visa Tr*d L*ndh
den 18 augusti 2012 ·
Tiden
varför ska man älska den man aldrig kan få.
Varför hoppas man på saker som aldrig händer.
Varför önskar man sig det som aldrig inträffar.
Livet är inte rättvist.
Det finns ingen rättvisa i något.
Människot som inte förtjänar det får det alltid.
Dom som mest skulle behöva det får det inte.
Ibland känns det inte ens värt att försöka leva.
Livet känns som en enda stor motgång.
Tiden är för kort och man lever inte det livet man borde göra.
Man väljer helt fel varje gång. Det känns hårt, tung..
Mitt hjärta blöder

// Lovisa
Citera
2014-12-04, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potledom
Precis! Och under först förhören med Jonna pressade de henne till att berätta om hon någonsin sagt till JN att hon dödat henne, de frågar henne om och om igen och hon säger att hon inte sagt det. Jag antar att de vill veta om han skyddat henne då han inte angav henne. Helt sjukt att han får gå helt fri efter detta erkännande i rätten.

Har valt att avstå länge från att kommentera i den här tråden, men har under lång tid läst den i frustration. Varför är det helt sjukt att han får gå fri efter detta? JH har förmodligen över 500 gånger ringt och sagt sjuka saker till honom. Hur ska han ta henne på allvar? Hur kunde han veta att detta hemska scenario hade inträffat? Givetvis ska han gå fri efter detta då han inte har någon som helst medverkan i fallet. Det har varit fruktansvärt jobbiga stunder för oss närstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in