Citat:
Ursprungligen postat av
reemka
På tal om hennes elektroniska korrespondens; om man googlar hennes namn så lusas skärmen ner av träffar där hon kommenterat andras bloggar. Ofta fotobloggar, alltid trevliga, glada och snudd på fjäskiga kommentarer. Man får lätt en bild av att hon är extremt trevlig och vänlig. Sedan, av de fyra döttrar jag fostrat så har ingen av dem "spritt ut sig" så mycket på nätet som JH gjort, och jag vågar säga att de är helt normala.

De kanske inte alls är representativa för "den typiska unga kvinnan" men dock, jag har reagerat på alla hennes konton ute på nätet.
Jag vet inte ens vad jag vill säga med det här känner jag nu, borde nog gå i säng.

Jag har observerat samma sak! Jag tror, och detta får stå för mig, att hon under en period verkligen verkar ha satsat på bloggningen. Hon kommenterar friskt för att få länkar tillbaka till sin egen blogg och väcka uppmärksamhet kring den. Dock skriver hon extremt "lokalt" och jag får till och från känslan av att hon mera skriver en publik "sanerad" dagbok i pappa-vänligt format.
Men tilläggas kan att hon verkar skärpt. Hennes språkbruk är fantastiskt om vi jämför med liknande bloggar jag dammsugit i andra brottsfall, och hon ser ut att veta att exakt vilka som kommer läsa respektive inlägg.
Utan att någonsin ha träffat damen kan jag sätta pengar på att det är en socialt kompetent människa med hjärna och manipulativa skills. Nån som tar plats i sin omgivning och dikterar hur den ska formas kring henne själv.