Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-24, 23:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Jag förnyar min fråga: vid vilken tidpunkt kan mordet sannolikt ha skett?
Efter att hon lämnade jobbet på tisdag tills onsdag kl 21:30, då kroppen hittades.
Citera
2014-06-24, 23:06
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
På tal om hennes elektroniska korrespondens; om man googlar hennes namn så lusas skärmen ner av träffar där hon kommenterat andras bloggar. Ofta fotobloggar, alltid trevliga, glada och snudd på fjäskiga kommentarer. Man får lätt en bild av att hon är extremt trevlig och vänlig. Sedan, av de fyra döttrar jag fostrat så har ingen av dem "spritt ut sig" så mycket på nätet som JH gjort, och jag vågar säga att de är helt normala. De kanske inte alls är representativa för "den typiska unga kvinnan" men dock, jag har reagerat på alla hennes konton ute på nätet.
Jag vet inte ens vad jag vill säga med det här känner jag nu, borde nog gå i säng.

Jag har observerat samma sak! Jag tror, och detta får stå för mig, att hon under en period verkligen verkar ha satsat på bloggningen. Hon kommenterar friskt för att få länkar tillbaka till sin egen blogg och väcka uppmärksamhet kring den. Dock skriver hon extremt "lokalt" och jag får till och från känslan av att hon mera skriver en publik "sanerad" dagbok i pappa-vänligt format.

Men tilläggas kan att hon verkar skärpt. Hennes språkbruk är fantastiskt om vi jämför med liknande bloggar jag dammsugit i andra brottsfall, och hon ser ut att veta att exakt vilka som kommer läsa respektive inlägg.
Utan att någonsin ha träffat damen kan jag sätta pengar på att det är en socialt kompetent människa med hjärna och manipulativa skills. Nån som tar plats i sin omgivning och dikterar hur den ska formas kring henne själv.
Citera
2014-06-24, 23:12
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Jag förnyar min fråga: vid vilken tidpunkt kan mordet sannolikt ha skett?

Jag försökte leta lite. Det finns inga uppgifter, inte som jag kan hitta i alla fall, som utesluter ett fönster på minst 12h.

Rätta mig gärna om jag har fel!
Citera
2014-06-24, 23:13
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Tack! Kom in på hennes blogg http://web.archive.org/web/20131010054226/http://septemberjonna.blogg.se/
Tack vare din länk fick jag bekräftat att en tatuering jag såg på på hennes fb verkligen var hennes. Syns i inlägg gjort 2013-08-20.

Tycker dock det känns trist att hennes familj ska behöva synas.
Citera
2014-06-24, 23:17
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi
Jag har observerat samma sak! Jag tror, och detta får stå för mig, att hon under en period verkligen verkar ha satsat på bloggningen. Hon kommenterar friskt för att få länkar tillbaka till sin egen blogg och väcka uppmärksamhet kring den. Dock skriver hon extremt "lokalt" och jag får till och från känslan av att hon mera skriver en publik "sanerad" dagbok i pappa-vänligt format.

Men tilläggas kan att hon verkar skärpt. Hennes språkbruk är fantastiskt om vi jämför med liknande bloggar jag dammsugit i andra brottsfall, och hon ser ut att veta att exakt vilka som kommer läsa respektive inlägg.
Utan att någonsin ha träffat damen kan jag sätta pengar på att det är en socialt kompetent människa med hjärna och manipulativa skills. Nån som tar plats i sin omgivning och dikterar hur den ska formas kring henne själv.
Jag tänkte precis samma; hon försökte promota sin blogg. Och som typisk språkpolis håller jag med om språkbruket, det är oklanderligt. Och din sista mening: Jupp.
Citera
2014-06-24, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerKKon
Kläm ur dig det du vet,eller knip igen!! 👏 👏
Det har jag ju gjort tidigare i tråden så knip igen själv du!! Hull tror inte att jag bor i Askersund och det får vara upp till honom.
Citera
2014-06-24, 23:19
Citat:
Jag försökte leta lite. Det finns inga uppgifter, inte som jag kan hitta i alla fall, som utesluter ett fönster på minst 12h.

Rätta mig gärna om jag har fel!

Det beror ju på vilka förutsättningarna är. Om man tror att JA var med på det - eller skyddar brottslingen - så är väl tidsfönstret hur brett som helst. I princip sen LL kom till JA fram till typ 20 på onsdagskvällen. Om man tror att han måste ha varit ute ur lägenheten för att mordet ska kunna ha inträffat så blir det ett betydligt snävare tidsfönster.
Citera
2014-06-24, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marquant37
Enligt min kontakt rättsläkaren är hygiensäck ett uttryck som används vid mer officiella sammanhang.
I dagligt tal är det liksäck, låter mindre trevligt

Din kontakt rättsläkaren har fel. Hygiensäck är det ord som används. Åtminstone av all personal som är van att använda den (vissa poliser undantagna, helt enkelt för att dom saknar vana). Rättsläkare tillhör de yrkeskategorier som INTE är vana att använda hygiensäck. För övrigt används inte ordet "lik" heller. Avlidna personer benämns som "den avlidne" eller "den avlidna". Det är liksom inget lättare eller snabbare med att använda en kass benämning när det finns bättre.
Citera
2014-06-24, 23:21
Medlem
Fantastiskt lämpliga "fängelsebilder" på hennes bloog..

Yxan i dörren med dom blodiga handavtrycken var ju också en fullträff, att inte media har använt dom
Citera
2014-06-24, 23:23
Medlem
Djurdyrkares avatar
Citat:

Fy fan, man mår illa av att en så ung fin tjej kan ha ett så mörkt inre och göra detta. Får en klump i halsen då hennes personlighetsdrag kan liknas med min före detta vän. Hon var också charmig och supertrevlig mot alla, kunde lätt få med sig folk. Men när hon blev min bästa vän och jag lärde känna henne på riktigt fick jag se hennes mörker. Hon försökte vända allt till sin fördel och utnyttja allt. Hon brydde sig inte ett skit om människor och saknade empati, men hon låtsades ha det. Extremt bra på att manipulera. Blev misshandlad av henne under hela högstadiet.. Jag var för rädd för att avbryta "vänskapen" för jag trodde på riktigt att hon skulle kunna ha ihjäl mig. Fick ta emot hot av henne ibland. Men till slut vågade jag bryta mig loss, och det var fan det bästa jag gjort i hela mitt liv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag har haft hästar i 39 år och inackorderingsstall i många av dom. Nödslakt har vi såklart upplevt och det har såklart skett på gården. Panik har ingen häst fått, men reagerat har dom definitivt gjort.

Jag besvarade påståendet att hästar får panik av blodlukt och det har jag aldrig aldrig sett. Ja, en del reagerar. Men jag förstår inte ens hur det är relevant, polisen använder tekniker och hundar - inte hästar. Troligtvis har inte ens JH en spolspilta som det spekulerats om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Fantastiskt lämpliga "fängelsebilder" på hennes bloog..

Yxan i dörren med dom blodiga handavtrycken var ju också en fullträff, att inte media har använt dom

De får väl inte visa ansikten etc före dom?
Kan satsa en hel del på att de nog sitter med bilderna och fingret över "publicera" och väntar på rättegången...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in