2014-12-03, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Hur tänkte du där?
Det går ju inte att jämföra.

Däremot kan man jämföra det med en fråga som:
"Vilken färg tycker du bäst om?" då det handlar om ett förhållningssätt.

Låter man andra bestämma vilken färg man tycker bäst om - det vill säga är man låst och inskränkt i sina vetenskapliga ramar om vad man borde uppskatta som sin favoritfärg - eller tänker man kritiskt själv och ger efter för sin inre röst och egna uppfattning?
Fast det blir tråkigt när folk gillar färger som inte går att bevisa att dom existerar....
Citera
2014-12-03, 22:36
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Fast det blir tråkigt när folk gillar färger som inte går att bevisa att dom existerar....
Beskriv färgen osynlig för mig? Färglös? Finns inte de då?
Citera
2014-12-03, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Beskriv färgen osynlig för mig? Färglös? Finns inte de då?
Gå och köp en burk.....
Citera
2014-12-03, 22:54
Bannlyst
Genomskinlig (för människa). Utan något som reflekterar ljuset så att det träffar de relevanta receptorerna i det mänskliga ögat. Eller "något som Gud inte ville skulle ses med blotta ögat".

Det är tur vi har öron.
Citera
2014-12-04, 01:02
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Genomskinlig (för människa). Utan något som reflekterar ljuset så att det träffar de relevanta receptorerna i det mänskliga ögat. Eller "något som Gud inte ville skulle ses med blotta ögat".

Det är tur vi har öron.

Men hur låter det för oss ohörbara?
Det som en del andra levande varelser är bättre beskaffade att höra.
Citera
2014-12-04, 14:23
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Det blir ju i så fall en fråga om att fokusera på metodologi FÖRST. Istället för att komme med icke-falsifierbara gissninger.
Citera
2014-12-05, 04:00
Medlem
Maymons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
så tror man på kärleken är jävligt lat eller korkad typ ?

Flina inte när du inte ens kan skriva ditt jävla kioskmongo!
Du såg vad jag skrev och jag står fortfarande för exakt samma sak.
Citera
2014-12-05, 09:02
Bannlyst
moget att håna troende.

Citat:
förmodligen inte något vi kan förstå ändå för om vi kunde det så borde vi också kunnat höra det.
Citera
2014-12-05, 09:11
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xozors
För en person som vill ha vetenskapliga grunder och teorier till allting förstår jag inte hur människor resonerar när de tror på något som helt bryter mot de fysiska lagarna. Meningen med tråden är inte att dumförklara någon, jag vill bara ha en förklaring på hur ni tänker kring religion.

Det handlar om intellektuell lathet tror jag. Man föredrar en ljuv lögn framför en bitter sanning. Med religionen får man de enkla svaren och vissa ser det som en tröst att någon ljuger för en vid tragiska händelser.
Citera
2014-12-05, 09:33
Bannlyst
TS, bryter simulationshypotesen mot fysikens lagar?
Citera
2014-12-05, 09:59
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H1ONE
Svaret på ditt inlägg har jag redan skrivit innan du kommenterade. Se ovan, speciellt det fetstilta.

Du får jätte jätte gärna bidra med något annat än slappa försök till härskartekniker. Nu råkar de flesta här inte vara småflickor så det funkar inte så bra då med härskartekniker.

Lite tips innan du släpper fram den passiv agressiva vreden via tangentbordet:
1. Tänk efter länge och noga.
2. Har andra redan skrivit det du tänker skriva? Måste du också skriva det då?
3. Kan du tillföra diskussionen något?
4. Vill du diskutera till bara få tyst på andra som inte tycker som du? härska över dem!
5. Behöver du verkligen dra till med obskyra engelska termer? Hjälper det ditt argument?
6. Vet du ens vad diskussionen handlar om?
7. Vad vill du egentligen åstadkomma med ditt inlägg?
8. Försöker du mobba ut andra åsikter?
9. Du liksom TS är en hycklare och nu får alla vi smaka på vreden för att du blev asvslöjad för den bluff du är. Trist för oss men ibland måste vi ta skit för att du ska vakna and smell the shit.
10. Bli förbannad och ta till ny härskarteknik. Mänskligheten får enkelt vänta med framsteg under tiden. Du måste dominera andra på internet för att må mindre dåligt över dig själv.
Det var fan det löjligaste jag läst på länge.
Sitter du på tolkningsföreträdet för vad härskartekniker är?

Och brukar inte fjantar som tar upp det hävda att just etikettering är just det?
"Hycklare", "bluff du är", "smell the shit", "dominera andra", "må dåligt över dig själv".
Sedan läser man kritiken.
""Behöver du verkligen dra till med obskyra engelska termer? Hjälper det ditt argument?""
"smell the shit"
""Försöker du mobba ut andra åsikter?""
" "Hycklare", "bluff du är", "dominera andra", "må dåligt över dig själv" "

Varför tar du inte bara och drar åt helvete med dina jeremiader i stället?
Citera
2014-12-05, 10:37
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det är bara en strawman om vetenskapen.

Citat:
Jag anar att du egentligen ville höra något i stil med "de som tror på gud är idioter" och sedan få lite ryggdunkningar att du tar upp ett så "relevant ämne" när du egentligen projicerar din egen tanklöshet på andra för att sedan mobba dem för den. Det gör dig till den mest vanliga typen inom alla religioner i dagens läge, en hycklare.

Citat:
Svaret på ditt inlägg har jag redan skrivit innan du kommenterade. Se ovan, speciellt det fetstilta.

Det är fortfarande en strawman.

Citat:
Du får jätte jätte gärna bidra med något annat än slappa försök till härskartekniker. Nu råkar de flesta här inte vara småflickor så det funkar inte så bra då med härskartekniker.

Du får själv gärna bidra med något som inte är strawmen eller banal debatt-taktisk pop-psykologi.

Citat:
Lite tips innan du släpper fram den passiv agressiva vreden via tangentbordet:
1. Tänk efter länge och noga.
2. Har andra redan skrivit det du tänker skriva? Måste du också skriva det då?
3. Kan du tillföra diskussionen något?
4. Vill du diskutera till bara få tyst på andra som inte tycker som du? härska över dem!
5. Behöver du verkligen dra till med obskyra engelska termer? Hjälper det ditt argument?
6. Vet du ens vad diskussionen handlar om?
7. Vad vill du egentligen åstadkomma med ditt inlägg?
8. Försöker du mobba ut andra åsikter?
9. Du liksom TS är en hycklare och nu får alla vi smaka på vreden för att du blev asvslöjad för den bluff du är. Trist för oss men ibland måste vi ta skit för att du ska vakna and smell the shit.
10. Bli förbannad och ta till ny härskarteknik. Mänskligheten får enkelt vänta med framsteg under tiden. Du måste dominera andra på internet för att må mindre dåligt över dig själv.

Tackar för din "goda råd", men min debattform har jag redan tänkt igenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in