Citat:
Ursprungligen postat av
Pelle-Kanon
Jag är intresserad av dina intryck av ICE-jackan dock, mer än att du är nöjd. Vilken färg har du? Hur pass snabbt ändrar den färg och hur pass kallt behöver det vara för att den ska ändra färg helt? Jag har bara testat förra årets ICE i SI flagship butik i London, men där förvarar dem jackan i en frys så man får ändå inte den riktiga uppfattningen om hur den är i verkligheten så att säga.
Jag har förra årets version, i grå färg. Den är helt vit/grå över 17 grader och helt mörkgrå under 4 grader, däremellan skiftar den mönster beroende på vad man gör etc.
Är du inomhus är det helt vit, och går du ut i vinterkylan skiftar den färg på några sekunder.
Det finns bara två saker jag är lite missnöjd med, det är luvan (väldigt tunn och ej helt vattentät), samt att det ibland (läs: sällan) ser ut som lökringar under armarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
SLR-08
jag har ett par SI x Diemme Roccia Vet
jag gillar verkligen dom, rejäla robusta och framför allt riktigt snygga.
Gör sitt jobb som dom ska, råkade dock köpa en storlek förstora men det löste sig bra med en sula i

Schysst! Hur gör du för att hålla de i skick? Dessvärre var det vit sula på modellen jag beställde, så de lär bli skitiga snabbt.
Köpte också skoblock i cederträ, läst att det ska hjälpa att hålla kvar formen och ta bort fukt samt svettlukt.