2014-06-23, 01:31
  #7381
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
och man KAN HÄMTA UT de på posten? Ingen dörrleverans eller dyl?

Mitt kom med posten i brevlådan.

Förövrigt som någon skrev så har nittygritty bra rea, blir att dra dit imorgon då den börjar in-store.
__________________
Senast redigerad av bobish 2014-06-23 kl. 01:33.
Citera
2014-06-23, 18:53
  #7382
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlinho
Tja hörrni

Har en SI sweat i storlek XXL som sitter bra, möjligtvis lite stor. Tänkte köpa en jacka nu och har hittat en fin i strl XL som jag ska använda just till denna årstiden, så den kommer för det mesta vara uppknäppt. Tror ni den kommer passa bra, eller är jackor ännu mindre än tröjor?

Har annars en CP Company strl 54 jag har ögonen på. De och SI är väl på ett ungefär lika stora?

Tacksam för svar!
Jag har XL i mina tröjor. I mina jackor har jag L. Så jackorna är mer rättvisa i storleken.
Citera
2014-06-24, 15:20
  #7383
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Beror ju på vad det är för typ av jacka/tröja. Har själv XL i två olika sweat från SI, den ena känns lite för stor medan den andra sitter perfekt. Har provat några andra sweat som suttit tight för mig i XL.

Skulle behöva XXL i en membrana-jacka medan L kanske hade räckt i en nylon rep. Men i de flesta fall är det samma som gäller i t-shirt/tröja/jacka. CP och SI brukar vara samma.

F.ö. så finns det nog inga företag som tvingar dig att vara hemma för att hämta ett paket. Är du inte hemma=lämnas på ditt närmaste utlämningsställe.
Citera
2014-06-25, 01:45
  #7384
Medlem
Vilken hemsida tycker ni är bäst om man ska beställa stone? Helst nordisk.
Citera
2014-06-25, 01:56
  #7385
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cappeb
Vilken hemsida tycker ni är bäst om man ska beställa stone? Helst nordisk.
Den som har Rea och rätt storlek i lager.
Citera
2014-06-25, 01:57
  #7386
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cappeb
Vilken hemsida tycker ni är bäst om man ska beställa stone? Helst nordisk.

Nitty Gritty
Citera
2014-06-25, 09:08
  #7387
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Nitty Gritty
Varför? Tycker att de generellt är i särklass dyrast, åtminstone när jag har kikat runt. Stort utbud däremot. Skulle faktiskt säga många markbutiker går före internet dito på just SI pga. storleks mecket mellan plaggen, material osv.

Slår ett slag för Rådhuset (Uppsala), Nitty Grittys markbutik och Terrace markbutik.
Citera
2014-06-25, 20:27
  #7388
Medlem
Någon som har ett tips på ett schysst jeans märke?
Hade tänkt mig ett par ljusa, vanliga jeans med bra passform, något åt silm fit/regular hållet.

Har tidigare köpt jeans på J&J för jag har haft så jävla svårt att hitta ett märke jag gillar men tycker J&J byxorna blir så tråkiga efter ett par tvättar.
Några tips?
Citera
2014-06-25, 22:55
  #7389
Medlem
FloydPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daawg
Någon som har ett tips på ett schysst jeans märke?
Hade tänkt mig ett par ljusa, vanliga jeans med bra passform, något åt silm fit/regular hållet.

Har tidigare köpt jeans på J&J för jag har haft så jävla svårt att hitta ett märke jag gillar men tycker J&J byxorna blir så tråkiga efter ett par tvättar.
Några tips?
Sjukt svårt att säga, jeans känns väldigt "personligt" och individuellt pga. passformen. Personligen gillar jag Levi's. De har många modeller i olika stilar och kvaliteten är generellt bra. Speciellt deras Made and Crafted-serie är bra, tycker jag.

Nudie är ett annat bra märke, men med en lite mer "slimmad" passform jämfört med Levi's. Generellt sett.
Citera
2014-06-26, 02:13
  #7390
Medlem
Nudie.
Svenskt, bra märke.

Annars är Levis poppis bland casuals. Sen har även SI rätt ok jeans. Är själv dock inget fan av patchen på röven. Men diggar man det så kan det vara ett sjysst alternativ. Vet folk som har ett gäng och är nöjda med kvalitén
Citera
2014-06-26, 02:14
  #7391
Medlem
NirvanAs avatar
Levis går ju dock inte att ha om man har muskulösa lår och vader, vilket är synd då många modeller är snygga

Gillar Edwin här.
Citera
2014-06-26, 15:32
  #7392
Medlem
Kan man klä sig casual/huligankläder under sommaren`? Vilka typer av kläder ska man ha, jeans? är det inte för varmt`? skjorta? är det casual?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in