2014-12-01, 16:00
  #7981
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wulbari
Jag har en SI ICE-J och är riktigt nöjd, rekommenderar. CP verkar ha gått ned sig i kvalité de senaste åren, jag ser det faktiskt som ett "B"-märke.

Beställde ett par Diemme Roccia Vet Black på rean hos Caliroots, hoppas att jag blir lika nöjd med dessa som mina Marostica Low. Någon som har ett par Roccia? Intresserad av era intryck över skon. :-)

jag har ett par SI x Diemme Roccia Vet

jag gillar verkligen dom, rejäla robusta och framför allt riktigt snygga.
Gör sitt jobb som dom ska, råkade dock köpa en storlek förstora men det löste sig bra med en sula i
Citera
2014-12-01, 18:22
  #7982
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle-Kanon
Jag är intresserad av dina intryck av ICE-jackan dock, mer än att du är nöjd. Vilken färg har du? Hur pass snabbt ändrar den färg och hur pass kallt behöver det vara för att den ska ändra färg helt? Jag har bara testat förra årets ICE i SI flagship butik i London, men där förvarar dem jackan i en frys så man får ändå inte den riktiga uppfattningen om hur den är i verkligheten så att säga.

Jag har förra årets version, i grå färg. Den är helt vit/grå över 17 grader och helt mörkgrå under 4 grader, däremellan skiftar den mönster beroende på vad man gör etc.

Är du inomhus är det helt vit, och går du ut i vinterkylan skiftar den färg på några sekunder.

Det finns bara två saker jag är lite missnöjd med, det är luvan (väldigt tunn och ej helt vattentät), samt att det ibland (läs: sällan) ser ut som lökringar under armarna.

Citat:
Ursprungligen postat av SLR-08
jag har ett par SI x Diemme Roccia Vet

jag gillar verkligen dom, rejäla robusta och framför allt riktigt snygga.
Gör sitt jobb som dom ska, råkade dock köpa en storlek förstora men det löste sig bra med en sula i

Schysst! Hur gör du för att hålla de i skick? Dessvärre var det vit sula på modellen jag beställde, så de lär bli skitiga snabbt.

Köpte också skoblock i cederträ, läst att det ska hjälpa att hålla kvar formen och ta bort fukt samt svettlukt.
Citera
2014-12-01, 23:47
  #7983
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wulbari
Schysst! Hur gör du för att hålla de i skick? Dessvärre var det vit sula på modellen jag beställde, så de lär bli skitiga snabbt.

Köpte också skoblock i cederträ, läst att det ska hjälpa att hålla kvar formen och ta bort fukt samt svettlukt.

Första jag gjorde var att impregnerade dom med protection spray, kommer inte ihåg vilket jag använde men tror det var Boston Raingard. Sen har jag bara varit försiktig med dom, har den bruna modellen med svart sula så dom är inte så jätte känsliga.

Skoblock ska man alltid ha
Citera
2014-12-02, 12:14
  #7984
Medlem
Fick hem min nemen sweatshirt idag(storlek medium), och armlängden är bra(känns lite längre än SI i large tom) men tycker den är snudd på lite kort. Upplever ni samma sak och att det helt enkelt är så dem är i storlekarna? Känns dock lugnt om den inte krymper i tvätten, men det bör la inte vara nått problem om man kör i 30 grader som anvisat?

http://www.nemen.it/NMN_I14116C_016.htm
Citera
2014-12-02, 22:52
  #7985
Medlem
Är riktigt frestad att skaffa ett par Adidas Hamburg "Copenhagen", risken är ju att man vaknar efter en utekväll och skorna ser ut som kom och hjälp mig att dö. Någon som har erfarenhet av mockaskor i ljusa färger? Sprejar ni skorna ett antal gånger innan ni bär dem?

Har ett par Adidas Hamburg "Dublin" men dem blir ju inte smutsiga på samma sätt.

http://www.infinities.co.uk/footwear-c55/trainers-c1/adidas-originals-adidas-originals-hamburg-copenhagen-gold-black-p104026
Citera
2014-12-03, 01:23
  #7986
Medlem
Jag_Mejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wulbari
luvan (väldigt tunn och ej helt vattentät)
Värdelös. Den åkte bort.


Citat:
Ursprungligen postat av Wulbari
ibland (läs: sällan) ser ut som lökringar under armarna.
(läs: ofta). Ytan på jackan är väldigt känslig för rörelse, vilket innebär att dom punkterna man rör först efter att ha kommit in i värmen också skiftar färg först. Detta innebär tyvärr att armhålorna allt som oftast är en svag punkt i och med att du "gnider" dessa mot övriga kroppen i större utsträckning än andra kroppsdelar.

I övrigt, supernöjd. Kvalitetsmässigt finns det ingen att klaga på annat än huvan. Håller värmen i smaklöst kalla klimat utan problem. Har rest jorden runt med jackan och det är ju utan tvekan en "eye catcher".


***

Nemens nya jacka (2400 Euro): http://www.nemen.it/led.htm
Citera
2014-12-03, 17:29
  #7987
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag_Mej
Nemens nya jacka (2400 Euro): http://www.nemen.it/led.htm

Satan i gatan, trodde inte dom skulle sälja dom. Trodde modellen skulle förbli en prototyp!

Grymt häftig men på tok för mycket pengar min del iallafall..
Citera
2014-12-03, 21:25
  #7988
Medlem
bootboys avatar
Jag såg att Sergio Tacchini öppnat en butik på Triangeln i Malmö. Nån som har varit där? Funderar på sticka dit snarast och kolla in vad de har!
Citera
2014-12-03, 21:36
  #7989
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Någon som hittar dessa någonstans i lager? http://www.80scasualclassics.co.uk/trainers-and-shoes/adidas-gazelle-indoor-trainers-royalyellow-2107318-227016-706975.php eller http://www.trainerstation.com/adidas-gazelle-royal-blueyellow-suede-trainers-p-24521.html

Gillar den färgkombon (har redan ett par Stockholm)

Måste inte vara indoor eller gazelle. Bara det är blågula adidas blir jag nöjd.
__________________
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2014-12-03 kl. 21:39.
Citera
2014-12-03, 22:02
  #7990
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Någon som hittar dessa någonstans i lager? http://www.80scasualclassics.co.uk/trainers-and-shoes/adidas-gazelle-indoor-trainers-royalyellow-2107318-227016-706975.php eller http://www.trainerstation.com/adidas-gazelle-royal-blueyellow-suede-trainers-p-24521.html

Gillar den färgkombon (har redan ett par Stockholm)

Måste inte vara indoor eller gazelle. Bara det är blågula adidas blir jag nöjd.


Vilken storlek söker du?
Citera
2014-12-04, 01:06
  #7991
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterOfArt
Vilken storlek söker du?
10uk eller 10.5.
Dessa vore drömmen men då är det väl Ebay som gäller http://www.sneakerfreaker.com/sneakers/adidas-baltic-cup/

Cool NEMEN jacka på förra sidan btw.

Edit: hittade ett par spezial i rätt färgkombo på Ebay. Tog dom.

Fanns ett par i royalblue och gum-sula. Tror de jag köpte är mörkare tyvärr med med gum-sula kostade dubbelt så mycket
__________________
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2014-12-04 kl. 01:53.
Citera
2014-12-04, 21:22
  #7992
Medlem
Någon som kan berätta hur adidas London och München är i storlek? True to size, eller ska man gå ned/upp?
Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in