Citat:
Ursprungligen postat av
Poopo
Jag läser femte terminen på Lunds och min erfarenhet är att du behöver mer programmering. Projektledning och interaktionsdesign är inte direkt något som hjälper en att fixa jobb. På termin två fick vi lära oss projektledning samt interaktionsdesign och de kurser upplevdes av de flesta som flumkurser. Det jag gjorde var att läsa programmeringskurser på distans för att urskilja mig från resten av min klass. Tror att just programmeringskunskap är den bästa argument för att få jobb efter examen för en systemvetare.
Jag kommer läsa programmering också, men projektledning, interaktionsdesign osv. behöver jag för att fylla ut med relevanta kurser. Planen var egentligen att läsa 17,5hp programmering och 15hp handelsrätt nästa termin, men en av programmeringskurserna blev inställda så det får bli projektledning/interaktionsdesign istället för att få ihop 30hp. Tänkte egentligen läsa den 7,5hp kursen i C# som inte blev inställd men klantig som jag är så råkade jag så klart ta bort den kursen från min anmälan när jag tog bort handelsrätten.. har gjort sena anmälningar till i stort sett alla programmeringskurser på distans som jag kunde hitta men jag har inte så stora förhoppningar på att bli antagen med en sen anmälan. Men ja, jag hade tänkt nicha mig mer mot programmering i min examen eftersom jag ju faktiskt har möjligthet till det genom fristående kurser.