Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-12-02, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potledom
De skriver att de anhöriga har lämnat rättegången. Kan inte vara lätt att få höra allt som Jonna gjort mot LL under obduktionsrapporten. Fyfan

Jag förstår inte att de har kraft att vara där öht. Varken anhöriga till LL eller JH. Arma stackars människor!
Citera
2014-12-02, 15:17
Medlem
JH lät ju som en fjortis i samtalet till polisen.
Citera
2014-12-02, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa
Jag förstår inte att de har kraft att vara där öht. Varken anhöriga till LL eller JH. Arma stackars människor!

Får de anhöriga till LL veta obduktionsrapporten med alla skador innan rättegången? Eller är detta första gången de hör allt?
Citera
2014-12-02, 15:23
Medlem
Kexet65s avatar
I morgon ska jag dit och hoppas på att få en plats inne i själva rättsalen!

Någon som vet hur det är med p-platser i anslutning till Tingrätten där man får stå hela dagen?

En fråga till:
Man får ju inte ha telefon påslagen och ej heller filma/fota i rättsalen. Så långt är jag med....
Men får jag ha telefon på på "ljudlöst" och får jag skriva rapporter till er här på FB till exempel?
Eller är det "helt off" som gäller?
Citera
2014-12-02, 15:29
Medlem
Citat:
Får de anhöriga till LL veta obduktionsrapporten med alla skador innan rättegången? Eller är detta första gången de hör allt?

De anhöriga hade lämnat salen då. Om de tagit del av obduktionsrapporten innan vet jag inte.
Citera
2014-12-02, 15:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65

Någon som vet hur det är med p-platser i anslutning till Tingrätten där man får stå hela dagen?

En fråga till:
Man får ju inte ha telefon påslagen och ej heller filma/fota i rättsalen. Så långt är jag med....
Men får jag ha telefon på på "ljudlöst" och får jag skriva rapporter till er här på FB till exempel?
Jag och fler med mig har haft mobilen på, men ljudlöst, utan problem. Ordföranden brukar uppmana åhörare att stänga av helt eller sätta i flygläge.

Tillägg: Bloggaren i Kalmar berättade just att hen använder mobilen för internetuppkoppling.
Senast redigerad av Quarrel 2014-12-02 kl. 15:49.
Citera
2014-12-02, 16:39
Medlem
ElvaMls avatar
Citat:

Dom får veta innan.
Citera
2014-12-02, 16:47
Medlem
Citat:

Sätt GPS:en på Tegnérgatan. Du kan parkera gratis hela dagen bland villorna på någon av de närliggande gatorna. Sedan har du några hundra meter att gå.
Citera
2014-12-02, 17:34
Medlem
Citat:

En fråga till:

Ska också dra dit imorgon, undra vilken tid som är bäst att börja köa? Typ 8 om det börjar 9?
Citera
2014-12-02, 17:50
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perf3kti0n
Ska också dra dit imorgon, undra vilken tid som är bäst att börja köa? Typ 8 om det börjar 9?

Har klurat på det oxå!
Räknar själv med att vara på plats typ vid 8.
Citera
2014-12-02, 17:59
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perf3kti0n

Morgondagens vittnesmål drar nog mer folk än i dag. Hade jag bott i närheten hade jag
tagit med en enkel tältstol eller dylikt, och varit där mellan 06-07 för att försäkra mig om
en bra plats (helst då i själva tingssalen).
Citera
2014-12-02, 18:18
Medlem
Grandiosos avatar
Några små axplock från dagens rapportering:

25-åringen låter väldigt samlad och oberörd under sitt första samtal till polisen, som nu spelas upp.
Det förekommer till och med något litet skratt under hennes samtal till polisen.

Åklagaren går igenom de sökningar som 25-åringen gjorde på internet innan mordet. Åklagaren gör detta för och påvisa att hela gärningen var kartlagd och planerad.

"Kan man åka fast för mord om dom aldrig hittar kroppen" söker hon på vid 18-tiden, drygt 12 timmar efter att det misstänkta mordet.

Enligt åklagaren ska 25-åringen ha haft planer på att placera kroppen på en tågräls efter mordet.

Hur är 25åringen? Verkar hon känna någon ånger/ledsamhet alls eller är hon bara "kall"?

Hon visar inga känslouttryck, utan sitter mestadels still i framåtlutat läge med blicken mot bordet.

Han berättar att 25-åringen förnekar ansvar för mord, då det inte ska ha varit hennes avsikt att döda 22-åringen. Hela händelsen ska ha orsakats av stress, enligt advokaten.

http://www.svt.se/nyheter/live/styckmordsrattegang-startar

Det blir nog svårt fast inte omöjligt förstås att "sälja" in storyn om att det här inte var
menat att sluta så att LL miste livet.
Vi vet ju vad den åtalade själv har sagt till polisen: "Hon ville göra det här. Hon ville döda Lovisa."
Och lika ostridigt är att JH gjort sina sökningar på nätet om olika tillvägagångssätt vid
mord med mera.
Det ser ju inte bra ut sånt när man sedan ska hävda det hon nu gör, sannolikt på inrådan
av sin advokat för att få till stånd ett mildare straff.
Som nästan alla andra mördare så har hon väl också problem med att stå för vad hon gjort.
Så fega och patetiska är de närmast allihop, avskummen som tar sig rätten att beröva
folk livet och vållar alla anhöriga en helvetes massa lidanden som sedan kanske aldrig
ger vika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in